Novi teškaš u AI utakmici, Perplexity ulazi na tržište pametnih telefona kroz partnerstvo sa Motorolom

Saradnja omogućava direktnu integraciju Perplexity pretraživača u Motorola uređaje kao deo „Moto AI“ paketa

Novi teškaš u AI utakmici, Perplexity ulazi na tržište pametnih telefona kroz partnerstvo sa Motorolom

Perplexity AI sada se uključuje i u svet pametnih telefona. Startap je u četvrtak zvanično najavio partnerstvo sa Motorolom, koje će omogućiti da njihova veštačka inteligencija za pretragu bude direktno ugrađena u Motorola telefone. Kao deo saradnje, Perplexity mogućnosti biće deo Motorola paketa „Moto AI“.

Time Motorola postaje prvi proizvođač telefona koji je direktno integrisao Perplexity u svoje uređaje. Pored toga, Motorola sarađuje i sa Microsoft Copilot-om, Google Gemini-jem i kompanijom Meta za određene upite.

„Pretraga ne bi trebalo da bude beskonačan niz linkova i reklama, korisnik bi trebalo odmah da dobije ono što traži, a verujemo da je najbolji način za to pretraživač koji daje odgovore,“ rekao je izvršni direktor Perplexity-a Aravind Srinivas tokom događaja u Njujorku. „Vaš telefon sada je uređaj za odgovore, lični asistent i istraživački alat.“

Ova integracija sa Motorolom predstavlja dogovor o distribuciji, što znači da je Perplexity-u cilj povećanje broja korisnika, a ne direktna zarada, rekao je Srinivas.

„Ne zarađujemo od njihove prodaje ili nečeg sličnog,“ istakao je. „Mi tražimo veću upotrebu, a oni žele da predstave nove, zanimljive funkcije. Dakle, to je dobitna kombinacija za obe strane.“

Svi korisnici Motorola telefona dobiće tri meseca besplatnog pristupa Perplexity Pro paketu, koji uključuje i naprednu opciju „Deep Research“. Ova promocija pomoći će Perplexity-u da razume kako šira publika koristi njihov alat, bilo da je reč o jednostavnim alarmima i podsetnicima ili složenijim zadacima, dodaje Srinivas.

Partnerstvo dolazi nakon neuspeha specijalizovanih AI uređaja, poput Humane AI Pin-a i Rabbit r1, koji su lansirani uz mlake reakcije.

Investitori sada sve više pažnje poklanjaju saradnji između proizvođača pametnih telefona i AI kompanija, kao načinu da se veštačka inteligencija približi svakodnevnim korisnicima. Neki startapi takođe planiraju sopstvene uređaje, među njima i Sam Altman, koji navodno sarađuje sa dizajnerom Apple iPhone-a, Džonijem Ajvom, na razvoju uređaja bez ekrana, nalik „AI telefonu“.

„Pre petnaest godina, pametni telefoni su promenili sve,“ rekla je Nikol Hagen iz Motorole. „Sada ponovo stojimo na ivici velike tehnološke promene.“

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Srinivas ističe da je pametni telefon „najvažnija tačka dodira“ sa korisnicima, posebno za kompanije koje nude potrošačku tehnologiju.

Dodaje i da činjenica da je alat direktno ugrađen u telefon, umesto da postoji kao posebna aplikacija, čini da ljudi lakše počnu da ga koriste svakodnevno. To je, prema njegovim rečima, i način da se dopre do korisnika tokom vikenda.

„Ljudi ne koriste AI vikendom,“ rekao je. „Možemo govoriti o svakodnevnoj upotrebi samo ako smo duboko integrisani u pametne telefone.“

Pretraživač Perplexity-a je konkurencija Google-u i OpenAI-ju, koji stoji iza ChatGPT-a. Kompanija je u 2024. godinu ušla s procenjenom vrednošću od oko 500 miliona dolara, a godinu završila sa vrednošću od oko 9 milijardi, zahvaljujući rastu interesovanja investitora i uspehu generativne AI tehnologije, uprkos određenim kontroverzama u vezi sa optužbama za plagijat.

Izvori bliski kompaniji navode da je Perplexity imao godišnji prihod blizu 100 miliona dolara.

AI pretraga se sve više vidi kao pretnja Google-ovom dominantnom položaju, jer menja način na koji korisnici dolaze do informacija. Tokom prošle godine, OpenAI je lansirao pretraživač pod nazivom SearchGPT, a Google je pokrenuo „AI preglede“, brze sažete odgovore koji se pojavljuju na vrhu rezultata pretrage.

Trenutno se Perplexity nalazi u pregovorima o novoj rundi finansiranja u iznosu od 500 miliona do milijardu dolara, što bi kompaniji donelo vrednost od 18 milijardi dolara nakon ulaganja, navodi CNBC.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.