Ako tražite brz odgovor, evo ga: postoje dva razloga zbog kojih kapetan ili posada aviona traže od nas da uključimo Airplane režim rada mobilnog telefona u avionu. Prvi je mogućnost elektronskog ometanja aviona tj njegovih elektronskih uređaja, a drugi je da nas nateraju da obratimo pažnju tokom poletanja i sletanja.
Brzi podsetnik šta znači Airplane režim rada u avionu: to je podešavanje na vašem telefonu koje isključuje kompletnu radio komunikaciju u oba smera. Obično možete ponovo omogućiti Wi-Fi ili Bluetooth nakon što ga aktivirate, ali aktiviranje Airplane režima će isključiti sve dolazne i odlazne signale vašeg telefona. Ovaj režim postoji kao brz način da sve isključite odjednom, kao što se zahteva dok ste u avionu.
Sada, malo više o tome zašto to i dalje moramo raditi. Niko ne kaže da će vaš telefon izazvati problem sa elektronikom u avionu, ali postoji šansa. Iako FAA nema podatke koji pokazuju da je upotreba mobilnog telefona izazvala problem, ipak mogućnost postoji.
Airplane mod – relikt prošlosti ili realna potreba
Postoji šansa da se to dogodi sa dve specifične stvari: slušalicama koje piloti koriste za komunikaciju i visinomerom aviona. Opet, nije verovatno da će doći do problema i nema podataka koji pokazuju da je ikada bio problem, ali radiofrekvencije i talasna dužina nekih signala se preklapaju na ova dva sistema.
Ako se sećate vremena kada smo imali bežične telefone za fiksnu liniju, možda se sećate da su mogli ometati televizijske emisije ili čak da ste čuli vozače kamiona kako razgovaraju preko C.B. radija. To je zato što su korišćene frekvencije vrlo bliske jedna drugoj, a jedan signal može biti dovoljno jak da se preklopi preko drugog. Smešno je čuti kako telefon tera televizor da pucketa i pišti. Nije smešno ako pokušaj da pozovete prijatelja ometa pilota dok razgovara sa kopilotom ili stjuardesom.
Ometanje visinomera aviona je još jedan potencijalni problem koji je već izazvao probleme — ne za avione, već za mobilne operatere.
Bez previše tehničkih detalja, objašnjenje je u tome što “C band” spektar talasnih dužina u rasponu od 3,7 do 3,98 GHz je prodat telefonskim operaterima za korišćenje sa 5G mrežama. Visinometri aviona rade u rasponu od 4,2 do 4,4 GHz. Mobilni operateri kao naprimer: AT&T i Verizon su morali da zaustave planove za uvođenje dela svoje 5G mreže u blizini aerodroma jer su ovi signali dovoljno bliski da se međusobno preklapaju i ometaju. Avion mora znati koliko je visoko iznad tla, a neki 5G tornjevi mogli bi izazvati smetnje.
Ako letite dovoljno nisko da vaš telefon pokuša da se poveže koristeći ove frekvencije, postoji šansa da bi to moglo izazvati smetnje.
Sve ovo se svodi na teoriju da bi moglo da se desi, a ne da će se sigurno desiti. Kada je limenka puna ljudi u vazduhu, sve što ima mogućnost da izazove pad aviona je veliki problem. Pilot i avio-kompanije neće rizikovati i reći će vam da isključite telefon. Ako ne poslušate, možda će biti posledica. Zvuči glupo, ali tako je kako je.
Još jedna stvar — isključivanje telefona znači da ne pokušavate da šaljete poruke prijatelju ili šefu dok je avion na pisti. Avionsko osoblje želi da obratite dodatnu pažnju tokom poletanja i sletanja, pa je isključivanje telefona pravi način da se to osigura, objašnjava Ask Jerry.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji