Međunarodni proizvođači automobila ubrzavaju razvoj litijumskih baterija, odbacuju pogonske sklopove proizvedene u Kini

Rastuće EV tržište nastavlja sa podsticanjem potražnje litijumskih baterija, a kompanije navodno povećavaju ulaganja u pogonske sklopove

Međunarodni proizvođači automobila ubrzavaju razvoj litijumskih baterija, odbacuju pogonske sklopove proizvedene u Kini

Rastuće tržište električnih vozila nastavlja sa podsticanjem potražnje litijumskih baterija. Kompanije poput CATL, BYD, LG Electronics, SK Group i Panasonic navodno povećavaju ulaganja u pogonske sklopove zbog mogućih nestašica baterija.

Automobilske dobavljačke kompanije tvrde da kada baterije postanu visoko tražene, neki proizvođači automobila će razmotriti nabavku celokupne usluge pogonskog sklopa kako bi osigurali snabdevanje komponentama. Međutim, evropski, američki i japanski proizvođači automobila neće slediti taj pravac jer se plaše gubitka dominacije u proizvodnji.

Kineske kompanije za proizvodnju baterija pokrivaju ponudu preko 60% litijumskih baterija širom sveta, pri čemu CATL i BYD opskrbljuju polovinu globalne potražnje.

Kineski domaći proizvođači automobila zauzimaju oko 60% domaćeg tržišnog udela. Kako se trgovinski rat nastavlja 2024. godine, mnoge kineske automobilske kompanije su proširile poslovanje izvan zemlje, stavljajući pritisak na međunarodne proizvođače automobila i zajedničke venture kompanije u Kini.

Proizvođači automobila moraće pažljivo da manevrišu na tržištu litijumskih baterija

Izvori tvrde da baterije čine 30% do 40% troškova električnih vozila, a kako se proizvođači automobila snažno oslanjaju na dobavljače baterija, praktično mogu kontrolisati samo 60% do 70% proizvodnje vozila. Takođe, Kina je razvila i svoje sposobnosti u oblasti poluprovodnika i softvera. Očekuje se da će međunarodni proizvođači automobila morati pažljivo da manevrišu na tržištu litijumskih baterija.

Navedene kompanije su pokušale smanjiti svoju zavisnost od kineskih dobavljača. Ova situacija pruža više prilika za dobavljače sa Tajvana koji se pozicioniraju kao stručnjaci u tier-1 ili tier-2 sektorima. Oni takođe imaju iskustva u informaciono-komunikacionim tehnologijama, masovnoj proizvodnji i međunarodnom tržištu.

S druge strane, kineski proizvođači baterija će verovatno suočiti izazove od strane proizvođača automobila. Osim BYD-a, kompanije poput Great Wall Motor, Nio, Geely i mnoge druge kineske auto kompanije intenzivirale su razvoj svojih baterija.

Južnokorejske kompanije LG Energy Solution, SK On i Samsung SDI su objavile svoje planove za proizvodnju LFP baterija. Očekuje se da će izazvati kineske konkurente, koji drže preko 90% tržišta LFP baterija, između 2025. i 2026. godine, piše DigiTimes. “K-trio” se fokusirao na ternarne baterije. Masovna proizvodnja LFP baterija oduzima značajan vremenski period, pre svega zato što OEM-ovi moraju sertifikovati proizvode.

Kako ne bi pali u nemilost kineskih proizvođača, međunarodni proizvođači automobila takođe razvijaju svoje baterije. Na primer, Tesla radi na svojim 46800 ternarnim baterijama. Toyota i Volkswagen pokušavaju da naprave bateriju sa čvrstim elektrolitom. Proizvođači automobila takođe aktivno učestvuju u dizajniranju integrisanih kola (IC), pozivajući tajvanske fabrike da grade fabrike u Evropi, Sjedinjenim Američkim Državama i Japanu.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (32)
  1. Ujka Sem zeli drzati sve pod kontrolom..
    Politika ce unistiti ovo covecanstvo

  2. В.и.к.т.о.р

    Ujka Sem zeli drzati sve pod kontrolom..
    Politika ce unistiti ovo covecanstvo

    Ујка Сему се осладила моћ и похлепа, а политика му дође као инструмент за мешетарење. Нема више много ефекта оружје против оних који држе Азијске ресурсе, па се сад Пакт користи са чим стигне да одржи виртуелно благостање пошто са Истока сировине и енергената нема више за будзашто.

    "Međutim, evropski, američki i japanski proizvođači automobila neće slediti taj pravac jer se plaše gubitka dominacije u proizvodnji."
    "Kako ne bi pali u nemilost kineskih proizvođača, međunarodni proizvođači automobila takođe razvijaju svoje baterije."
    Моја доминација је филантропска, али кинеска је немилосрдна.

  3. Trošenje vremena i resursa jer električna vozila nikada neće zauzeti više od 30 % trržišta auomobila (izjava Akia Toyode predsednika Toyote) jer po statistici milijarda ljudi na planeti nema struju.

  4. zamzung

    Da li ljudima koji nemaju struju u 21. veku , treba (elektro) prevoz? :unsure:

  5. Marti Misterija

    EV - Najveca prevara 21. veka!
    Nego, citam ovih dana, mala Greta T, ona sto urla "how dare you" i slicno, net worth 18 mil usd! :)
    Isplativ taj zeleni CO2 kriminal! :)

  6. vojkan85

    Mala je najveća farsa i prevara koja se bori protiv svih zla, a isto u sebe stavlja. Odvratna je.

  7. Trošenje vremena i resursa jer električna vozila nikada neće zauzeti više od 30 % trržišta auomobila (izjava Akia Toyode predsednika Toyote) jer po statistici milijarda ljudi na planeti nema struju.

    Gde u Evropi ima milijardu ljudi bez struje?

    Nije nikakva prevara u pitanju, Evropa ima struju i u tom segmentu može da poveća proizvodnju, a naftu da proizvede u zahtevanom kapacitetu nema, niti će imati. Saberite 2 i 2.

  8. Marti Misterija

    Ako CO2 ucestvuje sa 0.04% u atmosferi a CO2 iz automobila ucestvuje sa 8% u tih 0.04% izracunajte sami u sta ste poverovali kad vam je receno da cete spasiti svet sa prelaskom na EVs.
    Prevara Nidzo, svetskih razmera, ali ima tamo tema o EVs pa kome je do osvescivanja i otvaranja ociju, moze da se pocasti.

  9. Odakle to da Evropa ima struju? Rekordna potrošnja uglja kao pravi put zelene agende.
    Prevara i to jako plitka, neosnovanim regulativama i subvencijama su gurnuli kapital u određene džepove...

  10. Space Beer

    Pa ima struje. Sad to što je od uglja, to i nije mnogo važno :D Mada grade svi (osim Nemačke) nove nuklearke, doduše, ne znam odakle će dovlačiti gorivo za njih ;)

  11. Super su nuklearke sve dok imaš zemlje trećeg sveta gde ćeš da zakopavaš fisioni otpad.

  12. zamzung


    View image at the forums

    ima neko ko zna nešto, nešto što mi ne znamo


    View image at the forums


    OpenAI CEO Altman says at Davos future AI depends on energy breakthrough

    DAVOS, Switzerland (Reuters) -OpenAI's CEO Sam Altman on Tuesday said an energy breakthrough is necessary for future artificial intelligence, which will consume vastly more power than people have expected. Speaking at a Bloomberg event on the sidelines of the World Economic Forum's annual...


    View image at the forums

    finance.yahoo.com

  13. Gde u Evropi ima milijardu ljudi bez struje?

    Nije nikakva prevara u pitanju, Evropa ima struju i u tom segmentu može da poveća proizvodnju, a naftu da proizvede u zahtevanom kapacitetu nema, niti će imati. Saberite 2 i 2.

    Sve vezano za eksploataciju litijuma i proizvodnju litijumskih baterija spada u jako prljave tehnologije koje imaju veliki uticaj na životnu sredinu, pa se traže načini da se litijum-jonske baterije zamene nečim manje štetnim kao na primer natrijum-jonskim baterijama( u ovom segmentu su trenutno lideri Kinezi, natrijuma ima gotovo svuda u velikim količinama , baterije proizvedene od njega su jeftinije, brže se pune, postojanije na niskim temperaturama, mana manji broj ciklusa punjenja i manja gustina uskladištene energije).Zašto sam se pozvao na izjavu direktora Toyote, iz razloga što sam negde pročtao da dotična firma neće više ulagati u električna vozila već u gorivne ćelije i vodonik kao pogon, tako da izjava napred navedenog gospodina ima velku težinu.

  14. Gorivna ćelija je na vrlo dalekom štapu trenutno. Ne znam otkad je ta izjava, ali Toyota je jako pojačala planove baš za EV u odnosu na gorivnu ćeliju.

  15. lepi kokan

    Ремембер Фукушима...

  16. Šteta je samo što tržište i regulatori nisu poslušali Tojotu i napravili prelazni period sa popularizacijom plug in hibrida.

  17. Dogzilla

    Super su nuklearke sve dok imaš zemlje trećeg sveta gde ćeš da zakopavaš fisioni otpad.

    U zemlje najprvijeg sveta. Nordijske zemlje uveliko pripremaju ogromna skladista u masivnim kamenitim pecinama, dovoljno za celu Evropu i dalje, ...

    Nude svuda na svetu da nadju tip kamena, tip prostora, slicne sigurnosti, ...

  18. hsv.stoned

    Ремембер Фукушима...


    View image at the forums

  19. Dogzilla

    Ремембер Фукушима...

    Remember ugalj, ...

  20. lepi kokan

    Нисмо се скапирали. Фукушима се "десила" недуго након што је Тојота усавршила једну прилично револуционарну технологију.
    ...кад већ морам да цртам...

  21. hsv.stoned

    Remember ugalj, ...

    Remember da električni automobili na kraju uglavnom ''idu'' na ugalj.

  22. Dogzilla

    Remember da električni automobili na kraju uglavnom ''idu'' na ugalj.

    Zato sto nuklearno nije vise rasprostranjeno

  23. srkiller


    View image at the forums

  24. 2 years, 5 days, 3 hours and 15 minutes till 100%... ( :

  25. Ovo ima smisla samo u firmama gde radis 8-12 sati smenu pa dopunis ono sto si potrosio do posla i nazad, al to moze 0,03% ljudi prakticno da izvede

  26. hsv.stoned

    Davno su #ići prorekli da će na kraju e-automobila ostati za pod jednu solarnu ploču.

  27. Нисмо се скапирали. Фукушима се "десила" недуго након што је Тојота усавршила једну прилично револуционарну технологију.
    ...кад већ морам да цртам...

    Zaguljeno kad oćeš da budeš samostalan i nezavistan mislim energetski.

  28. Ovo ima smisla samo u firmama gde radis 8-12 sati smenu pa dopunis ono sto si potrosio do posla i nazad, al to moze 0,03% ljudi prakticno da izvede

    Ako ti je posao 600km u jednom smeru i punjač najsporiji. :)

  29. Ako ti je posao 600km u jednom smeru i punjač najsporiji. :)

    Sta hoces da mi kazes?! Jel ti vidis na slici na cemu se pune ovi automobili?! Jel mislis da solarne celije imaju snagu da napune nekoliko automobila za dva tri sata?! Ne razumem!

  30. B92: Direktor Toyote: Na putevima nikada neće biti više od 30% električnih automobila http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2024&mm=01&nav_id=2470620

  31. Sta hoces da mi kazes?! Jel ti vidis na slici na cemu se pune ovi automobili?! Jel mislis da solarne celije imaju snagu da napune nekoliko automobila za dva tri sata?! Ne razumem!

    Ja na poslu imam struju. Slika je fora očigledno. Najpre, zašto bi iko u Srbiji razmišljao u tom smeru sa ovim cenama struje. 600km je recimo 100 din.

  32. Ja na poslu imam struju. Slika je fora očigledno. Najpre, zašto bi iko u Srbiji razmišljao u tom smeru sa ovim cenama struje. 600km je recimo 100 din.

    Kad i ako bude bilo dovoljno elktričnih automobila u Srbiji ne sumnjam da će neko da se doseti pa da ti na tu struju, kojom puniš bateriju naplati masnu akcizu pa 600 kom vožnje neće biti 100 din kao što sad računaš nego mnoogo više.Mislim otkud ti ideja da će neko da ti dozvoli da se vozikaš za badava.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi