Vivax viaGPS 350

Vivax viaGPS 350

U ovom trenutku se slobodno može reći da je tržište navigacionih uređaja kako kod nas, tako i u svetu - preplavljeno. To je dobra stvar, jer velika konkurencija uvek dovodi do povećanja kvaliteta i obaranja cena. Vivax viaGPS 350 je još jedan GPS uređaj manjih dimenzija, skromnih mogućnosti, ali i cene koja je "prošla" kroz našu redakciju. Da li je bilo iznenađenja?

    Sadržaj

      Branko Mitić

      Vivax viaGPS 350

      Pre ne tako davnog vremena na sajtu smo imali veliki test navigacionih uređaja. Savetujemo da ga pogledate, čak i ukoliko vas ne interesuje ni jedan od modela koji se tamo našao. Pored prikaza uređaja, na tom testu našlo se i upoznavanje sa GPS tehnologijom, te smo osvrnuli na stanje na tržištu navigacija i situaciju sa mapama.

      Što se tiče Vivax robne marke, sigurni smo da vam deluje poznato, ali nemojte pomisliti da je u pitanju globalno ime neke velike svetske kompanije. Vivax robna marka deluje lokalno u našem delu Evrope. Ne želimo to da vidimo kao bilo koju manu – prosto konstatujemo. Takava je situacija kod većeg broj novih robnih marki koje su se pojavile kod nas. To su kompanije koje nisu dovoljno jake i velike da poseduje svoje proizvodne pogone, već se obično bave sklapanjem, a nekada čak ni time, već prodaju uređaje poručene sa dalekog Istoka. Opet, pogrešno bi bilo da se takav način poslovanja smešta u negativnu konotaciju. Marketinška orijentacija kompanija dovela je do toga da je sama proizvodnja pala na lestvici po važnosti i da se u prvi plan plasirao odnos sa kupcima, zadovoljavanja njihovih potreba, komunikacija i prilagođavanje. Kompanije su danas tu da saznaju da šta kupci žele, gde i kada i da im to omoguće, kao i da ostvare sve potrebne kontakte i usluge nakon prodaje. Sam čin proizvodnje nije bitan i nalazi se na nekom “trećem” mestu i, kao što smo rekli, radi se po porudžbini od nepoznate kompanije. Nemojte misliti da to rade samo slabašne kompanije koje ne mogu razvijati tehnologije i proizvodnju. Sve velike kompanije svoje standardne proizvode sa sazrelom tehnologijom verovatno dobijaju od “trećih” fabrika. Poenta cele naše priče jeste da nivo kvaliteta danas ne predstavlja izazov za kompanije.U 99% slučajeva će uređaj po svom kvalitetu biti po principu “koliko para, toliko muzike”, ali je samo tretiranje potrošača od kompanija jako bitno i tu vidimo priliku Vivaxa ili bilo kog drugog novog imena. Pa pogledajmo kako to Vivax vidi jedan standardan GPS uređaj.

      Specifikacija
       

      CPU

      300Mhz

      GPS čip-set

      SIRF III

      ROM memorija

      64 MB

      RAM memorija

      256 MB

      Memorijski slot

      SD/MMC

      Ekran

      3.5″ TFT osetljiv na dodir

      Rezolucija

      320 x 240 tačaka

      Orijentacija ekrana

      u širinu (Landscape)

      Batterija

      Litijumska baterija bez mogućnosi lake zamene

      Kapacitet baterije

      1300mAh

      Trajanje baterije

      ?

      Bluetooth

      Ne

      USB

      Da

      Zvučnik

      Da

      Izlaz za slušalice

      Da (3.5 mm)

      Debljina

      22,5 mm

      Širina

      95 mm

      Visina

      82,5 mm

      Masa

      190 g

      Operativni sistem

      Win CE .Net 5.0

      Softver

      Cardinale 2,3

      Video plejer

      Ne

      Pregled fotografija

      Da

      Muzički plejer

      Ne

      Cena

       

      Vivax viaGPS 350
       

      Prvi dodir sa ovom navigacijom je u potpunosti pozitivan. Dimenzije su prilično male (istina, zahvaljujući manjem ekranu), dok je spoljašnost odlična. Crna boja je lepo istaknuta preciznim doziranjem srebrno-sive, što doprinosi tome da Vivax viaGPS 350 izgleda prilično lepo. Istina, plastika od koje je načinjeno kućište ne može da se pohvali vrhunskim kvalitetom, ali je prilično precizna izrada dovela do toga da spoljašnost ostane na kvalitetnom nivou.

      Što se tiče pakovanja, u istina lepoj kutiji, ništa značajno ne može da se nađe – sve u cilju postizanja što popularnije cene. Tu su sam uređaj, punjač za automobil i uputstvo za upotrebu sa srpskim jezikom.

      Ekran je dijagonale 3,5 inča što znači da je manji od najčešće viđenih 4,3 inča na navigacijama. Mali ekran je, sa druge strane, omogućio da 350-ica bude prilično mali GPS. Kvalitet ekrana je za današnje pojmove slab. Rezolucije je pristojnih 320 x 240 tačaka, ali je po kvalitetu par generacija iza današnjih LCD-a. Komande se obavljaju putem dodirivanja ekrana i to je jedini, ali ujedno i najbolji, način korišćenja ove i većine navigacija.

      Kada je reč o konekcijama, sve je očekivano: SD/MMC memorijski slot za eventualno proširenje baze mapa, 3.5 milimetarski izlaz za slušalice, reset taster, mini-USB konektor, priključak za spoljnu GPS antenu, kontrola glasnoće, on/off taster, “stand-by” taster i piključak za punjenje. Na osnovu dobijenih stvari u pakovanju, punjenje se odvija samo preko 12v konektora u automobilu. Punjenje smo pokušali i preko našeg USB kabla, ali nismo uspeli, doduše možda je i do nas, jer smo navigaciju priključivali na laptop i Playstation3, čiji USB portovi možda nisu dovoljno jaki. Vivax je mogao malo više da se potrudi i pruži, ako ne odvojen ispravljač za struju, onda makar konvertor sa 12v priključka za automobil za običnu kućnu utičnicu.

      Ono što se nama, takođe, nije dopalo jeste nosač. Pored toga što je daleko od lepog, postavljanje uređaja na njega je loše izvedeno što u kombinaciji sa nepažnjom može da dovede do grebanja navigacije.Sa druge strane, vakum nosača, iako manjeg prečnika, lak je za korišćenje i čini se dovoljno jak da drži nosač i laganu navigaciju.

      Vivax viaGPS 350 jeste navigacija koja u osnovi, kao i većina, ima Windows CE platformu. Ono što nije specifično, jeste softver. U pitanju je Cardinale softver koji do sada nismo viđali u verziji 2,3. Kvalitet softvera i lakoća korišćenja nisu na visokom nivou. Kada je reč o rasporedu opcija, vidljivo je da tu postoji još mesta za napredovanje. Osnovno korišćenje jeste u principu lako, ali bilo koji zahtevniji zahvat treba da se obavi na pomalo nelogičan način ili neka napredna opcija uopšte ne postoji.

      Što se mapa tiče, tu je samo Srbija i važniji auto i magistralni putevi Evrope. Mape Srbije stižu od Contrasta, što će reći da su iste kao u PlanPlus paketu. Kvalitet mapa je odličan i po tom pitanju nemamo šta da zamerimo. Zapravo, Contrastove mape su ono najbolje što u ovom trenutku imamo i o njima ne treba previše toršiti reči. Rutiranje, sa druge strane, nije tako sjajno. Naime, navigacije ponekad zna da vas “tera” na autoput po svaku cenu, iako na taj način ruta zna da se produži i za 10 kilometara. Ovo zna da se desi kada je ruta izabrana kao “najbrža”. Ukoliko izaberete najkraću ili optimalnu rutu, stvari znaju da se poprave, ali opet je situacija po principu “toplo-hladno”. U svakom slučaju, rutiranje nije loše – bolje je nego na, recimo, opisanim Crypton ili Prestigio modelim, ali sa druge strane nije dovoljno precizno kao što smo videli kod Garmin ili Mio uređajima.

      Od dodatnih opcija, tu je pregled fotografije i to je to. Lep potez u svakom slučaju, ali opet ne neka značajna stvar, pogotovo zato što 350-ica ima pomalo slab ekran. Što se tiče detaljnih mapa ostalih zemalja, tu su zemlje bivše SFRJ i Rumunije, a za ostale nismo sigurni… niti na koji se način dolazi do detaljnih mapa spomenutih zemalja. Ono što smo nezvanično saznali da nezvanično može da se uradi, jeste stavljanje IGo softvera i što značajno povećava upotrebnu vrednost ove navigacije u većem delu Evrope. Da li je to zaista moguće i na koji način se radi, nismo sigurni i nismo probali.

       

      Utisci
       

      Direktni da budemo, Vivax viaGPS 350 jeste jedna obična navigacija. Ona se ne ističe ničim posebnim. Ipak, ukoliko ste pratili naše prethodne testove, pa i veliki uporedni, mogli ste da steknete utisak da se sve mane mogu preživeti, pod uslovom da navigacije ima iole kvalitetne mape. Ta potreba za mapama je svima jasna i do sada nismo videli uređaje koji imaju jako loše mape. Čak se i sa Tomtomovima koji uopšte nemaju podršku za naš deo Evrope i imaju stare mape, može donekle preživeti. Vivax je naravno daleko od toga, u pozitivnom smislu.

      Mape su kvalitetne Contrastove (PlanPlus) i to je možda i najbolje što se od ovoga trenutka nudi za mape Srbije. Rutiranje nije sjajno ali je se može oceniti dobrim. Sama navigacija se, makar kada je reč o osnovnim funckijama, relativno lako koristi. Performanse su takođe zadovoljavajuće, mada reagovanje na komande nije munjevito. Na listu dobrih osobina ovog GPS uređaja još idu male dimenzije i relativno lepa spoljašnost.

      Lista mana, međutim, ipak je nešto duža. Pre svega zameramo što uređaj ne dolazi sa mapama ostalih zemalja, već samo sa mapama Srbije. Pakovanje iako lepo spolja, untra ne donosi gotovo ništa. Nosač je pomalo ružan i postavljanje navigacije na njega zna da bude komplikovano. Naprednije opcije u softveru su ili zavučene, čudno obeležene ili ih nema uopšte. Primanje signala, takođe, zna malo da potraje. Ipak, na sve ove mane se može zažmureti ako je istina je moguće na ovu navigaciju postaviti IGo softver, no istinitost te informacije nismo proveravali.

      Ukoliko vam treba mala, jeftina i dopadljiva navigacija za “po Srbiji” onda Vivax viaGPS 350 još i može da bude dobra. Ukoliko želite više od toga Vivax će imati veliku listu konkurenata protiv kojih je pitanje da li može uspešno da se bori.

      Za

      – vrlo dobre mape Srbije, solidna rutabilnost
      – male dimenzije
      – lep dizajn
      – povoljna cena

      Protiv

      – dolazi samo sa mapama Srbije
      – pakovanje
      – nosač
      – ekran
      – softver

       

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi
      X870E Aorus Pro i X870 Aorus Elite Wi-Fi7 test