Nova analiza: saobraćaj internet pretraživača će zbog veštačke inteligencije do 2026. opasti za 25 posto

Američka istraživačko-konsultanska kompanija Gartner tvrdi da će zbog veštačke inteligencije, saobraćaj internet pretraživača opasti za 25 posto već do 2026.

Nova analiza: saobraćaj internet pretraživača će zbog veštačke inteligencije do 2026. opasti za 25 posto

Korisnici širom sveta će sve više tražiti odgovore od generativnih alata veštačke inteligencije nego na internet pretraživačima kao što je Google, tvrdi američka kompanija Gartner. U svojoj novoj analizi, ona tvrdi da će saobraćaj internet pretraživača zbog veštačke inteligencije opasti 25 posto već do 2026. godine, što automatski dovodi i do pada prihoda i profita pojedinih kompanija kojima se marketing zasniva na Google i drugim pretragama.

Takozvana SEO optimizacija, akronim engleskih reči Search engine optimization, odnosno optimizacija pretraživača podrazumeva proces poboljašanja kvaliteta i kvantiteta sadržaja sa nekog sajta u rezultatima Google pretrage, u ovom smislu radi veliki posao. Na taj način, SEO preko internet pretrage može da poveća prihode kompanija, a porast generativne AI izazvao je legitimne zabrinutosti da će Google AI pretraga, kao i drugi AI alati možda „ukrasti“ saobraćaj koji bi ranije išao ka određenom sajtu. Uz to, oglašivačima bi tako u velikoj meri porasli i troškovi, a mnogi već sad veruju da ChatGPT bot već sad oduzima Google tržišni udeo.

Ukoliko se predviđanja iz ove analize ostvare, to ukratko znači da će internet marketing, kako u plaćenom, tako i u organskom doživeti ogromni preokret.

Međutim, ovakva predviđanja često odu i u pogrešnom smeru, kao što je nedavno ista kompanija objavila prognozu da će čak 50 posto korisnika ograničiti ili potpuno napustiti društvene mreže do 2025. godine, ali kasnije je odustala od ove prognoze. To potencijalno može da se desi sa bilo kom analizom budućih trendova, ali uzevši u obzir rastuću popularnost veštačke inteligencije, moguće je da će prognoza o pretraživačima biti tačna.

Kompanija dalje tvrdi da će do 2028. godine, organski saobraćaj sa pretrage opasti za 50 ili više posto. Ovakva tvrdnja delom je zasnovana i na rezultatima ankete iz avgusta prošle godine u kojoj je 79 posto ispitanika očekivalo da će koristiti AI pretragu u narednoj godini.

Takođe, 70 posto ispitanih imalo je poverenje u rezultate pretrage veštačke inteligencije i u skladu sa tim kompanija savetuje brendove da se pripreme za promene koje dolaze.

Marketing stručnjaci čiji se brendovi oslanjaju na SEO optimizaciju trebalo bi da razmotre alokaciju resursa za testiranje drugih kanala kako bi opstali u promenama koje dolaze“, kaže Emili Vajs, glavni istraživač u kompaniji.

Sigurno je da će veštačka inteligencija promeniti način na koji koristimo internet, a da li će prognoza o ovako velikom padu klasičnog internet pretraživanja zaista biti ostvarena, videćemo 2026. godine.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi