Na svojoj Google I/O 2024 konferenciji za programere u maju, gigant iz Mountain View-a je najavio dodavanje pregleda pokretanih veštačkom inteligencijom u svoje rezultate pretrage. Kao odgovor na to, Microsoft je počeo sa uvođenjem funkcije “Bing generativne pretrage” koja prikuplja informacije sa interneta i generiše sažetak kao odgovor na upite pretrage.
Kao primer kako će nova pretraga funkcionisati, Microsoft je rekao da će, ako korisnik pretražuje “Šta je špageti vestern?”, Bing generativna pretraga prikazati pregled filma sa podžanrovima, uključujući njegovu istoriju i poreklo. Nova pretraga će takođe prikazati najpoznatije primere špageti vestern filmova, kao i linkove ka izvorima informacija.
OpenAI SearchGPT u Microsoft Bing pretraživaču?
Opisujući novu funkciju kao važan korak u poboljšanju pretrage na Bing-u, Microsoft je rekao da su mu potrebne povratne informacije korisnika kako bi unapredio iskustvo u budućnosti. U tu svrhu, svaka kartica u sekciji generisanoj veštačkom inteligencijom uključuje ikone sa palčevima gore i dole, kako bi korisnici mogli da označe da li su linkovi i sažeci korisni i tačni. Na dnu stranice za pretragu nalazi se i ikona za povratne informacije, gde korisnici mogu napisati dodatne komentare.
Microsoft je takođe želeo da umiri strahove izdavača da bi pregledi generisani veštačkom inteligencijom mogli smanjiti promet na njihovim sajtovima. Prema rečima kompanije, prvi podaci pokazuju da ljudi i dalje klikću na linkove kako bi pregledali originalne članke, a promet ka povezanim sajtovima iz generativne pretrage Bing-a je uporediv sa prometom iz tradicionalnih rezultata pretrage. U svakom slučaju, regularni rezultati pretrage su “istaknuto prikazani” na stranici kao i uvek, istakao je Microsoft.
Iz kompanije tvrde da rezultati pretrage pokretani veštačkom inteligencijom mogu efikasnije odgovoriti na upite korisnika od tradicionalnih rezultata pretrage, ali prethodna iskustva sugerišu suprotno. Mnogo toga je rečeno i napisano o, malo je reći, manjkavim rezultatima koje nude Google AI pregledi, koji su savetovali ljude da jedu kamenje i stavljaju lepak na picu. Korisnici se nadaju da će rezultati pretrage pokretani veštačkom inteligencijom Bing-a biti spremni za široku upotrebu i da neće praviti greške kao njihov konkurent.
Microsoft kaže da generativna pretraga Bing-a “kombinuje moć LLM-ova i SLM-ova sa Bing-ovim rezultatima pretrage kako bi generisala prijatnije i efikasnije korisničko iskustvo.” Kompanija, međutim, nije precizirala koje modele koristi za novo iskustvo. Bilo kako bilo, trenutno se testira sa malim brojem korisnika, ali Microsoft planira da je u budućnosti uvede i široj publici, prenosi TechSpot.
pitanje: kako se isključuje ai bing?