Meta Reality Labs u gubicima od čak 4.48 milijardi dolara, dok AR i VR vizija posustaje

Odeljenje Meta Reality Labs fokusirano na AR, VR i inicijative vezane za metaverzum i dalje beleži značajne finansijske gubitke.

Meta Reality Labs u gubicima od čak 4.48 milijardi dolara, dok AR i VR vizija posustaje

Odeljenje Meta Reality Labs fokusirano na AR, VR i inicijative vezane za metaverzum i dalje beleži značajne finansijske gubitke. U drugom kvartalu, Reality Labs je prijavio gubitak od 4,48 milijardi dolara, doprinoseći manje od 1% ukupnog prihoda Meta-e. Ovo prati trend rastućih gubitaka tokom poslednje četiri godine, sa gubitkom od 6 milijardi dolara u 2020, 10 milijardi u 2021, 13 milijardi u 2022, i 16 milijardi u 2023.

Nedavni izveštaji ukazuju da ovi gubici potiču od nedostatka jasne vizije, čestih restrukturiranja i rukovodstva bez stručnosti u AR i VR domenima. Uvidi bivših zaposlenih u Reality Labs, podeljeni anonimno zbog sporazuma o poverljivosti, podržavaju ove tvrdnje. CEO Mark Zuckerberg je priznao da postoje izazovi, kao i da se AI neočivano razvio pre holografske AR u koju je kompanija prevashodno ulagala. Ipak, ulaganja Reality Labs-a dobro pozicioniraju Meta-u za buduća unapređenja.

Meta beleži slabe rezultate na VR i AR tržištu

Uprkos teškim finansijskim posledicama, Reality Labs je doživeo unutrašnje previranje, uključujući otpuštanje oko 100 zaposlenih u junu i otkazivanje nekoliko velikih projekata. Bivši zaposleni opisuju Meta-u kao softversku kompaniju koja se bori da pređe na hardver, lansirajući proizvode i formirajući timove bez solidnog razumevanja osnovne tehnologije.

Trenutno, hardverska ponuda Meta-e uključuje Quest 3 i Quest Pro headsetove i Ray-Ban pametne naočare. Kompanija planira da ponudi svoj Horizon operativni sistem spoljnim hardverskim kompanijama. Međutim, postoje sumnje u održivost njihovih naočara za proširenu stvarnost, “Orion,” s obzirom da su neki bivši inženjeri skeptični u vezi sa njihovim puštanjem na tržište zbog potencijalno velikih gubitaka po uređaju.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Entuzijazam za metaverzum, koji je Zuckerberg snažno promovisao kada je Facebook rebrendiran u Meta 2021, izgleda da jenjava. Istraživanja ukazuju na stagnaciju u usvajanju AR i VR headsetova i nameri za kupovinu. IDC Global izveštava o padu isporuka AR i VR headsetova za 67% na godišnjem nivou u prvom kvartalu 2024, sa padom tržišnog učešća Meta-e sa 62% u četvrtom kvartalu 2023 na 37% u prvom kvartalu 2024.

Kritičari unutar Reality Labs sugerišu da možda teška ulaganja Meta-e u AR i VR nisu opravdana, preporučujući značajno smanjenje operacija. Predlažu da Meta fokusira na pružanje svog Horizon OS za hardver drugih kompanija, potencijalno postižući bolju usklađenost sa svojim sposobnostima i zahtevima tržišta, prenosi Yahoo Finance.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi