Najavljeno partnerstvo između kompanije AMD i Starfield projekta, pokrenulo je niz kontroverzi i diskusija među korisnicima interneta. Kompanija AMD, poznata po svojim naprednim grafičkim karticama, udružila se sa Bethesda Studios, kreatorom Starfield, igre koja se s nestrpljenjem očekuje ove godine. Međutim, umesto oduševljenja, ovaj potez izazvao je zabrinutost kod mnogih igrača, piše PC Gamer.
Srž kontroverzi leži u mogućoj primeni tehnologija za skaliranje slike, posebno DLSS (Deep Learning Super Sampling) koju Nvidia nudi. DLSS tehnologija koristi veštačku inteligenciju (Tensor AI hardware) za poboljšanje rezolucije i performansi video igara, što je bitno za igrače koji traže najbolje moguće iskustvo.
Međutim, navodi da AMD blokira upotrebu tehnologija konkurencije u svojim sponzorisanim naslovima podigli su mnoga pitanja u vezi sa ovim partnerstvom. Gejmeri sada strahuju da Starfield neće imati DLSS, osim ako moderi ne dodaju podršku za ovu korisnu funkciju. Međutim, AMD ima nešto slično – Fidelity Super Resolution (FSR) i radi jednako dobro kako na Radeon tako i GeForce grafičkim kartama.
Zbog toga se diskusija dodatno rasplamsala nakon izjave Toda Hauarda, jednog od ključnih ljudi u Bethesda timu, da inženjeri iz AMD-a rade na uvođenju FidelityFX Super Resolution 2.0 (FSR2) tehnologije za obradu slike i skaliranje u Starfield igri. FSR2 je napredna tehnologija koja poboljšava performanse i kvalitet slike u video igrama.
AMD i Starfield uvode FSR, a izbacuju DLSS?
To bi značilo da bi korisnici sa AMD grafičkim karticama mogli da očekuju bolje performanse i impresivniji vizuelni doživljaj. Međutim, ako imate AMD grafičku karticu, svakako ne bi trebalo da brinete o DLSS-u, jer AMD grafičke kartice ne mogu da koriste DLSS, ali zato sa druge strane Nvidia GeForce može bez problema da koristi FSR2. I što je najbolja stvar, FSR2 ne ograničava podršku GeForce modela isključivo na RTX već i starije GTX modele, tako da korisnici Nvidia grafički karti na kraju mogu izvući i veću korist od primene AMD Fidelitiy Super Resolution tehnologije, obzirom da ona ne koristi namenska AI jezgra već klasične šejder jedinice (“Stream” I CUDA).
Nvidia je izjavila da neće ograničavati niti sprečavati developere od implementacije tehnologija konkurencije. To je ostavilo otvorenu mogućnost da se DLSS tehnologija ipak primeni u Starfield igri, što je unelo dodatnu dozu neizvesnosti u celokupnu situaciju.
Ipak, nije samo tehnička strana priče izazvala reakcije. Istorijski gledano, Bethesda je često objavljivala igre sa tehničkim problemima, što je izazvalo strah među igračima da bi Starfield mogao da ponovi taj scenario. Dodatno, uključivanje AMD-a u razvojni proces sugerisalo je da verzija igre za PC možda neće biti toliko impresivna kao što su se igrači nadali.
U svakom slučaju, bez obzira na negativne reakcije, Starfield ostaje jedna od najiščekivanijih igara naredne godine. Sada je na AMD-u da odgovori na sve ove kontroverze i pruži jasnije informacije o svojoj ulozi u Starfield-u. Ako ova priča nešto pokazuje, to je koliko strastveno igrači prate svaki pokret u industriji video igara, bilo da je u pitanju nova igra ili tehnološka saradnja.
Zamena teza, Nvidia je ta decenijama gura svoje zakljucane tehnologije developerima (npr hairworks).