Google Maps je jedan od najpopularnijih i naširoko korišćen alat za navigaciju, ali jedan korisnik je primetio nešto za šta je pomislio da je novi format reklama koje se pojavljuju tokom navigacije kako bi preporučile “brzo skretanje” – na sreću, to nije slučaj.
Google je potvrdio da ne uvodi iskačuće reklame u Maps
Umesto toga, ovaj korisnički interfejs zapravo predstavlja “Promovisane Pinove,” koji postoje već neko vreme. Google kaže da se ovaj korisnički interfejs ne pojavljuje samostalno – uprkos tome što korisnik tvrdi da nije dodirnuo ekran, mi smo uspeli da repliciramo isti korisnički interfejs dodirom na lokaciju na mapi, tako da izgleda da je ekran ili slučajno dodirnut ili je došlo do greške – i da nestaje automatski nakon nekoliko sekundi.
Google portparol objašnjava:
Promovisani pinovi u navigaciji nisu novi – oni omogućavaju ljudima da vide relevantne reklame za biznis poput: benzinskih stanica, restorana i prodavnica duž svoje rute. Da bi se izbeglo ometanje vozača, ove reklame se ne pojavljujusame, proširuju se samo ako se na njih klikne i nestaju brzo nakon kratkog vremena.
U odgovoru na navode predstavnika kompanije Google za reklame, korisnik je ponovio da nije dodirnuo ekran, ali je pojasnio da je “iskačući prozor” nestao nakon nekoliko sekundi.
Inače, prvobitna vest je glasila:
Google Maps izgleda da testira iskačući prozor tokom navigacije koji korisnicima preporučuje da razmotre i dodaju zaustavljanje na obližnjoj sponzorisanoj lokaciji. Iskačući prozor se pojavio dok je vozač vozio negde u blizini Atlantic City-a prema snimku ekrana. Oglasse odnosio na lanac prodavnica “Royal Farms,” koji se proteže od New Jersey-a do Virginije.
Format reklame se očigledno pojavio dok je vozač prolazio pored lokacije i podstakao ih da dodaju zaustavljanje na svojoj ruti. Jasno je označeno kao “sponzorisano,” i izgleda da “dodavanje zaustavljanja” ne odbrojava, niti se automatski uključuje. Dugme za otkazivanje je jednako istaknuto.
Google-ova aplikacija Waze već neko vreme koristi slične reklame tokom navigacije, ali ovo je prvi put da vidimo ideju implementiranu u Google Maps. Značajno je da ovaj izveštaj dolazi od nekoga ko koristi Google Maps na iPhone-u. Nije jasno da li se ovo dešava i na Android-u.
Ipak, čini se da se ovo testira u vrlo ograničenom obimu, bar za sada, prenosi 9to5Google.
I može biti ekstremno opasno. Kada ih prvi put tuže u USA zbog saobraćajke izazvane reklamom, češaće se i tamo gde ih ne svrbi. Sasvim druga priča može biti za evropu.