Chrome menja kontrolu nad reklamama, šta to znači za nas?

Kompanija Google počinje projekat Privacy Sandbox i u prvoj fazi Chrome dobija neizbežno ažuriranje koje možda poboljša korisničku privatnost tokom reklamiranja

Chrome menja kontrolu nad reklamama, šta to znači za nas?

Jedna od promena koja će uticati na apsolutno sve korisnike internet pregledača Chrome je ukidanje kolačića treće strane koje dolazi kao neizbežno ažuriranje kompanije Google, piše TechRadar.

Promene dolaze u okviru projekta Privacy Sandbox koje treba da donesu unapređenu privatnost po pitanju reklama na pregledaču.

Iako naziv projekta deluje primamljivo, to ne znači da će Chrome biti dostupan bez ciljanih reklama, ali bi trebalo da poboljša kontrolu korisnika nad oglasima koje vide i način na koji se njihovi podaci prikupljaju. Tako Google pravi set od šest novih API protokola koje će biti dostupni svim korisnicima.

Šta sve donosi neizbežno ažuriranje za Chrome

Kompanija je već počela da uvodi novo ažuriranje na uređaje sa instaliranim Chrome pregledačem, ali ono se neće pojavljivati svuda u isto vreme jer je to postepen proces. Ipak, većinu korisnika obuhvatiće već do sredine jula.

Kada se pojavi, ažuriranje će biti u obliku iskačućeg prozora koji ne može da se preskoči, tako da ćete tada biti sigurni da je ono tada stiglo i kod vas. Prozora se brzo možete rešiti prihvatanjem podrazumevanih podešavanja privatnosti. Međutim, ukoliko niste ljubitelj automatskog određivanja politke privatnosti, u prozoru će biti opcija za odlazak u podešavanja kako biste ih podesili po svom ukusu.

Tri oblasti koje se ručno mogu podesiti su teme oglasa, oglasi koje predlažu sajtovi i merenje učinka oglašavanja. Prva opcija će tako omogućiti korisnicima da sami odrede oblasti interesovanja prema kojima će im se prikazivati reklame, jer automatska radi na način koji korisnike bombarduje reklamama na osnovu sajtove koje oni posećuju. Istorija surfovanja bi takođe trebalo da ostaje sačuvana samo na uređaju, umesto da se deli sa kompanijom Google ili bilo kojim oglašivačem.

Nove promene neće moći da se preskoče ili izbegnu, jer će Chrome u suprotnom korisnicima onemogućiti korišćenje. Promene će pozitivno uticati ne evropskom tlu jer se na taj način kompanija usklađuje sa GDPR zakonom o zaštiti podataka.

Ipak, ne treba zaboraviti ni da je kompanija Google tokom vikenda ažurirala svoju politiku privatnosti koja joj omogućava da sve što korisnici postave na internet, ona koristi za obuku svojih AI modela. Uzevši to u obzir, Chrome promene trenutno ne deluju specijalno ohrabrujuće.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi