Hronološki pregled Stories i Reels objava na Facebook i Instagram društvenim mrežama će ujedno omogućiti i da vidite rezultate pretrage koji nisu personalizovani za vas lično, objavila je kompanija Meta. Ovu opciju, koju će krajem meseca početi da primenjuje na svojim Facebook i Instagram mrežama, kompanija je uvrstila kako bi ispoštovala Evropski zakon o digitalnim uslugama (DSA).
Naime, promene su bile očekivane pošto je Evropska komisija u okviru EU objavila da je u aprilu donela odluku o stvaranju novih pravila. Ona od platformi kao što je Facebook zahtevaju da ponude alternativne sisteme koji se „ne zasnivaju na profilisanju korisnika“, što je bio ključni segment.
Da bi to ispunila, kompanija je, kako tvrdi, uposlila preko hiljadu ljudi da bi razvila rešenja koje zahteva DSA. Neke od promena će takođe povećati transparentnost o tome kako funkcionišu sistemi kompanijskih servisa i pružiće korisnicima više opcija za prilagođavanje svog iskustva na Facebook i Instagram mrežama.
Hronološki pregled Stories i Reels objava i pretrage tako neće biti rangiran Meta AI preporukama.
„Na primer, na Facebook i Instagram mrežama, korisnici će imati opciju da gledaju Stories i Reels objave samo od ljudi koje prate, rangirane hronološkim redom, od najnovijih do najstarijih“, piše u objavi.
Nije sasvim najjasnije kako će kompanija primeniti ove opcije. Glavna početna stranica na Instagram aplikaciji, na primer, već omogućava sortiranje objava prema praćenju umesto pregleda zasnovanog na algoritmu. Međutim, funkcija Following je tu u stvari sekundarna stranica na ovoj mreži, a aplikacija uvek podrazumevano postavlja algoritamsku opciju „For You“ posle prvog otvaranja.
Facebook predstavlja još veći problem, jer tera korisnike da izaberu meni, uđu u „Feeds“ i obeleže opciju „Friends“ umesto „All“.
Hronološki pregled rezultata pretrage
Kada su u pitanju rezultati pretrage na ovim mrežama, sada će biti dostupno pregledanje rezultata samo na osnovu reči koje unesete u pretragu, a ne samo onih koji su personalizovani na osnovu prethodnih aktivnosti i interesovanja.
Kao dodatak, Meta će ponuditi i više informacija o tome kako njeni sistemi veštačke inteligencije rangiraju sadržaj na mrežama preko 22 sistemske kartice koje će dodati opciji „Why Am I Seeing This“ (Zašto ovo vidim).
Za istraživače će biti dostupna i dva nova alata koja će uključivati javno dostupan sadržaj sa stranica, objava, grupa i događaja u okviru platformi, odnosno biblioteku Meta sadržaja i API. Ovi alati će, tvrdi kompanija, pružiti najbolji pristup javno dostupnom sadržaju na dve platforme od svih alata koje je do sada kompanija lansirala.
Iako je kompanija Marka Zakerberga u objavi napisala da „pozdravlja principe transparentnosti i odgovornosti“, ranije je izrazila krajnje nezadovoljstvo kada je Apple omogućio korisnicima da lako odustanu od ciljanog oglašavanja na iOS 14. Zbog toga je zanimljivo videti kako će nove opcije biti primenjene i da li će pratiti samo slovo, umesto i duh novog zakona.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji