Još 2019. godine, Volkswagen grupa je imala hrabar plan. Nakon što su dokazali da ima smisla koristiti nekoliko standardnih arhitektura za dizajniranje raznolikog asortimana vozila za više različitih brendova, odlučili su da primene isti pristup na softver. Osnovali su novu diviziju i smestili su sve koji se bave razvojem softvera pod isti krov, sa ciljem da naprave objedinjeni operativni sistem za automobile – sva svoja buduća električna vozila.
Zapravo, divizija je morala da radi na tri različita sistema istovremeno, jer sistem E3 (nazvan tako zbog end-to-end arhitekture) zapravo ima tri grane. E3 1.1 je bio softver koji je VW grupa koristila za svoja električna vozila namenjena za masovno tržište.
Automobili koji koriste ovaj softver su već na putevima, uključujući VW ID.4, Audi Q4 e-tron i, naravno, ID.Buzz. E3 1.2 je bio namenjen luksuznijim modelima koje prave Audi i Porsche. Taj objedinjeni OS na kojem rade, nazvan E3 2.0 bi trebalo da se pojavi sredinom ove decenije na novoj, objedinjenoj platformi u celoj VW grupi.
Ipak, nije sve išlo glatko. Pre tri godine, VW je zamenio Kristijana Sengera koji je bio na čelu te divizije – pod nazivom Car.Software.Org, koja se sada zove CARIAD – sa Dirkom Hilgenbergom. Do prošle godine, problemi sa CARIAD-ovim razvojem i greškama u softveru koje su došle sa ID.3 i ID.4 modelima doveli su do toga da VW grupa otpusti svog predsednika Herberta Disa. Ova divizija je koštala VW grupu više od 2 milijarde dolara prošle godine, piše Ars Technica.
I dalje pravi potez
Trenutni predsednik CARIAD-a Dirk Hilgenberg i dalje veruje da je objedinjeni operativni sistem za sve automobile pravi potez. Kako on kaže, CARIAD je prošao kroz burnu fazu, ali sada plove mirnijim vodama i stvari izgledaju onako kako treba. „Lekcije su naučene“, rekao je Hilgenberg.
Razvoj dve različite softverske arhitekture istovremeno je samo po sebi ogroman posao, bez dodatnog tereta koji sa sobom nosi formiranje E3 2.0 sistema, koji je sa 2026. pomeren na 2029. godinu. Kao posledica toga, SSP platforma će stići nekoliko godina kasnije nego što je planirano.
Androidi svuda
CARIAD će za svoj naredni infotainment sistem koristiti Android osnovu. Ideja je da se kroz infotainment sistem različitim brendovima u VW grupi ponudi sistem sa mapama kompanije Here, sa Google podacima za zanimljiva mesta i Yelp servisom za neke poslovne informacije.
Prelazak na Android je, kao i kod mnogih drugih OEM-ova, logičan jer svi razvijaju aplikacije za Android. Plan je da VW automobili u okviru operativnog sistema nude VW App Store i Google Play prodavnicu.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji