Naučnici sa Tehnološkog univerziteta u Gracu analizirali su rezultate sprovedenog istraživanja i utvrdili da BMW, Renault i Peugeot emituju mnogo više CO2 nego što tvrde oficijelne brojke. Posebno prednjače BMW modeli serije 3, čija CO2 emisija je tri puta veća od one koju reklamira ovaj proizvođač, prenosi Fudzilla.
Hibridna vozila kombinuju malu bateriju sa tradicionalnim benzinskim ili dizel motorom. Proizvođači automobila kažu da vozači na ovaj način mogu da dobiju najbolje od oba sveta – omogućavajući vlasnicima da voze velike udaljenosti uz zadržavanje mogućnosti vožnje sa nultom emisijom štetnih gasova, posebno u gradskoj vožnju.
CO2 emisija BMW serije 3 prednjači
Novo istraživanje je pokazalo da BMW serija 3 emituje 112 g CO2 po kilometru, što je tri puta više od zvaničnog rejtinga koji navodi ova kompanija, a koji iznosi 36 g. Peugeot 308 je zagadio 20 odsto više od njegove zvanične deklarisane emisije od 27 grama, dok Renault Megane ima 70 odsto veću emisiju od zvanično deklarisanih 30 grama.
Testovi nezavisnih grupa, uključujući britansku potrošačku grupu Which?, u više navrata su otkrili da hibridi sagorevaju više goriva nego što pokazuju laboratorijske brojke. Sagorevanje više goriva povećava troškove, ali i CO2 emisiju ovih „zelenih“ automobila.
Grupa Transport & Environment (T&E) angažovala je istraživače iz univerziteta u Gracu, nakon što je slična analiza 2020. godine otkrila mnogo veće emisije od onih koje oglašavaju proizvođači hibridnih automobila. Najnoviji podaci sugerišu da hibridna tehnologija u nekim novijim modelima i dalje zagađuje okolinu znatno više nego što sugerišu zvanični testovi.
Ni električni motori nemaju deklarisani domet
Pored CO2 emisije, Peugeot i BMW nisu uspeli ni da ispune deklarisani domet sa električnim motorom. Peugeot 308 je dobacio preko polovine deklarisanog dometa, dok je BMW serije 3 postigao tri četvrtine.
T&E je rekao da su testovi pokazali da bi vlade trebalo da se fokusiraju na podsticanje kupovine potpuno električnih vozila, a ne hibrida. Nalazi dolaze kada vlada Velike Britanije razmatra koji će hibridi biti dozvoljeni za prodaju između 2030. i da od 2035. godine krene potpuna zabrana prodaje novih hibrida.
Testovi emisija goriva iz automobila sprovode se prema pravilima poznatim kao svetski usklađena procedura testiranja lakih vozila (WLTP), ali kritičari kažu da veštački laboratorijski uslovi ne pokazuju uticaj vožnje u stvarnom svetu. Istraživači iz Graca su umesto toga koristili prenosivi sistem za testiranje i vozili automobile po gradu.