Dugi niz godina, Google Search je bio apsolutni lider u industriji „pretraživača“ internet sadržaja, s tržišnim udelom daleko ispred konkurencije, čineći Google gotovo sinonimom za pretragu. Međutim, s dolaskom AI generacije, Google se suočava s izazovima od strane mnogih novih konkurenata, među kojima je i ChatGPT.
Najnovije istraživanje pokazuje da je upotreba Google pretrage opala za 6% u protekla dva meseca, pri čemu je veliki deo korisnika prešao na ChatGPT.
Strani mediji “Investing” citirali su izveštaj investicione konsultantske kompanije Evercore, koja je sprovela istraživanje na više od 1.300 ljudi u Sjedinjenim Američkim Državama o njihovim navikama korišćenja pretraživača.
Istraživanje je otkrilo da 8% ispitanika trenutno koristi ChatGPT kao svoj prvi izbor, što je značajno povećanje u odnosu na 1% u junu. Nasuprot tome, upotreba Google Search, koja je najpoznatija javnosti, opala je s 80% u junu na 74% u avgustu.
Iako se Google suočava sa ozbiljnim izazovom od strane ChatGPT-a, analitičar Evercore-a, Mark Mahaney, smatra da je uticaj polovično dobar, jer Google-ov udeo u komercijalno najvrednijem sadržaju za putovanja i kupovinu nepromenjen, a njihovo osnovno poslovanje u vezi oglašavanja još uvek nije pogođeno.
Istraživanje takođe pokazuje da je upotreba „AI alata za pretragu“ među korisnicima značajno porasla sa 40% pre dva meseca na 67%. Ipak, Google i dalje ima značajnu prednost. Njegovi Gemini i AI Overview dobili su pozitivne kritike korisnika. Takođe, 71% ispitanika smatra da su ovi alati lakši za korišćenje u odnosu na tradicionalni Google pretraživač, dok je više od 70% njih zadovoljno ovim rešenjima.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji