Izvršni direktor i osnivač jedne od kompanija sa najvećim prihodom na svetu – Tencent Holdings – Poni Ma izjavio je da se njegov konglomerat suočava sa velikim izazovima konkurenata. On je istakao da je konkretno Tencent gejming poslovanje ugroženo, ali da kompanija sustiže druge u razvoju veštačke inteligencije.
Ma je, govoreći na godišnjem sastanku kompanije ove nedelje, rekao da se kompanija oslanjala na svoje laureate u igrama dok su konkurenti uspevali da predstavljaju nove hitove. Video igre, inače, čine više od 30 posto ovog tehnološkog giganta, koji važi za jednu od kompanija sa najvećim prihodom na celom svetu, piše Reuters.
Kineski mediji objavili su delove Maovog govora na internetu, a osoba sa direktnim saznanjima o sastanku, koja nije smela da otkrije svoj identitet za medije pošto je komunikacija sa njima zabranjena, je potvrdila sadržaj ovih navoda.
Maov govor ističe zabrinutost da li će Tencent, najveća svetska gejming kompanija i operater najveće kineske društvene mreže WeChat, moći da odbrani svoj status i kao najveća kineska tehnološka kompanija u vreme intenzivne konkurencije i novih tehnologija.
Kompanija nije komentarisala ove medijske naslove za portale koji su to tražili.
„Igre su naša glavna delatnost… Ali u protekloj godini suočili smo se s značajnim izazovima“, rekao je navodno Ma tokom svog izlaganja. „Nalazili smo se u gubitku, dok su naši konkurenti nastavili da proizvode nove proizvode, ostavljajući nas sa osećajem da nismo postigli ništa.”
On je takođe dodao i da nove igre koje je Tencent lansirao nisu postigle očekivane rezultate.
Maove izjave dolaze u trenutku kada su kineski razvojni programeri miHoYo i NetEase uspeli da nadmaše Tencent sa hit naslovima kao što su „Genshin Impact“ i „Eggy Party“. Dok raniji Tencent hitovi poput „Honor of Kings“ i „PUBG Mobile“ i dalje donose snažne prihode, noviji proizvodi ne ispunjavaju očekivanja. Međutim, kada je reč o veštačkoj inteligenciji, Ma je rekao da je Tencent sustigao druge.
„Konačno možemo da pratimo korak prvoklasnih kompanija. Ne smatramo sebe najnaprednijima, ali barem nismo previše zaostali“, ističe on.
Fokus kompanije je, prema njegovom mišljenju, trebalo da bude integracija „Hunyuan“ AI modela u različite poslovne scenarije kao način poboljšanja efikasnosti, a ne brzo pretvaranje veštačke inteligencije u proizvode.
Još jedan fokus Maovog govora bio je i na strimingu e-trgovine. Tencent već nekoliko godina pokušava da platformu WeChat učini sličnom onoj za kratke video zapise – Douyin – kompanije ByteDance, koja je ujedno vlasnik i aplikacije TikTok. Pomenuta Douyin platforma inače ostvaruje velike prihode od takozvanog živog strimovanja e-trgovine.
„WeChat je naša najjača platforma po pitanju dnevnog broja korisnika i njenog ekosistema. Ali ona ima 12 godina… Sada je pitanje kako možemo pronaći nove klice sa starog drveta kakav je WeChat“, istakao je on ne baš optimistično.
Međutim, iako je konglomerat trenutno u problemima, ne treba zaboraviti da je ova kompanija krajem 2022. kupila pola gejming kompanije Ubisoft, što bi u budućnosti moglo da promeni stvari kada je u pitanju Tencent gejming poslovanje.
No, u avgustu prošle godine, analitičari su ocenili Tencent kao kompaniju koja je završila ispod njihovih očekivanja i to baš zato što je usporila rast prihoda od gejminga. Ipak, ukoliko su navodi o razvoju veštačke inteligencije u okviru kompanije tačni, stvari bi mogle da se preokrenu, uzevši u obzir da su AI funkcije postale svetski popularne i visoko tražene funkcije.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji