Microsoft je najavio promene kontroverzne funkcije snimanja ekrana za nove računare koje pokreće veštačka inteligencija, nakon što je ista označena kao potencijalna “noćna mora za privatnost”. Ova funkcija, poznata kao “Recall”, izazvala je zabrinutost među korisnicima i stručnjacima za privatnost, što je dovelo do značajnih promena u njenoj implementaciji.
Šta je bilo sporno sa funkcijom snimanja ekrana?
Funkcija “Recall” je predstavljena kao deo Copilot+ softvera za nove Microsoft računare. Ideja iza ove funkcije je bila da sistem olakša korisnicima život tako što će snimati i čuvati skrinšotove njihove aktivnosti na desktopu. Funkcija koristi veštačku inteligenciju kako bi omogućila pristup gotovo bilo čemu što je korisnik ikada video na svom računaru, uključujući datoteke, fotografije, e-poštu i istoriju pretraživanja.
Međutim, mnogi korisnici su izrazili zabrinutost da bi hakeri mogli zloupotrebiti ovu alatku i sačuvane skrinšotove. Britanski poverenik za informacije (ICO) je takođe pokrenuo istragu o ovoj funkciji nakon što su iznete zabrinutosti u vezi sa privatnošću.
Pavan Davuluri, korporativni potpredsednik za Windows i uređaje, rekao je u petak: “Dobili smo jasan signal da možemo olakšati ljudima da sami odluče da li žele da omoguće funkciju Recall na svom Copilot+ računaru i poboljšamo mere zaštite privatnosti i sigurnosti.” On je ovu novost podelio u blog postu.
Microsoft je odlučio da Recall funkciju snimanja ekrana učini opcionalnom. Tokom podešavanja novih računara, korisnici će imati jasnu opciju da odluče da li žele da sačuvaju skrinšotove, a funkcija će biti isključena po defaultu.
Pored toga, korisnici će morati da koriste Windows Hello autentifikaciju kako bi omogućili ovu alatku, a biće potrebno i njihovo prisustvo ako žele da pregledaju svoju sačuvanu aktivnost ili pretražuju kroz nju.
Promene će biti implementirane pre nego što Copilot+ računari budu pušteni u prodaju 18. juna. Ova odluka dolazi nakon značajnog pritiska javnosti i stručnjaka za privatnost, što pokazuje koliko je važno da kompanije osluškuju povratne informacije korisnika i prilagođavaju svoje proizvode u skladu sa tim.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji