Kompaniji Microsoft trebalo dve i po godine da reši CPU bag u vezi sa Windows ažuriranjem

Posle dve i po godine, Microsoft je konačno rešio bag koji je sprečavao nadogradnju operativnog sistema na Windows 11 za korisnike pojedninih Intel procesora

Kompaniji Microsoft trebalo dve i po godine da reši CPU bag u vezi sa Windows ažuriranjem

Iako je greška koja je sprečavala pojedine korisnike Windows 10 operativnog sistema da ga nadograde na sledeću Windows 11 verziju otkrivena još pre dve i po godine, odnosno u novembru 2021, Microsoft ju je tek sada rešio. Naime, računari sa Intel Rocket Lake, odnosno procesorima 11. generacije imali su blokadu kada bi njihovi korisnici pokušali da nadograde svoj OS Windows ažuriranjem.

Sada, ta blokada više ne postoji, te ukoliko imate neku verziju procesora pomenute serije, možete slobodno da migrirate na Windows 11, naravno, pod uslovom da to uopšte želite. Međutim, ono što je bilo čudno sa ovom greškom, osim toga da je njeno rešavanje trajalo dve i po godine, je to što su Intel Rocket Lake procesori, čipovi koji podrazumevaju savremeni silicijum, koji je zvanično podržan od strane aktuelnog Microsoft operativnog sistema.

Iako smo svi već upoznati sa Windows 11 sistemskim zahtevima, koji između ostalog uključuju potrebu za TPM-om i praktično eliminišu procesore starijih generacija, ne treba izgubiti iz vida da je  Rocket Lake serija je ipak savremena CPU linija. Ona je 11. generacija kompanije Intel, što je samo tri generacije unazad od aktuelnih čipova 14. generacije (Raptor Lake Refresh).

U svakom slučaju, razlog za sprečavanje nadogradnje na Windows 11 bio je problem sa kompatibilnošću jedanaeste Intel CPU generacije i nekim verzijama drajvera za Intel Smart Sound Technology (SST). Dalje je problem bio to što su stariji SST drajveri mogli da izazovu pad sistema uzrokujući pojavu plavog „ekrana smrti“  (BSoD) prilikom korišćenja Rocket Lake procesora.

No, kako je primetio Tom’s Hardware, za one koji su uspeli da se nadograde na Windows 11 i onda bili pogođeni BSoD padovima, rešenje je bilo ponuđeno u roku od nekoliko nedelja. Međutim, kao što to obično biva kada se otkrije problem sa kompatibilnošću softvera ii hardvera, računari koji bi mogli da naiđu na otkriveni problem, dobili su blokadu za Windows nadogradnju kako bi bili sprečeni padovi.

Blokada je sada ukinuta, i problem rešen, ali i dalje ostaje problematika njegovog trajanja što nije pohvalno. Takođe, lek u ovom slučaju zavisio je spoljnjeg izvora, odnosno ažuriranja Intel drajvera, ali ni to nije opravdanje jer su i ta ažuriranja isporučena relativno brzo. S tim u skladu, odgovor na pitanje zašto je kompaniji Microsoft trebalo dve i po godine i dalje ostaje nepoznat.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi