Novo Meta i Apple rivalstvo: Borba za dominaciju na tržištu VR naočara

Meta i Apple, dve tehnološke sile, će uskoro i zvanično ući u žustru tržišnu borbu za dominaciju u svetu naočara za virtuelnu i proširenu stvarnost

Novo Meta i Apple rivalstvo: Borba za dominaciju na tržištu VR naočara

Meta i Apple godinama unazad imaju prilično javno rivalstvo. Iako se ove dve kompanije nisu nikada direktno takmičile na tržištu, osnivač kompanije Facebook, danas Meta, Mark Zakerberg i izvršni direktor Apple-a Tim Kuk su se “sudarali” svaki put kada se govorilo o privatnosti na internetu i digitalnom oglašavanju. Dakle, nikada nisu bili konkurencija u pravom smislu te reči, ali se to sada menja.

Apple je sinoć predstavio svoje dugo očekivane Vision Pro AR/VR naočare, čime je Tim Kuk zapravo uveo Apple na isto tržište gde je Meta do sada dominirala. Zakerberg i Kuk se ipak slažu oko jedne stvari – budućnost tehnologije su virtuelni svetovi. Kuk ovo opisuje kao “prostorni računar”, a Zakerberg kao metaverzum. Ostali tehnolozi ovo uglavnom nazivaju mešovita ili proširena stvarnost, jer se digitalni svet može preklapati sa pravim svetom oko nas.

Meta je na ovo tržište ušla pre devet godina, kada je za dve milijarde dolara kupila Oculus, startap kompaniju koja razvija VR naočare. Krajem 2021. godine, Zakerberg je promenio ime kompanije iz Facebook u Meta, i rekao da će ulagati milijarde dolara kvartalno na razvoj osnovnih VR i AR tehnologija potrebnih da bi njegova vizija budućnosti postala stvarnost.

Apple bi mogao da unese neophodnu dinamiku na VR tržište

Meta je dominantan igrač na VR tržištu, oko toga trenutno nema nikakve sumnje. Kada je reč o prodaji VR naočara, Meta je daleko ispred svojih rivala kao što su Sony, HTC ili Magic Leap. Međutim, ali treba napomenuti da VR tržište već duže vreme stagnira, naglašava CNBC.

Stručnjaci smatraju da bi ulazak kompanije Apple-a mogao da bude tačno ono što je potrebno da se VR tržište malo trgne i pokrene.

Međutim, Apple još uvek nije precizirao kada će njihov Vision Pro biti dostupan, najavljujući samo da će se to desiti početkom sledeće godine. Pritom, Vision Pro očigledno nije dizajniran za svačiji džep, bar ne ova verzija sa početnom cenom od 3.499 dolara. To zapravo daje Zakerbergu malo prostora za predah.

Meta nudi Quest 2 za 300 dolara i novi Quest 3 za 500 dolara, što je čak jeftinije i od PlayStation VR 2 sistema. Međutim, Reality Labs, odsek u kompaniji Meta koji je zadužen za razvoj VR hardvera i softvera već neko vreme beleži ogromne gubitke.

Zakerbergu je postao ključni cilj da mešovitu realnost stvori u poslovnu stvarnost. Naravno, postoji i jedna bitna činjenica – za razliku od Apple i Google, Meta nema svoj OS. Apple i Google dominiraju tržištem pametnih telefona i preko svojih prodavnica aplikacija zarađuju doslovno milijarde dolara, a pritom su u situaciji da mogu da postavljaju pravila igre, kojih se treće strane (uključujući Facebook) i dalje moraju pridržavati.

Meta i Apple: Borba za developere

Meta i Apple će sada morati da se bore za developere koji će zapravo razvijati softver za njihov hardver. To je novi front. Ukoliko žele da dođu do najšire moguće publike za svoje VR naočare, moraće prvo da dođu do developera koji će im razvijati igre i aplikacije.

U očekivanju jeseni 2023. godine, svet je na pragu novog rivalstva između dva tehnološka giganta, a bojno polje je virtuelna realnost. Ko će se bolje snaći? Istorija kaže da bi bilo glupo uopšte pokušati dati jednostavan odgovor na ovo pitanje, sem da ostaje da vidimo.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi