Krađe Hyundai i Kia vozila kao trend usled vodiča na TikToku

Novi podaci pokazuju da su softverske nadogradnje protiv krađe smanjile broj krađa Hyundai i Kia vozila, ali broj krađa ostaje visok usled vodiča na društvenim mrežama

Krađe Hyundai i Kia vozila kao trend usled vodiča na TikToku

Prema novoj analizi podataka o osiguranju, nakon više od godinu dana nakon što su Hyundai i Kia izdali softverske nadogradnje protiv krađe, broj takvih slučajeva kod vozila sa novim softverom opada, iako generalno i dalje ostaje izuzetno visok.

Proizvođači automobila su počeli izdavati nadogradnje od prošlog februara, nakon desetostrukog porasta krađa određenih Hyundai i Kia modela u poslednje tri godine — podstaknutih nizom objava na društvenim mrežama koje su pokazivale ljudima kako da ukradu vozila.

Osiguravajući zahtevi za gubitak celog vozila su 64% niži među Hyundai i Kia automobilima koji su dobili softversku nadogradnju, u poređenju sa automobilima iste marke, modela i godine bez nadogradnje, prema Highway Loss Data Institute (HLDI).

“Rešenje kompanija je izuzetno efikasno,” rekao je Matt Moore, viši potpredsednik HLDI, industrijske grupe podržane od strane osiguravača automobila, u izjavi.

Reč je o određenim starijim Hyundai i Kia modelima proizvedenim pre 2023. godine koji su posebno podložni krađi. Jeftinije verzije ovih vozila opremljene su ključevima za paljenje umesto dugmeta za start i dvostruko su češće kradene u odnosu na druga vozila slične starosti, prema HLDI.

Mnoga od ovih vozila takođe nemaju osnovnu tehnologiju za sprečavanje krađe, kao što su elektronski imobilizatori, koji su uključeni u većinu drugih vozila proizvedenih istih godina, kaže HLDI. Imobilizatori se oslanjaju na jedan kompjuterski čip u automobilu i drugi u ključu koji komuniciraju kako bi potvrdili da je ključ autentičan i stvarno pripada tom vozilu.

Između početka 2020. i prve polovine 2023. godine, krađe Hyundai i Kia modela su porasle za više od 1.000%.

Kao deo nagodbe od 200 miliona dolara u vezi sa ovim problemom, Hyundai i Kia — blisko povezane automobilske marke iz Južne Koreje — počeli su da nude besplatne softverske nadogradnje protiv krađe za neke od ovih starijih modela u februaru 2023. Do sada je više od 2 miliona Hyundai i Kia vozila dobilo nadogradnju, prema proizvođačima automobila.

Krađe Hyundai i KIA vozila održavaju visoku stopu

HLDI je pogledao podatke o osiguranju za kalendarsku godinu 2023. Do kraja te godine, samo oko 30% vozila koja su bila podobna za bezbednosni softver imala su instaliranu nadogradnju.

Do sada, oko 61% Hyundai vozila koja su podobna za nadogradnju ima instaliran softver, rekao je portparol Hyundaija. Međutim, nisu svi ugroženi Hyundai i Kia modeli opremljeni odgovarajućim hardverom za omogućavanje softverske nadogradnje. Za vozila koja ne mogu dobiti softver, Hyundai i Kia su obezbedili brave za volan.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Čak i sa novim softverom, ova starija Hyundai i Kia vozila su i dalje češće kradena i provaljivana u odnosu na druga, prema HLDI.

Jedan razlog može biti taj što vlasnici ne koriste pravilno novi sigurnosni softver vozila, rekao je Moore. Da bi softver protiv krađe radio, vozilo mora biti zaključano pomoću dugmeta na ključu — ne okretanjem metalnog ključa u bravi na vratima.

Moore je rekao da će stope krađa Hyundai i Kia verovatno opadati kako sve više vozila bude dobijalo bezbednosni softver, piše CNN.

Takođe, dodao je, talas krađa Hyundai i Kia delimično je bio modni trend širen kroz društvene mreže. Tik Tok i YouTube video snimci pokazivali su koliko je lako ukrasti ova vozila, a mnogi ljudi koji su to radili nisu bili ozbiljni lopovi automobila, rekao je.

“Postoje vesti koje ukazuju da neki od ljudi koji to rade to rade samo iz zabave,” rekao je Moore. “Verovatno je logično pretpostaviti da će u nekom trenutku krađa ovih vozila kao modni trend prestati.”

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (3)
  1. chronograph

    I nigde u tekstu nema napomene da se ovo odnosi samo na vozila u USA, a ne i na vozila za evropsko tržište?

  2. lepi kokan

    Сви знамо ко овде воли да краде!

  3. Mali Perica

    Šta će drugo da se krade u USA kad se tamo najviše voze vozila sa azijskog kontinenta, da krenu na bembare mogu jedino ako ovde nekom zatrebaju delovi.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi