Imaginarni manekeni menjaju ljude: Levi’s će koristiti modele koje pravi veštačka inteligencija

Sve više deluje da je ovo još jedna industrija koja polako, ali sigurno hoda ka ozbiljnoj automatizaciji u kojoj je veštačka inteligencija ključna

Imaginarni manekeni menjaju ljude: Levi’s će koristiti modele koje pravi veštačka inteligencija

Levi’s je sklopio dogovor sa kompanijom za veštačku inteligenciju jer želi da “dopunjuje ljudske modele” kompjuterski generisanim modelima. Levi’s kaže da je ovaj potez deo “putovanja digitalne transformacije” sa ciljem da imaju više različitosti, zastupljenosti i održivosti, gde je veštačka inteligencija ključni faktor.

Ako vam ovo zvuči plemenito, treba da shvatite da kompanija Levi’s u suštini unajmljuje robota da kreira različitost među svojim imaginarnim modelima koji nose njihovu odeću, dok se u isto vreme oslobađa tereta plaćanja manekena.

Modnom brendu će u ovom “plemenitom” planu pomagati kompanija Lalaland.ai sa sedištem u Amsterdamu. Osnovana 2019. godine, misija ove AI kompanije je da stvori “više zastupljenosti u modnoj industriji” i “inkluzivan, održiv i raznolik lanac dizajna.”

Veštačka inteligencija promoviše inkluzivnost

Cilj im je da omoguće kupcima da vide kako bi određeni odevni predmeti izgledali na osobi koja liči na njih preko veoma realističnih modela svakog tipa tela, starosti, veličine i boje kože.

Levi’s u saopštenju kaže da vidi spoj tehnologije i mode kao spoj umetnosti i nauke, kao i da su oduševljeni što će raditi sa holandskom kompanijom da stvore raznovrsno i inkluzivno korisničko iskustvo.

Međutim, jedna rečenica u saopštenju nam je privukla posebnu pažnju. Levi’s je rekao da “veštačka inteligencija verovatno nikada neće u potpunosti zameniti ljudske modele”. Obratite pažnju na ključnu reč – verovatno.

Plemeniti motivi

Sve više deluje da je ovo još jedna industrija koja polako, ali sigurno hoda ka ozbiljnoj automatizaciji. Kako “fotografije” ili umetnost koju generiše veštačka inteligencija postaju uverljivije, bili bismo naivni da verujemo velikim korporacijama da je do poteza poput ovog došlo zbog nekih “plemenith” razloga.

U najmanju ruku, strašno je zgodno da im ti “plemeniti” motivi takođe omogućavaju da masovno proizvode nešto što je ranije zahtevalo zapošljavanje ljudi.

Posebno imajući u vidu da je Levi Strauss navodno započeo proces otpuštanja oko 800 radnika — skoro 20 odsto radne snage u kompaniji — prošle godine. To je bio deo plana restrukturiranja da se uštedi oko 75 do 100 miliona dolara godišnje.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (3)
  1. Lanikor

    "Levi’s je sklopio dogovor sa kompanijom za veštačku inteligenciju jer želi da “dopunjuje ljudske modele” kompjuterski generisanim modelima. Levi’s kaže da je ovaj potez deo “putovanja digitalne transformacije” sa ciljem da imaju više različitosti, zastupljenosti i održivosti, gde je veštačka inteligencija ključni faktor."

    U prevodu - ne moramo da placamo vise nikog nizasta, AI ce da generise to za mnogo manje kesa. Nema vise "empowering" nezastupljenih

  2. Pare su tu odlučujuće.

  3. Roy Fokker

    Užasno licemjerno. Bukvalno je suprotno od "više različitosti, zastupljenosti i održivosti" to što sad ne moraju da plaćaju modele da predstavljaju svoje grupacije, niti čitav sistem studija i fotografa koji su radili za njih. Samo još jedan primjer pomame za AI bez regulative i etičke diskusije. Odvratno.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi