Ukoliko samovozeći automobili postanu popularni u meri u kojoj se to očekuje, gužve na putevima će se značajno povećati u narednih 35 godina. Ovo je rezultat izveštaja koji je obavilo odeljenje za saobraćaj Engleske i Vels, a koje se bazira na analizi koja predviđa da će u toj zemlji broj autonomnih vozila do 2047. godine porasti na 50% od ukupnog broja vozila na putevima.
Ovakav scenario znači da će stariji građani i oni bez vozačke dozvole povećavati broj vozila na putu. Dodajte tome i činjenicu da će autonomna vozila u budućnosti omogućiti da radite ili se odmarate dok putujete na posao i jasno vam je da će biti više vozila na putevima, piše Independent.
U Velikoj Britaniji sada ima 5,9 miliona ljudi starijih od 70 godina koji imaju vozačku dozvolu, tako da postoji trend zahteva za većom mobilnošću kod starijih osoba. U budućnosti autonomna vozila nude neki vid nezavisnosti za milione ljudi koji spadaju u starije starosne grupe iz mnogo razloga, bilo da se radi o troškovima, medicinskim razlozima ili nekoj drugoj prepreci.
Samovozeći automobili – budućnost
Ukoliko se razvoj autonomnih vozila nastavi ovim tempom, većina korisnika koji sada ne voze će to moći da promeni, a to znači veći pritisak na puteve i parkinge. Prema trenutnim informacijama, prosečan vozač u UK izgubi oko 80 sati godišnje samo zbog gužve, što je broj koji se povećao za 7 sati u odnosu na 2021. godinu.
U UK, autonomna vozila koja vas mogu odvesti od tačke A do tačke B, bez vaše asistencije još uvek nisu dozvoljena zakonom, ali proizvođači automobila prave veliki napredak na ovom polju. U avgustu prošle godine, odeljenje za saobraćaj je predvidelo da će samovozeći automobili da se nađu na putevima Engleske i Velsa tokom 2025. godine.
Sa jedne strane samovozeća vozila nude bezbedniji, efikasniji i održiviji transportni sistem, ali deluje da današnji putevi i infrastruktura još uvek nisu spremni za njih. Jedno od rešenja mogu biti električna vozila koja ne posedujete, već ih koristite prema potrebama, otprilike ko nešto između taksija i gradskog prevoza.
Ako će u UK polovina svih vozila da bude autonomna do 2047. godine, možemo da računamo da ćemo sličan problem u Srbiji imati 2147. godine, kada Golf 2 konačno pređe u grupu oldtajmera.