Google SEO (Search Engine Optimization) je zapravo skup pravila koji se primenjuje prilikom pravljenja web prezentacija, stranica i pojedinačnih sadržaja, a sve kako bi se vaš sajt i sadržaj što bolje rangirao i prikazao na vrhu Google pretrage. Sva ona pravila koja su godinama okupirala pažnju i rukovodila rad web programera i onih koji su mukotrpno održavali sajtove tzv „web masteri“, više jednostavno ne važe. Tako bar tvrdi onaj koji je stvorio SEO optimizaciju – Google.
Autor, koji je ranije instinktivno ignorisao SEO principe, namerno je krenuo protiv njih pre oko godinu dana i rezultati su bili zapanjujući. Umesto da piše prema pravilima Google algoritma, odlučio je da piše „protiv“ njega, u stilu koji naziva anti-SEO ili #Bananamode. Nasumično ubacivanje reči poput „banana“ služilo je da zbuni AI pretraživače i paradoksalno, upravo taj haos doveo je do ogromnog porasta čitanosti.
U međuvremenu, Google je i formalno zapečatio sudbinu klasičnog SEO-a: na Google I/O konferenciji kada je predstavljen sistem AI sumarne pretrage, koji prikazuje generisane odgovore na samom vrhu rezultata pretrage iznad ostalih. Ukratko: vaš sajt, članak ili link, čak i ako je tehnički do sada bio prvi rezultat po određenom pojmu, sada više nije prvi tj nije „na vrhu“.
AI nije ubio SEO, on je već bio mrtav
Većina sadržaja koji je „optimizovan za pretragu“ svela se na besmisleni miks i redosled reči, pravljen ne da informiše, već da navede na klik i to često u svrhu prodaje bezvrednih proizvoda ili sumnjivih usluga. AI je samo zakucao poslednji ekser u kovčeg tako koncipiranih SEO pravila.
Ali nije sve izgubljeno. Autor ukazuje na dve ose stvarne vrednosti sadržaja: edukacija i emocionalni odgovor. To je ono što veže pisca i čitaoca i to je ono jedino što algoritmi još uvek ne mogu da reprodukuju verodostojno.
SEO, u svojoj klasičnoj formi, više ne funkcioniše. Google sada favorizuje AI-generisane odgovore, a vaša rešenja, linkovi i tekstovi će biti potisnuti ili stopljeni sa sadržajem koji čak niste ni vi napisali.
Rešenje? Napustite SEO opsesiju i pišite stvari koje ljudi zaista žele da čitaju. Fokusirajte se na sadržaj koji je:
- Nezamenjiv (lični stil, kolumne, mišljenja)
- Trudite se da izgradite prepoznatljiv stil, svoj brend
- Težak za kopiranje ili automatizaciju
I kao što autor ironično predlaže: ako već ulazimo u doba pizza-lepka i banana-mode, možda je krajnje vreme da se prestane igrati po pravilima koja više ne važe i da se konačno počne pisati sa smislom, vreme je za duboki rez na polju web administracije sadržaja, savetuje Inc.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji