Google pretraga izgubila opciju „Cached“ koja je prikazivala rezultate onako kako ih i kompanija vidi

Opcija Cached omogućavala je da gledamo veb stranice onako kako ih vidi i Google, ali od danas Google pretraga više nema tu funkciju, jer je navodno nepotrebna

Google pretraga izgubila opciju „Cached“ koja je prikazivala rezultate onako kako ih i kompanija vidi

Keširani podaci internet stranica, kroz opciju „Cached“ koji su između ostalog, omogućavali i da vidimo sajtove u malo drugačijem pregledu kada oni nisu mogli lepo da se učitaju, od danas više nisu dostupni. Google pretraga je zvanično izgubila link do keširanih stranica iz rezultata pretrage, koja je takođe omogućavala njihov prikaz na način na koji ih vidi i sam tehnološki gigant.

Kompanija je potvrdila ovu informaciju na društvenoj mreži Twitter (X) odgovarajući na pitanja korisnika koji su primetili nedostatak funkcije. Tom prilikom Google je istakao da je funkcija konkretno služila za pomoć ljudima u pristupu sajtovima koji nisu mogli da se učitaju, ali da su se „danas stvari jako poboljšale, pa je odlučeno da se to povuče“.

Međutim, funkcija zasnovana na keš memoriji, je istorijski omogućavala da vidimo željene rezultate pretrage na način na koji ih vidi i Google, što je korisno iz više razloga, a ne samo za pregled stranica koje ne mogu da se učitaju na standardni način. Takođe, profesionalci koji se bave SEO optimizacijom mogli su da koriste ovu opciju za otklanjanje grešaka na svojim sajtovima ili čak praćenje konkurencije.

To je mogao da bude i izuzetno koristan alat za prikupljanje vesti, pružajući čitaocima i novinarima mogućnost da vide koje je tačno informacije neki medij uklonio ili dodao na svoj sajt. Ni to, međutim nije sve, već je ova funkcija mogla da posluži i kao odlična alternativa za VPN.

Keš memorija neke stranice obično je bila dostupna na nekoliko različitih načina. Postojalo je dugme „Cached“ koje bi se pojavilo na dnu menija koji se otvara kada kliknete na „About this result“ (O ovom rezultatu) na opcijama konkretnog rezultata pretrage. Drugi način za pristup ovoj funkciji bilo je dodavanje prefiksa „cache“ ispred URL-a pretrage kako biste odmah videli Google keširanu verziju onoga što se pretraživali.

Trenutno je samo dugme „Cached“ uklonjeno, ali je portparol kompanije Deni Salivan istakao da će ova opcija ubrzo nestati i putem dodavanja reči „cache“ u URL pretragu.

Iako je nekima ovo iznenađenje, naznake da će Google ukinuti ove opcije postoje već neko vreme. Početkom 2021, zaposleni u kompaniji Martin Split napisao je da je keširani prikaz praktično neodrživa zastarela funkcija. Trenutno ne izgleda da Google ima planove za zamenu ove funkcije, ali Salivan kaže da se nada da bi kompanija mogla da doda linkove do sajtova internet arhive, koji bi mogli da se korsite umesto Cached opcije da bi ljudi videli kako su se sajtovi menjali tokom vremena. Međutim, za tako nešto „nema garancije“, ističe on.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi