Uprkos tome što je Canon najveći proizvođač fotoaparata na svetu, njegov konkurent Sony dominira na tržištu senzora sa svojih 42 posto udela, dok Canon i Panasonic zajedno imaju manje od dva procenta, piše DigitalCameraWorld.
Canon ima samo jedan procenat udela na ovom tržištu, iako, paradoksalno, proizvodi više fotoaparata nego Sony. S druge strane, Panasonic, koji takođe pravi sopstvene senzore, ima još manje od toga: ispod jedan posto udela na tržištu.
Kako je onda moguće da se Sony toliko uspeo da zaseni konkurenciju? Odgovor je jednostavan: unutar svake kamere, pametnog telefona ili fotoaparata postoje senzori koji prave fotografije i video zapise. Međutim, tu spadaju i fabričke mašine za pregled, industrijske kalibracione jedinice, automobili sa parking sistemima i drugi foto i video sistemi.
Upravo tu je Sony uspeo da ostvari svoju dominaciju jer većina tehnoloških kompanija koristi upravo njegove senzore, nezavisno od toga što on na primer ne proizvodi više samih fotoaparata nego konkurentski Canon.
Uz to, svi iPhone i Google Pixel telefoni takođe koriste njegove senzore, ali i konkurentski proizvođači fotoaparata kao što su Fujifilm, Nikon i Olympus. Tako je Sony uspeo da postigne da samostalno zauzme skoro polovinu ovog tržišta.
U odnosu na svoje japanske kolege koje je ostavio daleko iza sebe, onaj ko pokušava da mu parira je južnokorejski Samsung koji je zauzeo drugo mesto na tržištu.
Međutim, ni ovo drugo mesto nije visoko gore s obzirom na to da kao drugi Samsung ima samo 19% tržišta. Naime, Samsung je uspeo da skoro petinu globalnog tržišta jer i njegove senzore, osim pametnih telefona koriste mašine i uređaji drugih industrija.
Ovi podaci su sa jedne strane dobar podsetnik na to koliko su zapravo drugi proizvođači kamera, koji bi možda trebalo da budu i najbolji u proizvodnji senzora, daleko u odnosu na Sony. Situacija bi eventualno mogla da se promeni, ukoliko velike kompanije kao što je Apple postanu klijenti drugih firmi. U suprotnom, Sony će svoje prvo mesto držati još prilično dugo.