YouTube je navodno u fazi pregovora sa medijskim kućama sa ciljem da YouTube kanali prikazuju njihove filmove i serije, sa podržanom monetizacijom. Kompanija već testira navedenu ideju sa ciljem da proveri zainteresovanost gledalaca. Platforma bi mogla biti dostupna većem broju korisnika u nastavku godine, prenosi Engadget.
YouTube TV kanali bi mogli ugroziti trenutne konkurente u ovoj oblasti
Ukoliko Youtube nastavi dalje sa planom ušao bi na tržište industrije poznato pod akronimom FAST (besplatna striming televizija sa podržanom monetizacijom). Najveći globalni igrači u tom polju su Roku, Tubi (Fox), kao i Pluto TV čiji je vlasnik Paramount Global. U zavisnosti od sadržaja koji YouTube bude plasirao, kao i načina na koji sami kanali budu funkcionisali, kompanija bi mogla preuzeti značajan broj gledalaca od svojih konkurenata.
YouTube je potvrdio za Wall Street Journal da već sprovodi test u kom je malom broju korisnika dozvoljen pristup ovim kanalima. “Uvek tražimo način da gledaocima obezbedimo polaznu tačku sa koje mogu lako pronaći, gledati i podeliti sadržaj koji njima najviše znači”, prenosi predstavnik kompanije.
Youtube je već sklopio dogovor sa određenim kompanijama
U svrhu testiranja, YouTube se udružio sa kompanijama kao što su Lionsgate, A+E Networks, kao i FilmRise. Medijske kompanije takođe mogu profitirati na ovaj način, nudeći i sadržaj koji je inače malo, ili uopšte nije gledan.
Kompanija na određenim tržištima već nudi monetizovane filmove, ali bi ovakvim dogovorom mogli višestruko veći izbor ponuditi gledaocima. Kanali bi mogli funkcionisati na sličan način kao Pluto TV. Navedena platforma poseduje kanale posvećene puštanju repriza određenih serija, kao i kanale sa vestima, pa čak i sportom.
Kompanija želi da svoju ponudu proširi novim video formatima
Navedeni ulazak na FAST tržište je u skladu sa strategijom kompanije YouTube da svoju ponudu proširi video formatima koji se razlikuju od sadržaja koji se tradicionalno nudi na platformi. U novembru, premium striming kanale je premestio sa YouTube TV u glavnu aplikaciju, među kojima su prvi bili Showtime, Starz, Paramount+. kao i AMC+. Nedavno je YouTube dobio ekskluzivna prava NFL Sunday Ticket paketu u okviru ugovora vrednom više milijardi dolara će trajati sedam godina.
YouTube već ima najveći udeo provedenog vremena kada govorimo o striming servisima u SAD-u. U novembru je pobedio Netflix po treći mesec za redom, sa 8,8 procenata. Ovakav dogovor mogao bi samo da doprinese još većem procentualnom rastu, a ovakvi servisi, iako ograničeni na neka tržišta bi uskoro mogli da se pojave i globalno.