Novi Microsoft API treba da reši nered koji su napravili Nvidia, AMD i Intel u PC igrama

Windows DirectSR je novi Microsoft API opisan kao karika koja nedostaje između igara i tehnologija za skaliranje rezolucije kompanija Nvidia, AMD i Intel

Novi Microsoft API treba da reši nered koji su napravili Nvidia, AMD i Intel u PC igrama

Tehnološki gigant Microsoft sarađuje sa kompanijama Nvidia, AMD i Intel kako bi rešio razlike u njihovim tehnologijama za skaliranje rezolucije u PC igrama, drugim rečima da sredi nered koji su oni napravili i praktično uvede standard za njihove grafičke karte kada je u pitanju Windows gejming iskustvo. U tu svrhu kompanija je predstavila DirectSR, novi Microsoft API za Windows kojeg opisuje kao nedostajuću kariku između igara i DLSS, FSR i XeSS tehnologija pomenutih kompanija.

Ovaj API omogućava da na novijim grafičkim kartama, bez obira na gore pomenute proizvođače, koriste SR (super rezoluciju) tehnologiju. Korisnik se rešava brige o tome koju grafičku kartu treba da kupi jer će Microsoft DirectSR raditi na GeForce, Radeon i Arc grafičkim kartama i pri tome omogućiti bolje performanse, veći prosečni frejmrejt i glatku 3D animaciju u igrama pri visoko postavljenim grafičkim detaljima.

Time se stavlja tačka na korišćenje različitih rešenja i uvodi zajednički standard za: Nvidia DLSS super rezoluciju, AMD FidelityFX super rezoluciju i Intel XeSS tehnologiju, piše u Microsoft objavi.

Ideja je da će programeri moći da koriste ovaj API umesto da moraju da pišu kod za svaku tehnologiju skaliranja rezolucije posebno.

Blog objava stiže nekoliko nedelja nakon što je opcija „Automatska Super Rezolucija“ primećena u test verziji Windows 11, koja je obećavala „korišćenje veštačke inteligencije kako bi podržane igre imale glatkije iskstvo sa poboljšanim detaljima“, podseća TheVerge.

Sada deluje da će ova opcija biti povezana sa postojećim tehnologijama super rezolucije poput DLSS, FSR i XeSS umesto da nudi alternativu na nivou Windows operativnog sistema. Microsoft kaže da će novi API DirectSR uskoro biti dostupan putem Preview verzije Agility SDK-a.

Kompanija planira da ponudi „pogled iz prvih redova“ kako se DirectSR može koristiti tokom programerske sesije na predstojećoj Game Developers Conference (GDC). Ovaj događaj će se održati 21. marta i uključivaće predstavnike iz kompanija Microsoft, Nvidia i AMD.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi