Nvidia debituje ovog meseca sa RTX IO tehnologijom koja ubrzava učitavanje igara

Nema više odlaganja, Nvidia je odlučila da ovog meseca počne sa korišćenjem RTX IO tehnologije koja ubrzava rad sa učitavanjem i dekompresijom tekstura sa brzih SSD uređaja

Nvidia debituje ovog meseca sa RTX IO tehnologijom koja ubrzava učitavanje igara

Nvidia je zvanično saopštila kako će ovog meseca debitovati sa dve nove igre Portal: Prelude RTX Edition i Ratchet & Clank: Rift Apart koje će biti prve ove vrste sa podrškom za RTX IO. Praktično je time prva „povukla nogu“ i počela sa aktivnim korišćenjem prednosti tehnologije koja ubrzava rad zahvaljujući direktnoj komunikaciji na relaciji GPU-SSD.

Brzo vreme učitavanja nivoa i velikih tekstura u viskoj rezoluciji uz istovremeno besprekorno glatke animacije dok se krećete sa svojim likom kroz scene velikog otvorenog sveta je želja i san svakog gejmera, ali i programerskih studija koji se bave razvojem igara. Međutim, ni najmoćniji NVMe SSD modeli još uvek nisu u stanju da postignu ovaj cilj, ne toliko zbog svojih karakteristika, već zbog zastarele tehnologije na kojima se bazira većina trenutno korišćenih gejming modula za izradu igara.

Međutim, dobre vesti su na pomolu jer moderni gejming „endžin“ moduli za razvoj igara prevazilaze mogućnosti tradicionalnih rešenja za skladištenje informacija i podataka u igrama, zahtevajući novu i značajno bržu generaciju I/O arhitekture.

Nvidia RTX IO tehnologija se oslanja na snagu grafičkog procesora i zapravo je derivat Microsoft DirectStorage API-a. Suština ove tehnologije je da se omogući brzo učitavanje i dekompresija velike količine potrebnih podataka na bazi angažovanja grafičkog procesora (GPU), kako bi se smanjilo kašnjenje u komunikaciji i bespotrebno zauzeće resursa drugih uređaja u sistemu kao što je CPU i na taj način rasteretila sistemska magistrala.

RTX IO se oslanja na snagu grafičkog umesto centralnog procesora

Problem sa Microsoft DirectStorage rešenjem je što ne podržava igre bazirane na Vulkan API tehnologiji. Tu na scenu stupa Nvidia RTX IO tehnologija koja postiže slične efekte ubrzanja rada sa NVMe SSD uređajima na kojima se čuvaju podaci igre koju pokrećete i igrate, sa sličnim efektima kao što to čini i Microsoft DirectStorage.

Prema rečima kompanije Nvidia, RTX IO tehnologija ubrzanja rada sa podacima na NVMe SSD uređajima se oslanja na naprednu GeForce arhitekturu i prebacuje lavovski deo posla na grafički procesor (GPU), istovremeno rasterećujući centralni procesor posla koji je ranije bio njegov obavezni delokrug rada. Što bi rekli u žargonu – Nvidia je „offload-ovala“ posao sa CPU-a i prebacila ga na GPU. Time je značajno ubrzala postupak dekompresije koristeći veliku snagu proračuna grafičkog procesora u specifičnim paralelizovanim operacijama kao što je kompresija i dekompresija tekstura u visokoj definiciji.

Radi sa DirectX 12 kompatibilnim grafičkim kartama

Inače, Nvidia tehnologija ubrzanja se zasniva na GDeflate, besplatnom standardu za kompresiju podataka korišćenjem grafičkog procesora, a koji je razvila kompanija Nvidia i koji koriste Microsoft DirectStorage ali i nove Vulkan ekstenzije.

Zahvaljujući upotrebi RTX IO i Vulkan ekstenzija, GPU dekompresija korišćenjem GDeflate-a može smanjiti veličinu instalacije igre RTX verzije Portal: Overture naslova za čak 44%, istovremeno omogućavajući korišćenje velikih 4K tekstura i materijala u visokom kvalitetu prikaza, praktično bez ikakvog gubitka, pri tom štedeći dragoceni prostor na SSD-u.

Iako praktično svi grafički procesori kompatibilni sa DirectX 12 standardom mogu koristiti prednosti RTX IO tehnologije, suština dizajna ove tehnike je da uposli i paralelno radi na što više prisutnih jezgara u grafičkom procesoru. To znači da što je više jezgara dostupno tj što je GPU moćniji, to su i performanse bolje čime se direktno eliminiše usko grlo prilikom učitavanja i snimanja podataka koje igra učestalo koristi, prenosi Expreview.

Takođe, to znači da će moćnija kombinacija  grafičkog procesora i SSD uređaja imati najbrže vreme učitavanja, dok će ukupan efekat ubrzanja svakako zavisiti i od optimizacije same igre, kao i specifične kombinacije modela grafičke karte i NVMe SSD uređaja.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi