Poznati insajder kompanije AMD @Kepler_L2, u objavi na društvenoj mreži X (bivši Twitter) rekao je da će stvari u budućnosti kada su u pitanju gejming konzole „napredovati“ nagore. On je to objavio, osvrnuvši se na izjavu izvršnog direktora kompanije Sony, Hirokija Totokija o PlayStation 6 konzoli.
Totoki je ranije rekao da će se profit teško povećavati na PlayStation 5 konzoli, kojoj se životni ciklus produžava, a delovi postaju sve skuplji.
Cena po tranzistoru ostaje ista kroz FinFET (tehnologija izrade tranzistora koja se koristi u proizvodnji poluprovodničkih čipova), ali će ona porasti prelaskom na GAAFET/CFET ( komplementarni tranzistor sa efektom polja) arhitekturu čipova, signalizirajući kraj besplatnih ušteda troškova jednostavnim smanjenjem matrica.
Kao takve, buduće konzole imaće ili manje dobitke u performansama da bi smanjile troškove ili će se one proizvoditi po znatno većim cenama, tvrdi „Kepler“.
Keplerovi komentari o budućim konzolama kao što su PlayStation 6 i Xbox sledeće generacije u velikoj meri su istiniti, posebno imajući u vidu glasine koje kruže o sledećoj Microsoft konzoli.
Ona bi navodno trebalo da bude objavljena u dve varijante SKU-a (Stock Keeping Unit). SKU omogućava proizvođaču da ponudi različite opcije uređaja potrošačima u skladu sa njihovim preferencijama ili budžetom, a Xbox bi tako mogao da bude dostupan i u opciji prenosne ručne konzole.
Sa druge strane, konzola sledeće generacije kompanije Sony, navodno bi trebalo da bude najmoćnija u svojoj generaciji. Međutim, u skladu sa ovim informacijama, biće zanimljivo videti kako će Sony da se nosi sa cenama u odnosu na njegove mogućnosti.
"Znatno" vece cene a? I ko ce da kupuje konzole ako budu 700-800$? Prodace ih dosta manje pa mu dodje na isto
Konzola je nebitna. Bitne su igre. Ako bude dobrih igara, prodavaće se, a ako ne bude, poučeni iskustvom sa PS5, biće mlako.
Ne vidim zašto se insistira na konzolama, kad je cloud gaming više nego zaživeo. Bolje da ulažu u razvoj svojih pretplata nego da se pravi bespotrebno hardver koji nikad nije bio isplativ, svaka od kompanija je prijavila gubitke na prodaji konzola, najveća zarada je od servisa i igara.