Rastuće tržište električnih vozila nastavlja sa podsticanjem potražnje litijumskih baterija. Kompanije poput CATL, BYD, LG Electronics, SK Group i Panasonic navodno povećavaju ulaganja u pogonske sklopove zbog mogućih nestašica baterija.
Automobilske dobavljačke kompanije tvrde da kada baterije postanu visoko tražene, neki proizvođači automobila će razmotriti nabavku celokupne usluge pogonskog sklopa kako bi osigurali snabdevanje komponentama. Međutim, evropski, američki i japanski proizvođači automobila neće slediti taj pravac jer se plaše gubitka dominacije u proizvodnji.
Kineske kompanije za proizvodnju baterija pokrivaju ponudu preko 60% litijumskih baterija širom sveta, pri čemu CATL i BYD opskrbljuju polovinu globalne potražnje.
Kineski domaći proizvođači automobila zauzimaju oko 60% domaćeg tržišnog udela. Kako se trgovinski rat nastavlja 2024. godine, mnoge kineske automobilske kompanije su proširile poslovanje izvan zemlje, stavljajući pritisak na međunarodne proizvođače automobila i zajedničke venture kompanije u Kini.
Proizvođači automobila moraće pažljivo da manevrišu na tržištu litijumskih baterija
Izvori tvrde da baterije čine 30% do 40% troškova električnih vozila, a kako se proizvođači automobila snažno oslanjaju na dobavljače baterija, praktično mogu kontrolisati samo 60% do 70% proizvodnje vozila. Takođe, Kina je razvila i svoje sposobnosti u oblasti poluprovodnika i softvera. Očekuje se da će međunarodni proizvođači automobila morati pažljivo da manevrišu na tržištu litijumskih baterija.
Navedene kompanije su pokušale smanjiti svoju zavisnost od kineskih dobavljača. Ova situacija pruža više prilika za dobavljače sa Tajvana koji se pozicioniraju kao stručnjaci u tier-1 ili tier-2 sektorima. Oni takođe imaju iskustva u informaciono-komunikacionim tehnologijama, masovnoj proizvodnji i međunarodnom tržištu.
S druge strane, kineski proizvođači baterija će verovatno suočiti izazove od strane proizvođača automobila. Osim BYD-a, kompanije poput Great Wall Motor, Nio, Geely i mnoge druge kineske auto kompanije intenzivirale su razvoj svojih baterija.
Južnokorejske kompanije LG Energy Solution, SK On i Samsung SDI su objavile svoje planove za proizvodnju LFP baterija. Očekuje se da će izazvati kineske konkurente, koji drže preko 90% tržišta LFP baterija, između 2025. i 2026. godine, piše DigiTimes. “K-trio” se fokusirao na ternarne baterije. Masovna proizvodnja LFP baterija oduzima značajan vremenski period, pre svega zato što OEM-ovi moraju sertifikovati proizvode.
Kako ne bi pali u nemilost kineskih proizvođača, međunarodni proizvođači automobila takođe razvijaju svoje baterije. Na primer, Tesla radi na svojim 46800 ternarnim baterijama. Toyota i Volkswagen pokušavaju da naprave bateriju sa čvrstim elektrolitom. Proizvođači automobila takođe aktivno učestvuju u dizajniranju integrisanih kola (IC), pozivajući tajvanske fabrike da grade fabrike u Evropi, Sjedinjenim Američkim Državama i Japanu.
Ujka Sem zeli drzati sve pod kontrolom..
Politika ce unistiti ovo covecanstvo
Ујка Сему се осладила моћ и похлепа, а политика му дође као инструмент за мешетарење. Нема више много ефекта оружје против оних који држе Азијске ресурсе, па се сад Пакт користи са чим стигне да одржи виртуелно благостање пошто са Истока сировине и енергената нема више за будзашто.
"Međutim, evropski, američki i japanski proizvođači automobila neće slediti taj pravac jer se plaše gubitka dominacije u proizvodnji."
"Kako ne bi pali u nemilost kineskih proizvođača, međunarodni proizvođači automobila takođe razvijaju svoje baterije."
Моја доминација је филантропска, али кинеска је немилосрдна.
Trošenje vremena i resursa jer električna vozila nikada neće zauzeti više od 30 % trržišta auomobila (izjava Akia Toyode predsednika Toyote) jer po statistici milijarda ljudi na planeti nema struju.
Da li ljudima koji nemaju struju u 21. veku , treba (elektro) prevoz? :unsure:
EV - Najveca prevara 21. veka!
Nego, citam ovih dana, mala Greta T, ona sto urla "how dare you" i slicno, net worth 18 mil usd! :)
Isplativ taj zeleni CO2 kriminal! :)
Mala je najveća farsa i prevara koja se bori protiv svih zla, a isto u sebe stavlja. Odvratna je.
Gde u Evropi ima milijardu ljudi bez struje?
Nije nikakva prevara u pitanju, Evropa ima struju i u tom segmentu može da poveća proizvodnju, a naftu da proizvede u zahtevanom kapacitetu nema, niti će imati. Saberite 2 i 2.
Ako CO2 ucestvuje sa 0.04% u atmosferi a CO2 iz automobila ucestvuje sa 8% u tih 0.04% izracunajte sami u sta ste poverovali kad vam je receno da cete spasiti svet sa prelaskom na EVs.
Prevara Nidzo, svetskih razmera, ali ima tamo tema o EVs pa kome je do osvescivanja i otvaranja ociju, moze da se pocasti.
Odakle to da Evropa ima struju? Rekordna potrošnja uglja kao pravi put zelene agende.
Prevara i to jako plitka, neosnovanim regulativama i subvencijama su gurnuli kapital u određene džepove...
Pa ima struje. Sad to što je od uglja, to i nije mnogo važno :D Mada grade svi (osim Nemačke) nove nuklearke, doduše, ne znam odakle će dovlačiti gorivo za njih ;)
Super su nuklearke sve dok imaš zemlje trećeg sveta gde ćeš da zakopavaš fisioni otpad.
View image at the forums
ima neko ko zna nešto, nešto što mi ne znamo
View image at the forums
OpenAI CEO Altman says at Davos future AI depends on energy breakthrough
DAVOS, Switzerland (Reuters) -OpenAI's CEO Sam Altman on Tuesday said an energy breakthrough is necessary for future artificial intelligence, which will consume vastly more power than people have expected. Speaking at a Bloomberg event on the sidelines of the World Economic Forum's annual...
View image at the forums
finance.yahoo.com
Sve vezano za eksploataciju litijuma i proizvodnju litijumskih baterija spada u jako prljave tehnologije koje imaju veliki uticaj na životnu sredinu, pa se traže načini da se litijum-jonske baterije zamene nečim manje štetnim kao na primer natrijum-jonskim baterijama( u ovom segmentu su trenutno lideri Kinezi, natrijuma ima gotovo svuda u velikim količinama , baterije proizvedene od njega su jeftinije, brže se pune, postojanije na niskim temperaturama, mana manji broj ciklusa punjenja i manja gustina uskladištene energije).Zašto sam se pozvao na izjavu direktora Toyote, iz razloga što sam negde pročtao da dotična firma neće više ulagati u električna vozila već u gorivne ćelije i vodonik kao pogon, tako da izjava napred navedenog gospodina ima velku težinu.
Gorivna ćelija je na vrlo dalekom štapu trenutno. Ne znam otkad je ta izjava, ali Toyota je jako pojačala planove baš za EV u odnosu na gorivnu ćeliju.
Ремембер Фукушима...
Šteta je samo što tržište i regulatori nisu poslušali Tojotu i napravili prelazni period sa popularizacijom plug in hibrida.
U zemlje najprvijeg sveta. Nordijske zemlje uveliko pripremaju ogromna skladista u masivnim kamenitim pecinama, dovoljno za celu Evropu i dalje, ...
Nude svuda na svetu da nadju tip kamena, tip prostora, slicne sigurnosti, ...
View image at the forums
Remember ugalj, ...
Нисмо се скапирали. Фукушима се "десила" недуго након што је Тојота усавршила једну прилично револуционарну технологију.
...кад већ морам да цртам...
Remember da električni automobili na kraju uglavnom ''idu'' na ugalj.
Zato sto nuklearno nije vise rasprostranjeno
View image at the forums
2 years, 5 days, 3 hours and 15 minutes till 100%... ( :
Ovo ima smisla samo u firmama gde radis 8-12 sati smenu pa dopunis ono sto si potrosio do posla i nazad, al to moze 0,03% ljudi prakticno da izvede
Davno su #ići prorekli da će na kraju e-automobila ostati za pod jednu solarnu ploču.
Zaguljeno kad oćeš da budeš samostalan i nezavistan mislim energetski.
Ako ti je posao 600km u jednom smeru i punjač najsporiji. :)
Sta hoces da mi kazes?! Jel ti vidis na slici na cemu se pune ovi automobili?! Jel mislis da solarne celije imaju snagu da napune nekoliko automobila za dva tri sata?! Ne razumem!
B92: Direktor Toyote: Na putevima nikada neće biti više od 30% električnih automobila http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2024&mm=01&nav_id=2470620
Ja na poslu imam struju. Slika je fora očigledno. Najpre, zašto bi iko u Srbiji razmišljao u tom smeru sa ovim cenama struje. 600km je recimo 100 din.
Kad i ako bude bilo dovoljno elktričnih automobila u Srbiji ne sumnjam da će neko da se doseti pa da ti na tu struju, kojom puniš bateriju naplati masnu akcizu pa 600 kom vožnje neće biti 100 din kao što sad računaš nego mnoogo više.Mislim otkud ti ideja da će neko da ti dozvoli da se vozikaš za badava.