Tokom najnovijeg izveštaja o kvartalnim rezultatima, Mark Zuckerberg, CEO Meta-e, otkrio je da je jedna od glavnih prioriteta kompanije za ovu godinu vraćanje korenima – odnosno, obnova “OG Facebooka” (izvornog Facebooka). Ova izjava izazvala je pažnju, posebno jer Facebook, iako i dalje ima milijarde aktivnih korisnika, u poslednjim godinama gubi na kulturnom uticaju.
Šta je “OG Facebook”?
Zuckerberg je tokom konferencije za investitore istakao da Facebook ima preko 3 milijarde mesečno aktivnih korisnika, ali da kompanija želi da poveća njegov kulturni uticaj. “Vrlo sam uzbuđen što ćemo ove godine vratiti nešto od tog originalnog Facebooka,” rekao je.
Iako nije dao konkretne detalje, Zuckerberg je nagovestio da će se Meta fokusirati na poboljšanje korisničkog iskustva, čak i ako to znači žrtvovanje kratkoročnih finansijskih rezultata. “Možda ćemo morati da napravimo određene kompromise kako bismo se usredsredili na poboljšanje proizvoda, umesto na maksimiziranje poslovnih rezultata u kratkom roku,” rekao je.
Zašto Facebook gubi na privlačnosti?
Za mnoge korisnike, Facebook je postao manje privlačan tokom godina. Neki krive za to činjenicu da platforma više nije “kul”, delom zbog toga što su se roditelji i babe i dede pridružili mreži. Međutim, za druge, problem leži u samom proizvodu.
U ranim danima, Facebook je bio mesto gde su korisnici delili sadržaj sa ljudima koji su im bili bliski. Međutim, algoritmi su se promenili kako bi forsirali angažman na postovima, što je dovelo do toga da korisnici vide sve više sadržaja koji ih ne zanima – na primer, svaki lajk ili komentar koji su njihovi prijatelji ostavili na tuđim objavama.
Zuckerberg je nagovestio da će neke od promena podsećati na to kako je Facebook izgledao u svojim ranim danima. Iako nije precizirao koje će promene tačno biti, njegova izjava sugeriše da će Meta pokušati da vrati fokus na korisnički generisani sadržaj i autentične interakcije.
“Mislim da će biti zabavno vratiti se na neke od stvari koje su činile Facebook posebnim,” rekao je Zuckerberg.
Da li je ovo pravi potez za Meta-u?
Iako je Facebook i dalje ogromna platforma, njegov kulturni uticaj je opao u odnosu na druge mreže poput Instagrama, TikToka ili Threads. Vraćanje korenima moglo bi biti način da se platforma ponovo učini relevantnom za mlađe generacije, ali i za one koji su je napustili zbog prenatrpanog i nepersonalizovanog feeda.
Sa druge strane, Meta će morati pažljivo balansirati između vraćanja starih funkcija i prilagođavanja savremenim trendovima. Kako će se ova strategija odvijati u praksi, ostaje da vidimo.
Iako Mark Zuckerberg želi da vrati magiju originalnog Facebooka, pitanje je da li će korisnici biti spremni da se vrate na platformu koja je nekada bila centar njihovog digitalnog života, piše 9to5Mac.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji