Jedna od najpoznatijih kompanija koje se bave statistikom tehnologije, medija i telekomunikacija, uključujući i telefone je Counterpoint, a upravo danas je objavljena globalna lista najprodavanijih telefona 2022. godine u kojoj Apple ubedljivo dominira.
Sa ukupno osam od deset mesta, Apple iPhone telefoni, posebno poslednje dve generacije ubedljivo su najprodavaniji. Apple iPhone 13 je sa 5% ukupnog udela na listi najprodavanijih telefona 2022. godine ubedljivo prvi, a sledi iPhone 13 Pro Max sa 2,6% pa iPhone 14 Pro Max sa 1,7%. Pored Apple telefona, tu su i dva Samsung modela, pristupačni Galaxy A13 i A03 na četvrtom i 10. mestu respektivno.
Interesantan je trend iPhone Pro Max modela koji su generalno sve popularniji i, uprkos dimenzijama svake godine zauzimaju sve bolje pozicije na listi. Na šestom mestu prošle godine se našao i iPhone 12, telefon koji je predstavljen u oktobru 2020. godine, sa malo slabijim brojkama od iPhone 13 Pro modela.
Lista najprodavanijih telefona – lokacije
Uprkos što je na tržištu već dve i po godine, osnovni iPhone 12 model je ostao veoma popularan na tržištima kao što su SAD, Kina i Japan. Još jedan od modela koji se dobro prodavao na tržištu Japana je i prošlogodišnji iPhone SE 2022, koji je posebno cenjen zbog svojih kompaktnih dimenzija, a koji se na listi najprodavanijih telefona 2022. godine nalazi na 10. mestu.
Oba Samsung modela su jedina dva 4G telefona na listi, a njihova regionalna rasprostranjenost je znatno ravnomernija nego što je to slučaj sa iPhone modelima. Primera radi, sa manje od 250 evra Samsung Galaxy A13 se najbolje prodavao na tržištima kao što su Karibi, Latinska Amerika i Indija. Sa druge strane, Samsung Galaxy A03 je cenovno najpristupačniji telefon na listi i jedini koji pokreće Unisoc čipset, koji je svoje mesto zaslužio odličnim brojkama na tržištu Bliskog Istoka i Afrike.
Konsolidacija portfolija i fokus na premijum modele
Istraživanje pokazuje i da je 2022. godine došlo do konsolidacije portfolija velikih kompanija, pa je broj aktivnih modela u ponudi sa neverovatnih 4.200 u 2021. godini, pao na 3.600 modela u prošloj godini. Primećen je i trend “premijumizacije” brendova, odnosno prebacivanje sa politike velikih količina na premijum modele, kako bi se iz količina izvukao veći profit.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji