Microsoft je započeo istragu o incidentu koji onemogućava pristup pojedinim korisnicima Microsoft 365 aplikacija. Kompanija još nije precizirala koje su regije pogođene, ali je problem označen kao „incident” u admin centru, što obično znači da se radi o smetnji sa vidljivim uticajem na korisnike.
Prema poslednjim informacijama, Microsoft u Redmond centrali trenutno analizira telemetrijske podatke kako bi otkrio uzrok problema i pripremio rešenje.
„Neki korisnici možda ne mogu da pristupe Microsoft 365 aplikacijama. Uticaj je ograničen na korisnike koji koriste pogođenu infrastrukturu”, saopštila je kompanija u ponedeljak.
Microsoft 365 problemi pogodili deo korisnika širom sveta
U novoj izjavi datoj par sati kasnije, Microsoft je dodao da nastavlja analizu telemetrije i nedavnih promena u sistemu kako bi se precizno identifikovao uzrok i definisao put do rešenja.
Influental SoftwareOvaj incident dolazi nakon dva slična prekida koji su se dogodili prošle nedelje i uticali na pristup brojnim Microsoft 365 servisima. U sredu je rešen problem sa autentifikacijom putem Microsoft Entra SSO sistema koji je onemogućavao prijavljivanje u Teams, Exchange Online i admin centar zbog poteškoća sa višefaktorskom autentifikacijom (MFA).
Dan kasnije, drugi prekid je pogodio korisnike u Evropi, Africi i na Bliskom istoku, usled problema sa mrežom za isporuku sadržaja Azure Front Door.
Sličan problem dogodio se i u septembru, kada je greška u kodu uzrokovala ispadanje baza podataka i preopterećenje procesora, što je dovelo do prekida rada Exchange Online servisa i blokiranja pristupa mejlovima i kalendarima širom sveta.
Nakon današnjeg ažuriranja, Microsoft je saopštio da je problem rešen.
„Dok nastavljamo analizu logova i telemetrije prikupljene na infrastrukturi, zaključeno je da se prekid više ne dešava. Ako se problem ponovo pojavi, korisnici treba da kontaktiraju podršku radi dalje istrage”, navodi se u saopštenju kompanije, a prenosi Bleeping Computer.
Da da, lepote cloud korišćenja ... j*o vas cloud