Nvidia DLSS 3.5 pokazuje da je AI bitnija od sirove grafičke snage

Kada su u pitanju nove grafičke karte, najviše nas zanimaju performanse i broj frejmova u igrama, međutim DLSS 3.5 pokazuje koliko je AI bitan deo

Nvidia DLSS 3.5 pokazuje da je AI bitnija od sirove grafičke snage

Sa svakom novom generacijom grafičkih karti čini se da se razlika u performansama u odnosu na prethodnu sve manja, kao i da je to jasno kupcima koji sve češće odlažu kupovinu nove grafike. Međutim, kako piše TrustedReviews, često se zaboravlja da proizvođači mnogo više ulažu u razvoj drugih delova grafičkih karti: ray tracing i DLSS na primer.

Pravi dokaz za ovo je predstavljanje DLSS 3.5, Nvidia AI tehnologije koja deluje kao tehnologija koju ćemo sve više koristiti u budućnosti, jer gura broj frejmova naviše, mnogo više nego što to može sam GPU. Pored osnovne primene DLSS 3.5 je doneo i novu tehnologiju koja se zove rekonstrukcija zraka (Ray Reconstruction).

Šta je Ray Reconstruction u DLSS 3.5?

Nova tehnologija koristi veštačku inteligenciju da pojača izgled Ray-Tracing svetlosnih efekata, korigujući sve tehničke greške u procesu, tako da je konačni rezultat mnogo realniji. Kao što se može videti sa slike iz Cyberpunk 2077 igre ispod, Ray Reconstruction tehnologija može da učini refleksije mnogo jasnijim.

Dok standardna Ray tracing tehnologija može delovati mutno kada se krećete okolo, zbog posla nad svetlima koji treba da se obavi u realnom vremenu, aktiviranje DLSS 3.5 tehnologije osigurava da refleksije izgledaju jasno sve vreme.

Video iz igre Portal pokazuje da DLSS 3.5 može da popravi tehničke greške ray tracing svetlosnih efekata. Ako pogledate levo i desno od kocke videćete čudan svetlucavi efekat, koji ne bi trebalo da se dogodi jer izvor svetlosti ostaje stabilan. Aktiviranje DLSS 3.5 ovo odmah ispravlja, što rezultira realističnijim svetlosnim efektima.

Neki gejmeri kažu da poboljšani svetlosni efekti imaju daleko veći uticaj na vizuelni kvalitet igre nego što bi recimo imao veći broj frejmova. Naravno, povećanje performansi RTX 4000 kartica u poređenju sa prethodnom RTX 3000 serijom nije veliko, ali uvođenje DLSS 3.5 naizgled odlično nadoknađuje to.

U čemu je onda problem?

DLSS 3.5 će biti podržan od strane samo nekoliko igara kada bude lansiran kasnije ove godine, uključujući Alan Wake 2, Cyberpunk 2077, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty i Portal sa RTX-om. Nivo podrške za igre će morati znatno da se poboljša u narednoj godini ako DLSS 3.5 planira da postane vredna stavka koja bi vas naterala da razmatrate kupovinu grafičke karte RTX 4000 serije.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi