Path Ray Tracing je “ubica” hardvera

Path Ray Tracing svetlosni efekti su toliko zahtevni u pogledu proračuna, pa nije čudo što mnogi za ovu tehniku renderinga tvrde da je “ubica” hardvera.

Path Ray Tracing je “ubica” hardvera

U današnje vreme mnoge igre koriste Ray Tracing rendering i prikaz svetlosnih efekata kao jednu od mogućnosti kojom će lakše privući kupce zbog lepše grafike u igrama. Nvidia je sada predstavila novi koncept pod nazivom “Path Ray Tracing”, a što je u suštini naprednija Ray Tracing tehnika prikaza svetla i njegovih efekata.

Tokom ove nedelje Nvidia je najavila da će 11. aprila objaviti RT Overdrive mod ili drugim rečima panorama Ray Tracing za Cyberpunk 2077 igru. Za razliku od regularne verzije, panorama Ray Tracing napušta hibridnu rendering tehnologiju dosadašnjih igara, a koja kombinuje nekoliko Ray Tracing efekata sa klasičnom raster tehnikom. Ovakav način delimičnog prikaza samo pojedinih svetlosnih efekata se uobičajeno koristi za rendering kadrova u dosadašnjim igrama zbog manje zahtevnosti u pogledu proračuna.

Path Ray Tracing je zapravo ono što smo čekali

Nova tehnologija je zapravo poznata kao pravi Ray Tracing koji uzima u obzir i renderuje sve izvore svetla u pojedinačnom kadru, a sve kako bi prikazao fizički najverodostojnije prostiranje svetlosnih zraka, senke, refleksiju svetla i kompletno ambijentalno osvetljenje u sceni. Namera je dočarati gotovo fotorealistično iskustvo u igri.

Zvuči sjajno, ali obim kalulacija koje treba obaviti je prilično veliki. Path Ray Tracing, da bi dočarao prostiranje svetla i njegovih zraka kao u stvarnosti, za samo jedan piksel zahteva proračun 635 svetlosnih zraka. Za svaki se izračunava putanja kojom se pruža zrak i kako interaktuje sa delovima scene koji imaju različitu brzinu prostiranja, zatim sa onim koji imaju osobinu apsorpcije svetla, kao i reflektujće površine.

Sve to treba uzeti u obzirm prilikom proračuna svakog prikazanog piksela što u zančajnoj meri komplikuje analizu. Broj proračuna po pojedinačnom pikselu u značajnoj meri prevazilazi konvencionalnu tehniku raster renderinga.

Zbog toga, kada pokrenete Cyberpunk 2077 u 4K rezoluciji, najjača grafička karta današnjice u pravom Ray Tracing modu, prikazuje samo 16 frejmova u sekundi. To je drugim rečima bolno sporo i potpuno neigrivo. Nakon što aktivirate DLSS asistenciju skaliranja rezolucije, situacija se značajno popravlja, posebno u DLSS3 režimu, a vrednost “frejmrejta” raste do trocifrene brojke od 115 fps, prenosi MyDrivers.

Sve rečeno praktično znači da Cyberpunk 2077 u RT Overdrive modu nećete moći da igrate bez uključene DLSS podrške, bilo da se radi o DLSS 2 ili DLSS 3 asistenciji. Drugim rečima, bez upotrebe DLSS asistencije gejming je praktično nemoguć u najnovijem dodatku čuvene igre koji izgleda realno poput filmskih scena.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (1)
  1. kUdtiHaEX

    Path Tracing je novi Crysis.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi