James Webb teleskop uslikao rađanje zvezda u sazvežđu Devica

Najnovije fotografije koje je napravio James Webb teleskop prikazuju rađanje zvezda udaljenih 20 miliona svetlosnih godina u sazvežđu Devica

James Webb teleskop uslikao rađanje zvezda u sazvežđu Devica

Svemirske agencije iz SAD, Evrope i Kanade NASA, ESA i CSA objavile su najnovije fotografije koje pokazuju rađanje zvezda, a napravio ih je James Webb teleskop, najmoćniji svemirski teleskop u istoriji čovečanstva.

On je tako uspeo da prikaže galaksiju NGC 5068 koju su astronomi nazvali štraftasta spiralna galaksija zbog svetle centralne štrafte koja se vidi na fotografijama. One su uslikane uz pomoć kombinacije infracrvenih snimaka napravljenih uz pomoć MIRI (Mid-Infrared Instrument) i NIRCam (Near-Infrared Camera) senzora teleskopa.

Senzori su uspeli da „uhvate“ galaksiju u sazveđu Devica udaljenu oko 20 miliona svetlosnih godina od Zemlje. S obzirom na to da teleskop ima neverovatne mogućnosti da „vidi“ kroz prašinu i gas koji okružuju zvezde, on je tako uspeo da zabeleži proces njihovog formiranja.

Dve fotografije koje zajedno čine kompozitnu otkrivaju različite slojeve galaksije. Prva fotografija koju proizvodi MIRI senzor daje pogled na strukturu galaksije i svetleće mehuriće gasa koji su u stvari novonastale zvezde.

S druge strane, fotografija koju je napravio NIRCam prikazuje ogroman broj zvezda u prvom planu. Kompozitna fotografija napravljena od te dve predstavlja ogromnu količinu zvezda u okolini kao i upravo stvorene zvezde, zaključuje Engadget.

Iako iz ovih fotografija nije izašlo nijedno novo naučno otkriće, NASA piše da su one deo napora da se prikupi što više informacija i fotografija formiranja zvezda iz „obližnjih“ galaksija. Iako „obližnje“ u ovom slučaju podrazumeva oko 20 milona svetlosnih godina udaljenosti, naučnici se nadaju da će im fotografije pomoći u budućim istraživanjima za još udaljenije galaksije. Tako bi astronomi na osnovu njih otvorili čitav spektar novih naučnih polja u astronomiji, fizici i načinu stvaranja galaksija.