Netflix planira nova poskupljenja usluga i ukidanje najjeftinijeg paketa bez reklama

Kako bi ostvario rast prihoda u 2024. godini, Netflix planira nova poskupljenja usluga svojih pretplata, ali čak i ukidanje najjeftinijeg paketa bez reklama

Netflix planira nova poskupljenja usluga i ukidanje najjeftinijeg paketa bez reklama

Iako je, kao i mnoge druge onlajn platforme, nedavno podigao cene svojih usluga, Netflix planira nova poskupljenja pretplatničkih paketa koje ima u ponudi. Međutim, to nije sve, pošto će jedan od tih paketa uskoro nestati, onaj najjeftiniji koji nudi iskustvo gledanja filmova i serija bez reklama, a prvo ga gube korisnici u Kanadi i Velikoj Britaniji.

Kompanija se odlučila na ovaj potez kako bi povećala svoje prihode u novoj godini, a u pismu akcionarima za poslednji kvartal prošle godine, navodi sledeće:

Dok ulažemo i unapređujemo Netflix, povremeno ćemo zamoliti naše članove da plate malo više kako bismo odrazili te promene, što dalje pomaže pozitivnom razvoju dodatnih investicija za dalje unapređenje i rast naše usluge“.

Ova izjava je definitivno neprijatna ne samo za štedljive, već i korisnike uopšte, s obzirom na to da su oni nedavno pretrpeli poskupljenja pretplate kako od Netflix platforme, tako i od drugih striming servisa. U januaru 2022. godine, Netflix je podigao cenu svog osnovnog paketa bez reklama sa 8,99 dolara mesečno na 9,99 dolara. Međutim, u oktobru 2023. godine, isti plan je podignut na 11,99 dolara mesečno, dok je Netflix Premium paket bez reklama poskupeo sa 17,99 dolara na 19,99 dolara za jedan mesec u januaru 2022. godine, a zatim na 22,99 dolara mesečno u oktobru 2023.

Platfroma poskupljenje pripisuje dodatnim funkcijama, kao što je 4K gejming strimovanje. No, naknade za pretplatu i dalje ostaju najveći izvor prihoda za Netflix, što daje očigledan razlog da ostavi otvorenu mogućnost za još više poskupljenja u bliskoj budućnosti.

Netflix je takođe koristio povećanja cena kako bi podstakao korisnike da se pretplate na tzv. Ad-tier nivo, gde je ostvario veći prosečni prihod po korisniku. Netflix sa reklamama tako košta 6,99 dolara mesečno od novembra 2022. godine i video je poboljšanja funkcija, kao što je prelazak sa 720p rezolucije na 1080p.

U svom pokušaju da gurne korisnike da gledaju reklame na platformi, kompanija je jednostavno prestala da nudi novim korisnicima najjeftiniji Basic paket bez reklama koji košta 11,99 dolara mesečno. On je uključivao 720p rezoluciju, preuzimanje sadržaja i podršku za jedan uređaj. Ta promena je potom podigla najjeftiniji paket bez reklama za 55,06 posto na 15,49 dolara mesečno.

Korisnicima koji su već bili pretplaćeni na Basic paket bilo je omogućeno da ga i dalje koriste, ali izgleda da je i toj mogućnosti došao kraj.

Kompanija u pismu investitorima ujedno navodi:

Paket sa oglasima sada čini 40 posto svih prijava za Netflix u našem tržištu sa reklamama i planiramo da povučemo naš Basic paket u nekima od zemalja, počevši sa Kanadom i Velikom Britanijom u drugom godišnjem kvartalu, nastavljajući potom odatle.

Netflix je originalno ukinuo Basic plan u Kanadi pre nego što je sledio isti korak u SAD i Velikoj Britaniji. Uzimajući u obzir da većina Netflix korisnika iz Severne Amerike dolazi iz SAD-a, očekuje se da će Netflix ukinuti Basic plan i tamo. Međutim, i dalje nije jasno da li će i kako ove odluke uticati na ostale države u Evropi, s obzirom na to da one nisu specifično navedene, već je najava više grupna.

Netflix je ove nedelje rekao da ne očekuje isti nivo rasta pretplatnika koji je uživao 2023. godine u 2024. godini, ali svakako očekuje dvocifreni rast prihoda, piše ArsTechnica. Taj novi novac mora da dođe odnekud. Ako Netflix ne može sve da izvuče od novih pretplatnika, on će ga jednostavno napraviti preko postojećih korisnika putem viših cena paketa i definitivno oglašavanja koje sve više dobija zamah na striming servisima.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi