Ovaj pozadinski Windows 11 servis vam može oduzeti preko 20% CPU snage

Greška u Windows 11 sistemu uzrokuje do 20% opterećenja procesora - korisnici sugerišu da se isključi Cross Device servis

Ovaj pozadinski Windows 11 servis vam može oduzeti preko 20% CPU snage

Greška koja je prvi put primećena pre skoro dve nedelje u najnovijoj verziji Windows 11 još uvek nije rešena. Microsoft je priznao problem, ali još uvek nema informacija kada će biti rešen.

Problem proizilazi iz funkcije koja bi trebalo da radi u pozadini, a koja uzrokuje do 20% korišćenja CPU-a i to kada računar u potpunosti miruje. Uzrok problema je aktivni Windows Cross Device Service koji bespotrebno angažuje i opterećuje procesor.

Ovaj servis pomaže vašem Windows računaru da se poveže i deli fajlove sa drugim uređajima. Za većinu nas to znači funkcije kao što je Phone Link, Microsoftov pokušaj da kopira Apple besprekorni ekosistem.

Naizgled bezazleni Widows 11 proces oduzima petinu CPU snage

Može se koristiti za slanje poruka, preuzimanje fotografija i korišćenje aplikacija sa računara bez potrebe da koristite telefon. Međutim, sa novim bagom, možda bi bilo bolje potpuno onemogućiti Cross Device Service.

Prvi izveštaji o problemima sa korišćenjem CPU-a pojavili su se 4. juna na Windows 11 forumu, a zatim ponovo narednog dana na Microsoft forumu. Jedan korisnik je rekao da je primetio da se ventilator CPU-a vrti punom brzinom, ali da računar i dalje ima visoke temperature pri mirovanju.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Proverom Task Managera otkriveno je da procesor konstantno radi na 7% do 10%, sve zbog Microsoft Cross Device Service. U trenutku pisanja, 49 drugih korisnika je reklo da imaju isti problem, a nekoliko njih je izjavilo da im korišćenje CPU-a dostiže i do 20% angažovanih resursa.

Ovaj bag je stigao i do Windows Feedback Hub-a, gde je inženjer Microsofta rekao: „Cenimo vaše strpljenje, identifikovali smo uzrok i radimo na rešenju.“ Međutim, nedelju dana kasnije, rešenje još uvek nije na vidiku.

Bag se pojavljuje u najnovijoj Windows Insider verziji, i korisnici koji nisu Insideri su verovatno sigurni za sada – nismo imali nikakvih problema na svojim Windows 11 računarima.

Ako koristite najnoviju Windows Insider verziju i imate veliko procesorsko zauzeće, prekinite izvršenje Cross Device servisa što definitivno može pomoći, iako se proces često vraća nakon ponovnog pokretanja računara. Korisnici na Microsoft forumu su dali nekoliko predloga kako da onemogućite ovu uslugu dok čekamo zvanično rešenje, prenosi DigitalTrends.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (1)
  1. CountMike

    Nema panike. To je samo u Insider Canary verziji kao eksperiment. Dok stigne u "normalne" edicije, rešiće problem. Canary je naj napredniji insider gde se isprobavaju systemske promene i noviteti. Ja imam i Insider Dev sa aktivnim Phone Link i idle je ispod 1% CPU a benching daje čak i bolje rezultate nego "regularni" Windows.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi