Tinejdžeri dobiju i po pet hiljada obaveštenja na telefonu dnevno, za ekranima su više od četiri sata u danu

Nova studija otkriva da tinejdžeri koriste svoje telefone više od četiri sata dnevno, a neki od njih dobijaju čak i po pet hiljada obaveštenja u jednom danu

Tinejdžeri dobiju i po pet hiljada obaveštenja na telefonu dnevno, za ekranima su više od četiri sata u danu

Iako svi već znamo da telefoni u današnje vreme oduzimaju pozamašnu količinu vremena, tinejdžeri na njima provode i više od četiri sata dnevno. Aplikacija TikTok najviše im popunjava to vreme, skoro puna dva sata u danu, a neki od njih dobijaju i po neverovatnih pet hiljada obaveštenja na svojim telefonima u toku 24 sata.

Ovo su rezultati nove studije, odnosno istraživanja koje su sproveli američka NVO Common Sense Media i Dečija bolnica C.S. Mott Univerziteta u Mičigenu. Istraživači su preko aplikacije pratili vreme rada provedeno za ekranom 203 korisnika Android telefona, uzrasta od 11 do 17 godina tokom devet dana putem. Apple nije delio ovu vrstu podataka sa istraživačima.

Rezultati studije su ipak pomalo zaprepašćujući, s obzirom na to da iako je prosečno vreme koje provedu za telefonima oko četiri sata dnevno, neki od njih su uspeli da tu granicu dovedu na 16 sati u toku dana. Mnogi od njih najviše vremena provedu na društvenim mrežama, a aplikacija TikTok im je apsolutni favorit. Od četiri prosečna sata provedena na telefonu, ona im oduzme skoro polovinu tog vremena, odnosno skoro dva sata dnevno.

Sat i 52 minuta koje tinejdžeri provode na ovoj aplikaciji čini otprilike oko 40 posto njihove dnevne upotrebe pametnih telefona, a drugoplasirana aplikacija bila je YouTube na kojoj provedu oko 40 minuta u toku dana. Na društvenoj mreži Instagram, tinejdžeri provedu oko 16 minuta, dok im Snapchat oduzima deset.

Vredi napomenuti da većina pomenutih aplikacija ima minimalnu starost korisnika sa 13 godina.

Studija još otkriva da je prosečan broj obaveštenja koje na telefonima oni dobiju više od 200, a kod nekih ta brojka se penje do 5000 dnevno.

Tinejdžeri vole TikTok, a ne vole Facebook

Jedan od glavnih razloga zašto mlađi više vole kinesku aplikaciju TikTok u odnosu na druge je taj što je pre svega zasnovana na video zapisima. To znači da nema potrebe da na njoj rade išta „iscrpljujuće“ kao što je čitanje ili kucanje, već samo listaju kroz beskrajne talase video klipova. Isti razlog bi takođe mogao da objasni i popularnost platforme YouTube.

TikTok je rekao da postavlja dnevno ograničenje ekrana od 60 minuta na nalozima tinejdžera i onemogućava da im puš obaveštenja stižu tokom noći.

Zanimljivo je i da je studija potvrdila strahovanja kompanije Meta, da njeni pokušaji da se otresu glasa, koji prati njihovu aplikaciju Facebook da je to „aplikacija za matore“, ipak ne uspevaju. Strategija za privlačenje više mladih na ovu društvenu mrežu i dalje nije uspela pošto su, barem učesnici studije, u proseku proveli samo jedan minut na ovoj aplikaciji, odnosno 0,1 posto svog dnevnog vremena provedenog za ekranom.

Količina vremena koju deca provode na svojim telefonima zabrinjava njihove roditelje koji su u strahu da bi pametni uređaji mogli da utiču na njihov školski rad kao i na zdravlje i san. Činjenica da je najmanje 50 posto učesnika studije primilo čak 237 telefonskih obaveštenja u danu, verovatno će pogoršati te strahove.

Naravno, većina tih obaveštenja obično su dolazila upravo sa društvenih mreža. Takođe, 59 posto učesnika imalo je telefonsku aktivnost između 12 i 5 sati ujutru, iako to takođe obuhvata puštanje zvukova ili muzike koja ima pomaže da lakše spavaju.

Međutim, strah u vezi sa uticajem na školske aktivnosti je takođe opravdan, pošto je čak 97 posto njih koristilo svoje telefone tokom uobičajenih školskih sati. Dženi Radeski, vodeći istraživač studije rekao je da njeni rezultati otvaraju pitanja o tome kako bi škole mogle da rade sa mladim ljudima kako bi im pomogle da imaju veću kontrolu nad korišćenjem svojih telefona.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi