Svi koje iole zanima PC gaming verovatno su primetili trend poslednjih godina u vidu unapređivanja rezolucije (upscaling). Iako se AMD-ov FSR zasnovan na računarskoj obradi poboljšao kroz svoje različite iteracije, još uvek ne može u potpunosti da parira Nvidia-inom AI-pokretanom DLSS-u kada je u pitanju očuvanje kvaliteta slike. Prema rečima izvršnog direktora Nvidia-e, Jensena Huanga, sada smo došli do tačke gde je AI postao gotovo neophodan za grafičku tehnologiju sledeće generacije.
Govoreći na konferenciji Goldman Sachs Communacopia + Technology u San Francisku ove nedelje, Huang je pričao o raznim temama, uključujući prednosti AI u različitim industrijama. Kada su ga pitali za kojim je upotrebama najviše uzbuđen, rekao je:
“Pa, u našoj kompaniji ga koristimo za kompjutersku grafiku. Ne možemo više raditi kompjutersku grafiku bez veštačke inteligencije. Izračunamo jedan piksel, zaključimo ostala 32. Mislim, to je neverovatno.
I tako ‘haluciniramo’, ako hoćete, ostala 32, i to izgleda vremenski stabilno, izgleda fotorealistično, a kvalitet slike je neverovatan, performanse su neverovatne.”
Gotovo svaka tehnološka bio kompanija zasnovana je na Nvidia AI-u
“Ne možemo” je zanimljiv izraz za upotrebu. Iako naravno možete kreirati kompjutersku grafiku bez ikakvog AI mešanja, ono na šta Huang verovatno misli ovde je vrhunska grafička tehnologija, koja postaje sve zahtevnija za hardver—a samim tim sve više zavisi od AI unapređenja rezolucije zasnovanog na hardveru poput DLSS-a kako bi se postigao prihvatljiv broj slika u sekundi.
“Izračunavanje jednog piksela zahteva mnogo energije. To je računanje. Zaključivanje ostalih 32 zahteva vrlo malo energije, i možete to učiniti neverovatno brzo. Dakle, jedna od pouka nije samo o treniranju modela… već o korišćenju modela.”
Smanjenje opterećenja na GPU zaključivanjem piksela i kreiranjem dodatnih frejmova putem AI-a, kao što je DLSS Frame Generation, svakako je promenilo gejming od svog uvođenja. AMD-ovo konkurentsko rešenje, FSR, i dalje je pristup unapređenja rezolucije zasnovan na računarskoj obradi—iako je bilo spekulacija da bi RDNA4 mogao imati AI hardversku metodu koja bi se suprotstavila Nvidia-inim i Intel-ovim rešenjima.
Gledajući širu sliku, međutim, AI naravno ima praktičnije koristi od pukog poboljšanja izgleda naših igara i bržeg rada:
“Da nije AI-a, posao koji radimo u robotici, digitalnoj biologiji… gotovo svaka tehnološka bio kompanija koju danas sretnem zasnovana je na Nvidia-i”, nastavio je.
“Generisanje malih molekula, virtuelni screening. Mislim, ceo taj prostor će biti revolucionizovan po prvi put uz računarski podržano otkrivanje lekova zahvaljujući veštačkoj inteligenciji. Dakle, neverovatan posao se tamo obavlja.”
Iako je lako kritikovati mnoge aspekte AI buma—od ogromnih potreba za energijom zbog velike količine hardvera koji se koristi za njegovo treniranje, do AI predloga pretrage koji su pošli po zlu—kada je reč o našoj voljenoj kompjuterskoj grafici, sada je teško zamisliti igre bez AI ili AI baziranog unapređenja rezolucije u nekom obliku ili maniru.
A što se tiče stvari poput biotehnologije? Pa, sudeći po onome što Jen-Hsun ovde kaže, možda će igrati ključnu ulogu i u sledećoj generaciji zdravstvene zaštite.
Nastavak grafičkih unapređenja i bolje medicinske tehnologije? Možda ceo ovaj AI cirkus ipak ima neke koristi u stvarnom svetu. U svakom slučaju, živimo u uzbudljivim vremenima u kojima će se zahvaljujući primeni AI-a dešavati jako zanimljive stvari, piše PC Gamer.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji