Kako da pametnije koristite Gmail, Chrome, Word i druge aplikacije - prečice za svaki dan

Windows OS, Gmail, Word su samo neki od kompjuterskih alata koji mnogima predstavljaju svakodnevicu, a ovo je vodič kroz njihove prečice za brže korišćenje

Kako da pametnije koristite Gmail, Chrome, Word i druge aplikacije - prečice za svaki dan

Svaka dovoljno napredna tehnologija ne razlikuje se od magije – reči su pisca naučne fantastike Artura Klarka. I zaista, uz razvoj mnoštva kompjuterskih softvera koji se danas koriste, njihovo efektivno korišćenje može izgledati kao magija. Međutim, uz korisne prečice za brže korišćenje kompjuterskih softvera,  i vi možete izgledati kao mađioničar.

S obzirom na to da su računari danas u stvari alati koji pomažu ljudima u različitim sferama života, isto kao i svi ostali alati –  i oni postaju lakši za upotrebu sa više prakse i znanja o njima. Kombinacijom njihovih podešavanja i prečica na tastaturi dovoljno je da se ubrzaju radnje koje inače koristite u operativnom sistemu Windows, platformama Gmail, Word ili Google Chrome.

Prečice za brže korišćenje Gmail platforme

Ukoliko koristite Gmail platformu za slanje elektronske pošte i poruke koje šaljete na njoj često imaju isti formu – uštedite sebi vreme i umesto stalnog prekucavanja ili kopiranja već poslatog teksta iskoristite opciju „Šabloni“.  U gornjem desnom uglu Gmail naloga otvorite „Podešavanja“ i zatim idite na opciju ­„Pogledaj sva podešavanja“.

U okviru ponuđenih opcija u horizontalnoj traci pojaviće se kartice sa vrstama podešavanja, u koje spadaju opšta, podešavanja inboksa, reklama i druga. Među njima biće i kartica koja vama treba odnosno „Napredna“ (Advanced) podešavanja. U okviru nje biće ponuđena opcija uključivanja pomenutih „Šablona“ (Templates). Nakon njenog uključivanja, sačuvajte promene.

Pri pisanju novog mejla, klikom na ikonicu sa tri tačkice koje se nalaze desno od dugmeta za slanje izaći će opcija „Šabloni“ koja nudi opcije „Sačuvaj nacrt kao šablon“ i „Brisanje šablona“. Tokom čuvanja šablona Gmail će vam tražiti da mu date naslov (subject). Kada sledeći put budete hteli da ga iskoristite: idite na novu poruku, tri tačkice i kursor zadržite na opciji „Šabloni“. Ovog puta ona će ponuditi padajući meni u kojem sada kao dodatak pored brisanja i čuvanja novog, postoji opcija „ubaci šablon“ sa naslovima šablona koje ste napravili.

Osim ovoga, vreme će vam uštedeti i korišćenje posebnih prečica na tastaturi u okviru Gmail platforme. One se mogu uključiti na kartici „Opšte“ (General) u okviru podešavanja. Kada ih otvorite, idite na opciju Prečice tastature (Keyboard shortcuts) i kliknite „Uključi“ (Keyboard shortcuts on). Ovo znači da će vam slovo „J“ na tastaturi služiti za prelezak na sledeći mejl, „K“ za povratak na prethodni, a slovo „E“ za arhiviranje mejla u kom se nalazite.

Uz to, ukoliko često arhivirate mejlove, u okviru naprednih podešavanja postoji funkcija „Automatski napred“ (Auto-advance), koja vam omogućava da svaki put nakon arhiviranja određenog mejla, odmah vidite sledeću primljenu poruku, što omogućava preglednije prijemno sanduče odnosno Inbox.

Prečice za brže korišćenje Windows operativnog sistema

Kao što mnogi već znaju, na verzijama operativnog sistema Windows postoji opcija lakšeg pretraživanja fajlova. Dovoljno je da pritisnete Windows taster i ukucate na tastaturi ono što želite da pronađene. Kada ukucate ime fajla, on će automatski da ga pretraži na računaru i pojaviće se u okviru menija, a da biste ga otvorili, dovoljno je da pritisnete „Enter“ na tastaturi.

Ukoliko neke od aplikacija i programa često koristite, možete ih prebaciti na Taskbar odnosno traku zadataka kako bi vam stalno bile pri ruci. Ovo možete uraditi desnim klikom na program i biranjem opcije „Stavi na traku zadataka“. Naravno na mnogim verzijama ovo se može uraditi i prevlačenjem ikonice do mesta na kojem želite da se ona nalazi na traci. Kada se aplikacije nađu na traci, možete ih otvoriti levim klikom miša ili kombinacijom tastera na tastaturi „Windows“ + brojem 1/2/3… pri čemu će svaki od njih otvoriti ikonice poređane redosledom s leva na desno.

Ukoliko vam se nekada desilo da treba da kopirate više stvari, odnosno da u više navrata uzastopno koristite opcije kopiraj-zalepi (copy-paste) i da se u procesu zbunite ili napravite grešku – postoji opcija menadžera privremene memorije. U okviru Windows podešavanja otvorite opciju „Sistem“ i nađite karticu „Clipboard“ (privremena memorija). Tu će se naći prekidač za uključivanje istorije privremene memorije, koja može da prikaže i do 25 najnovije kopiranih stvari kombinacijom tastera Windows i slova „V“ na tastaturi.

Bonus alati: PowerToys  je kolekcija Microsoft alata MSFT koja omogućava različite funkcije poput menjanja veličine slika, opcije „zalepi“ (paste) bez formatiranja teksta i dodavanje akcenata slovima. Ovo bi trebalo da  ima svaki računar, a ukoliko nema, alati su dostupni u okviru Windows App prodavnice, piše WSJ.

Google Chrome pregledač i prečice za brže korišćenje

U moru internet pregledača, jedan od najpopularnijih je svakako i Google Chrome pregledač, a ovo su prečice za njegovo brže korišćenje. Ukoliko ste jedan od korisnika koji istovremeno drži više otvorenih kartica (tabs) i prilikom prelaska sa jedne na drugu, umesto otvaranja, karticu slučajno zatvorite, ne paničite zbog prenatrpane istorije čije će vam pregledanje oduzeti vreme. Brzo možete vratiti slučajno zatvorenu karticu odnosno tab kombinacijom dugmića na tastaturi Ctrl + Shift + T na računaru. Koja god da je kartica bila u pitanju, ponovo će se otvoriti.

Ako u kombinaciji sa Chrome pregledačem koristite i Gmail platofrmu u okviru koje su dostupni servisi Google Docs, Google Sheets i Google Meet možete ubrzati otvaranje novih fajlova u okviru ovih servisa. Da biste to uradili u URL polje jednostavno ukucajte „docs.new“, „sheets.new“ ili „meet.new“ što će vam automatski otvoriti novi Google dokument, tabelu ili pokrenuti novi Google sastanak.

Ova opcija takođe radi i za program Adobe Photohop, u kom slučaju za novi fajl treba ukucati „photoshop.new“, naravno ukoliko imate Adobe Photoshop pretplatu.

Microsoft Word program i Transkripcija

Program Microsoft Word u okviru Office paketa ima brojne funckije za pisanje i uređivanje tekstova. Međutim, kako mnogi ljudi rade sa audio snimcima koje moraju da prekucavaju, plaćena verzija programa Word trebalo bi da sadrži opciju „Diktiraj“ na glavnoj Home traci u dokumentu. Ova funkcija u stvari omogućava da na mirkofon računara govorite tekst koji treba da bude otkucan.

Međutim, njena proširena funkcija strelicom nadole omogućava transkripciju bilo kog već snimljenog audio fajla kome je potrebno pretvaranje u tekst. Klikom na strelicu na opciji „diktiraj“, otvara se opcija „Transkribuj“ putem koje se ubacuje audio fajl koji će mašinski biti prekucan u tekst. Treba napomenuti da ova opcija i dalje ne radi savršeno kao i to da i dalje nije dostupna na svim jezicima. Stoga je najbolje pre pravljenja rasporeda rada, proveriti koji su jezici podržani za ovu funkciju u okviru Office paketa koji imate.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi