Prema sajtovima koji vode statistiku o najpopularnijim aplikacijama, CapCut, aplikacija za sređivanje video snimaka koja vam pomaže da brzo kreirate kratke snimke i mimove u poslednjih nekoliko nedelja je preuzeta više puta nego TikTok.
CapCut vam omogućava da lako sredite video snimke pomoću različitih šablona, filtera, vizuelnih efekata i muzike. Korisnici kažu da im to pomaže da naprave klipove koji izgledaju profesionalnije i imaju veće šanse da postanu viralni na TikTok-u i drugim platformama kao što su Instagram i YouTube.
Rast CapCut popularnosti
Iako je na PlayStore još od 2020. godine, CapCut sada ima više od 200 miliona aktivnih korisnika mesečno, dok TikTok ima više od milijardu korisnika širom sveta.
Kako se radi o aplikaciji koja vam pomaže da sredite postojeće video snimke, CapCut je elegantno zaobišao regulatorni nadzor nad lupom Bajdenove administracije koja pomno prati kako se rukuje korisničkim podacima, što TikTok-u nikako ne polazi za rukom, piše WSJ.
CapCut u svojoj politici privatnosti kaže da za pružanje usluga prikuplja sadržaj kao što su fotografije i video snimci koje korisnici postavljaju, kao i korisničke podatke uključujući njihovu lokaciju, pol i rođendan, što je uobičajeno za alate za sređivanje video snimaka.
Ova aplikacija se popela na vrh popularnih prodavnica aplikacija krajem prošle godine i stalno bila u vrhu nedeljnih aplikacija preuzetih u SAD. Primera radi, CapCut je u Srbiji na 31. mestu top besplatnih aplikacija, dok je TikTok na 6. mestu, prema sajtu Appfigures.
Globalna preuzimanja aplikacije CapCut skočila su za 43% na više od 400 miliona prošle godine. Korisnici kažu da je jedna od najvećih prednosti aplikacije CapCut njeno lako korišćenje i veliki broj besplatnih opcija, kao i to što je prilagođena za direktno kačenje na TikTok. Pored toga CapCut ima predefinisane šablone za objave i reklame na najpopularnijim mrežama: Instagram, Facebook, YouTube i LinkedIn.
Kineski gigant, kompanija ByteDance u svom vlasništvu ima CapCut, TikTok i mnoge druge aplikacije, ali CapCut i dalje ne donosi toliko veliki prihod. Krajem prošle godine, CapCut je počeo da naplaćuje korisnicima uslugu skladištenja u oblaku, kao i dodatne funkcije i efekte. Sa druge strane TikTok je u velikoj meri promovisao svoje opcije sređivanja video snimaka među korisnicima, a video snimci koje napravite sa CapCut aplikacijom obično prikazuju dugme sa frazama poput „probajte ovaj šablon“ ili „uređivanje je lakše“ koji vas vodi na CapCut.
3D zoom
Jedan od efekata koji je lansirao CapCut je “3D zumiranje”, koji se fokusira na lice i “povlači” pozadinu tako da izgleda kao da je u pitanju trodimenzionalna slika. Ova aplikacija privlači veliki broj korisnika tokom praznika kao što su Noć veštica i Božić, kada predstavljaju nove tematske šablona, privlačeći stotine hiljada novih dnevnih preuzimanja.
Na sajtu dodaju da će uskoro biti uvedene funkcije koje koriste veštačku inteligenciju za kreiranje novih efekata ili video zapisa na osnovu zadatog teksta.
Jeste dobra. Sinoć sam gledao neke efekte na YT, kod mene jedan nisam našao a imam verziju 7.9
Sad će ameri i ovu aplikaciju da zabrane da se koristi. :)