Facebook nastavlja da ubija vesti jer „korisnicima nisu bitne“

„Vesti čine manje od tri posto onoga što ljudi u svetu vide na Facebook početnoj strani“, pa je Meta odlučila da nastavi da ih ukida na ovoj društvenoj mreži

Facebook nastavlja da ubija vesti jer „korisnicima nisu bitne“

Kompanija Meta očito ne želi više da bilo ko koristi njenu društvenu mrežu Facebook za informisanje putem vesti, pa je odlučila i da u potpunosti ukine svoju namensku karticu Facebook News. Nakon pojedinih evropskih zemalja u kojima je ova funkcija već ukinuta krajem prošle godine, sada su na udaru SAD i Australija i to već od aprila 2024. godine.

Broj ljudi koji koriste Facebook News u Australiji i Sjedinjenim Američkim Državama pao je za više od 80 posto prošle godine. Znamo da ljudi ne dolaze na Facebook zbog vesti i političkog sadržaja – dolaze da se povežu sa ljudima i otkriju nove prilike […]“, tvrdi Meta.

Kompanija u svojoj objavi koristi reč „deprecate“, koja u različitim značenjima predstavlja ukinuti ili odbaciti, dok je većina Amerikanaca koristi kao izražavanje neodobravanja, osuđivanje. Zanimljivo je da je Meta iskoristila baš ovu reč kao sinonim za deprioritizaciju, što je definitivno bio slučaj sa vestima na Facebook društvenoj mreži od ranije, jer čak i algoritmi, bez jasno objavljenog razloga ne prikazuju medijske linkove i na standardnoj početnoj strani kao ranije.

Ko zna, možda je upravo to razlog za tvrdnju kompanije da „vesti čine manje od tri posto onoga što ljudi širom sveta vide na Facebook početnoj strani“.

Odluka o ukidanju Facebook News kartice dolazi nakon što su druge Meta platforme kao što su Instagram i Threads, stavile korisnicima do znanja da ne žele da budu u poslu sa vestima. Šef Instagram apliakcije Adam Moseri rekao je od lansiranja Threads aplikacije prošle godine da to „nije mesto za vesti“.

Važna stvar u ovoj situaciji za Facebook je to da će novinske kuće i dalje moći da dele svoj sadržaj na platformi i da će korisnici i dalje moći da dele bilo koji novinski članak koji žele na svojim profilima. Međutim, ukoliko algoritmi prikazivanja sadržaja korisnicima nastave da rade kao sada, odnosno da ne prikazuju objave medijsikih profila na vreme, a i kad ih prikažu, to bude u malom obimu, slaba je vajda od toga da će korisnici na ovaj način moći da se informišu.

Facebook uprkos tome, ostaje „posvećen proveravanju činjenica na sajtu“.

Ovo ne utiče na naše opredeljenje da povezujemo ljude sa pouzdanim informacijama na našim platformama. Radimo sa nezavisnim proverivačima činjenica (tzv. fektčekerima) – sertifikovanim kroz akreditaciona tela kao što je Međunarodna mreža za proveru činjenica – koji pregledaju i ocenjuju viralnu dezinformaciju na našim aplikacijama“, piše u objavi.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi