Foxconn GeForce 7600GS i 7300GT

Foxconn GeForce 7600GS i 7300GT

Dve testirane Foxconn GeForce 7 video kartice predstavljaju odličan izbor za kućne računare namenjene multimediji i povremenom igranju. S obzirom na to da se po performansama svrstavaju u nižu klasu, šta od njih možemo očekivati?

    Sadržaj

      Branko Maksimović

      Foxconn GeForce 7600GS i 7300GT
      Iako ih, po pravilu ima najmanje, uvek su najčitaniji testovi video kartica
      srednje klase. Najjači modeli su za prikazivanje najatraktivniji, jer demonstriraju
      mogućnosti nove generacije, dok su testovi konkretnih modela akceleratora srednje
      klase zanimljivi najvećem broju čitaocima iz drugog razloga, najčešće da bi
      prosudili koji im vendor nudi najviše za određenu sumu novca. I vlasnici kartica
      srednje klase mogu igrati nove igre “sa svim detaljima”, bar ako ne preteraju
      sa rezolucijom, međutim, modeli iz još nižeg segmenta i dalje nisu dovoljni
      iole zagriženijim PC igračima. Nepisano pravilo kaže da niža klasa uvek sporije
      napreduje nego mainstream ili high-end, kao i da je razlika u performansama
      između predstavnika najviše i najniže klase iz generacije u generaciju, sve
      veća. Najbolji primer je i najava za entry-level modele osme generacije GeForce
      akceleratora, koji će zadržati prepotopsku 64-bitnu magistralu. Najbolji način
      da se ilustruje koliko su novi akceleratori srednje klase brži od svojih prethodnika,
      je iznošenje sledeće činjenice: GeForce 7600GT se po performansama može porediti
      sa GeForce 6800 Ultra, koji je top model prethodne generacije, dok je GeForce
      7900GTX nešto brži ne samo od dve GeForce 6800GT kartice u SLI režimu, već
      prestiže i dva 7800GT-a, koji su “stariji” svega nekoliko meseci! Sa druge
      strane, GeForce 6200 nije mnogo brži od modela FX5200, pre svega zbog toga
      što se radi o Single Quad Pipe rešenjima, obično “vezanim” na 64-bitnu memorijsku
      magistralu. Da “srednja” klasa još više napreduje govore i preliminarni testovi
      GeForce 8600 GT kartica koje su brže od najbržeg GeForce 7 rešenja (sa jednim
      GPU-om). Osim što su nove igre “bezobrazno zahtevne”, veći broj detalja zahteva
      igranje u većoj rezoluciji, pogotovo ako se radi o strategijama. Ako niste
      sigurni na šta mislimo, pokušajte da igrate Supreme Commander u rezoluciji
      od 800 x 600, pa će vam sve biti jasno. Takođe, i “apetiti” igrača su porasli,
      pa se umesto u 800 x 600 ili 1024 x 768, igra najčešće u 1280 x 1024 (1440
      x 900) i 1600 x 1200, a na PC-ju je uz HD gaming obavezan i antialiasing i anisotropic filter.
      Kartice niže klase verovatno nikada neće moći da “voze” aktuelne igre u visokim
      rezolucijama, međutim, tu je i akceleracija grafičkog okruženja novog operativnog
      sistema (Windows Vista), kao i hardversko dekodiranje videa visoke definicije,
      što su feature­ i na koje ne bi trebalo zaboraviti. Visok frame-rate
      u reprodukciji videa rezolucije 1920 x 1080 u progressive modu, možete zaboraviti
      na konfekcijskim modelima prethodne generacije. Za tečnu reprodukciju H.264
      1080i video materijala putem CPU-a vam neće biti dovoljan Athlon ili Sempron
      na 2GHz, pa je u toj situaciji poželjno da imate GPU novije generacije (uključujući,
      na svu sreću, i entry-level modele), kakvi su GeForce 7 i Radeon X1K, koji
      nude hardversko dekodiranje H.264 i WMV9 videa visoke rezolucije. Upravo u
      testu koji sledi ćemo vam dati predlog za to kakvu karticu možete nabaviti,
      ako vam je na umu i gledanje filmova visoke definicije, a povremeno i poigrate
      neku igru…

      Na jednoj od najvećih informatičkih manifestacija u svetu, Sajmu CeBIT u Hanoveru,
      Nemačka, posetili smo štand poznate kompanije Foxconn koja u poslednjih nekoliko
      godina prodaje core komponente i pod sopstvenim brendom. U proteklih
      6 do 9 meseci je evidentan i njihov napor da “pojačaju” prisustvo (marketshare)
      i na tržištu grafičkih kartica, posebno NVIDIA programa. Pogledajmo i nekoliko
      slika koje smo tamo zabeležili…


      NVIDIA G73

      G70, prvi GeForce 7 GPU, predstavljen je pre skoro dve godine, a do pojave
      G73, nVidia je za potrebe srednje klase koristila procesore starije generacije.
      G72, prvi nVidia GPU proizveden u 90-nm litografiji, ostao je rezervisan za
      akceleratore najniže klase – GeForce 7300/GS. GeForce 7900 i 7300 su “naslednici”
      modela 7800 i 6200, i u odnosu na njih, najveća novina jeste sitniji proizvodni
      postupak – memorijska magistrala, broj TMU, ROP, PS, VS (odnosno ALU) jedinica
      je ostao isti. Bitka se ipak, najžešće vodi u srednjoj klasi, pa je ona pretrpela
      i najveće promene. G73 ima za 50% više pipeline jedinica od nV43 procesora,
      a najsličnija je nV42 GPU-u, koji je “pokretao” GeForce 6800 PCI-E i GeForce
      6800 GS. G7x arhitektura se ne razlikuje previše od nV4x “litografije”, barem
      kada pogledamo krajnju funkcionalnost i set mogućnosti samog akceleratora.
      Podsetićemo, ipak, da je kod ALU jedinica (u okviru Pixel Shader Unit -a),
      napravljena reogranizacija, pa tako obe ALU jedinice u okviru PS “pipeline”-a,
      imaju mogućnost rada sa MultipleADD (MAD) kalkulacijama u jednom ciklusu (kod
      GeForce 6600 GPU-a, “pipeline” je imao jednu MAD i jednu MUL ALU jedinicu).
      Dok se nV43 “sastojao” od 8 TMU i 8 Pixel Shader (tj. 8 Fragment Shader) jedinica,
      sa 3 Vertex Shader i 4 Raster Operator jedinice, G73 ima 5 Vertex Shader jedinica,
      12 Fragment Shader i 8 ROP jedinica. Bez obzira na to što je broj tranzistorskih
      elemenata povećan, činjenica da je G73 izrađen u 90-nm procesu, kao i optimizacija
      pojedinih struktura u jezgru, dovela je do rezultata da je G73 po površini
      sličan sa nV43, kao i da se manje zagreva, bez obzira 60 MHz više radne učestanosti.
      G73 je, za sada zamišljen da radi na dva osnovna modela – GeForce 7600 GT i
      7600 GS. Kao što vidite u tabeli, radne frekvencije za model 7600GT su 5600
      / 1400 MHz, dok su za 7600 GS znatno niže – 400 / 800 MHz. Baš zbog toga, GeForce
      7600 GS ima odličnu overklok marginu, procentualno znatno veću nego GeForce
      7600GT, koga, nažalost, teško može da dostigne zbog upotrebe bitno sporije
      DDR2 memorije. Kao i kod G71, novitet u odnosu na prethodnu generaciju su dva
      dual-link DVI kontrolera, koja se nalaze u samom jezgru, pa je sada kao i na
      high-end Radeon X1K akceleratorima, na GeForce 7900 i 7600 akceleratore moguće
      povezati XHD monitore (30 inča, sa rezolucijom od 2560 x 1600), a pojavio se
      i određen broj modela sa HDMI priključkom. U prethodnoj generaciji, za tako
      nešto su bile potrebne dve GeForce kartice, ali ne u SLI, već u standardnom
      Single GPU režimu! Monitori od 30 inča su u ovom trenutku zaista ekstrem, ali
      za nekoliko godina, kada osnovni mod za igre i filmove bude 1920 x 1200 (1080p),
      XHD, odnosno rezolucija 2560 x 1600 će se smatrati high-end-om.

      Kartica na testu – Foxconn GeForce 7600GS 256MB DDR2

      Ova, za današnje pojmove vrlo obična grafička kartica stiže u krajnje neobično
      dizajniranoj ambalaži. Kako su u pitanju pastelne boje i motivi totema drevnih
      civilizacija, očekivali bi smo da se unutra nađe nekakav suvenir ili društvena
      igra, ali se u kutiji nalazi samo jedna pasivno hlađena GeForce 7600GS kartica
      sa DDR2 memorijom i osnovna “oprema”, koju čini uputstvo DVI-I>D-Sub adapter,
      komponentni HDTV kabl, CD sa Virtual Drive 10 i Restore it! Softverom, uputstvo
      i drajveri.


      GeForce 7600GS nismo tako često opisivali, ali je njen PCB veoma sličan onom
      koji se viđa kod mnogih kartica niže i srednje klase (koje koriste DDR2 memorijske
      čipove). Osim što su sve komponente dobile RoHS sertifikat (po američkim i
      zapadno-evropskim zakonima, to je sada i obavezno), i čitava ambalaža je napravljena
      od recikliranog papira, pa se može reći da Foxconn baš vodi računa o ekološkom
      aspektu pri realizaciji svojih proizvoda. Foxconn GeForce 7600GS je referentna
      G73 kartica, kao i mnoge druge na tržištu, a od mora sličnih se razlikuje po
      plavom PCB-u, odnosno nešto drugačije profilisanom hladnjaku, koji na krajevima
      formira Foxconn logo.


      Bilo da se radi o naponskoj jedinici za memoriju ili GPU, jedina razlika koja
      se može uočiti u odnosu na druge “default” GeForce 7600GS kartice (Gigabyte,
      MSI) koje smo testirali jeste u naponskom filteru (navojnici), odnosno kvalitetu
      kondenzatora, koji su u velikoj većini slučajeva klasičnog (elektrolitskog)
      tipa. Sa druge strane, viđali smo GeForce 7600GS kartice koje koriste 7600GT
      layout (eVGA, XFX, Leadtek, Galaxy) ili potpuno redizajnirani PCB, kakav koriste
      samo primerci GeForce 7600GS akceleratora tog brenda (ASUS EN7600GS TOP, Gainward
      7600GS GLH, Zotac 7600GS DDR3 itd.). Zbog toga je uvek bitno da pogledate o
      kakvoj se verziji GeForce 7600GS kartice radi, pošto postoje različite varijante,
      koje se ne razlikuju samo po tome da li im je ugrađena GDDR3 ili DDR2 memorija
      ili aktivan kuler, već i po predviđenim radnim učestanostima i naponima, kao
      i naponskim jedinicama, filterima ili čak prisustvu konektora za eksterno napajanje
      (da, postoje GeForce 7600GS kartice koje ga imaju!).


      Pošto je kartica pasivno hlađena, vrlo je privlačna za Media Centar računare
      koje bi ste postavili u dnevnoj sobi, a za koje je obično i imperativ da budu
      veoma tihi. NVIDIA je, svakako, sada bolje rešenje za računare koji bi trebalo
      da puštaju različito kodirane video fajlove, pre svega zbog transparentnosti
      PureVideo sistema, koji pruža odlične rezultate (posebno se vide pri puštanju
      1080i fajlova). Ispod velikog profila koji prekriva karticu, nalazi se mali
      G73 čip (90-nm, za više informacija pogledajte neki od naših prethodnih
      testova
      ), kao i osam DDR2 memorijskih čipova kompanije Hynix, čiji je
      rating na čak 2.5 ns, što znači da neće raditi mnogo više od 400 MHz (800 DDR).
      To i nije toliko strašno, ako znamo da je GPU podešen na svega 400 MHz, a memorija
      “sinhrono” na 400, odnosno 800 MHz.


      DDR2 memorija je vrlo passe u svetu grafičkih kartica, pa ako je
      “klok” od 800MHz respektabilan za sistemsku memoriju, 256MB grafičke memorije
      na 800 MHz nikoga neće oduševiti. Setimo se da je i GeForce 6600GT imao dosta
      bržu GDDR3 memoriju, kao i da će GeForce 8600 GS raditi sa još bržim GDDR3
      čipovima na taktu od oko 1500 MHz. No, GeForce 7600GS sa DDR2 memorijom i jeste
      tu da zameni inferiorniji GeForce 6600 (bez sufiksa), od koga je ipak brži,
      a radi “hladnije glave”. Tu je i PureVideo HD koji podržava samo GeForce serije
      7 – GeForce 6 podržava hardversku akceleraciju i motion compensation samo za
      materijale standardne definicije. DDR2 Hynix memorijski čipovi i ponajviše zagrevaju
      pasivni hladnjak kartice, pa ako poželite da je overklokujete, ipak postavite
      neki ventilator (na kartici postoji konektor da se isti priključi). Ono što
      GeForce 7600 podržava, za razliku od svog pomenutog prethodnika jeste prisustvo
      Dual Link DVI konektora, pa ako poželite da na računar povežete neki XHD monitor
      (ili TV u nekoj doglednoj budućnosti), lepo je znati da će i skromni GeForce
      7600GS moći da “pogura” desktop u opasnih 2650 x 1600 piksela. Obratite pažnju
      i na to da će vam u ovom slučaju koristiti samo full DVI-I DL kabl, koji se
      od kablova kakve najčešće viđamo razlikuje po tome što ima ceo red “zlatnih”
      iglica na konektoru, dok DVI-D kabl ima dva puta manje iglica. Pogledaćemo
      kako su se kartice “pokazale” u igrama i benchmark programima, odmah pošto
      prikažemo i još jedan Foxconn-ov model koji smo imali na testu.

      Kartica na testu – Foxconn GeForce 7300GT 256MB DDR2

      GeForce 7600GS ima 12 pixel shader i 5 vertex jedinica, dok GeForce 7300GT
      u DDR2 varijanti ima 8/4 “setup”, odnosno G73 čip sa jednim aktivnim Quad Pipeline
      Unit-om manje. Kartica stiže u manjem pakovanju sa sličnim “tematskim obeležjem”,
      a u kutiji je identična oprema. Kao i GeForce 7600GS, i 7300GT sa DDR2 memorijom
      ima Dual Link DVI konektor, D-Sub i S-Video konektor na koji možete povezati
      i komponentni kabl.


      Jezgro kod Foxconn GeForce 7300GT kartice je podešeno na 350 MHz, a memorija
      na 333.5, odnosno efektivnih 667 MHz. Naravno, mi smo još pre skoro godinu
      dana testirali GeForce 7300GT kartice sa DDR3 čipovima čiji su klokovi bili
      daleko viši (500 / 1400 MHz), tako da je odmah jasno da se ova dva 7300GT-a
      teško mogu porediti. Ono što je karakteristično, jeste da i 7300GT koristi
      isti PCB kao i prethodno opisana kartica, pa je izlišno da sve ponovo opisujemo.
      Osim identičnih komponenti, kartica ima i osam memorijskih čipova istog tipa
      (Hynix 2.5 ns), koji ovoga puta rade na nižem taktu, a uočljiva je i linija
      koja prati pasivni kuler sa modela 7600GS.


      Ventilator je, ovoga puta aktivan i dosta je manji, a memorija se manje greje
      i, očito, radi na manjem naponu, pošto se pokazalo da se slabije “klokuje”
      od one kod nešto skupljeg modela. Imajući to u vidu, nije čudno što i nije
      dodatno hlađena. Smatramo, pak, da će na ovakvoj kartici malo ko poželeti da
      pravi SLI setup, iako mogućnost za tako nešto postoji. Ako NVIDIA ikad dovrši
      Physics on SLI “koncept”, možda će ovaj 7300GT poslužiti dobro kao akcelerator
      fizike, pored dve 7900, 8600 ili 8800 kartice u SLI režimu. U suprotnom, mišljenja
      smo da SLI sa ovakvim karticama i nema mnogo smisla. Pogledajmo i ostatak fotografija:


      Foxconn kartice se nisu pokazale kao preterano raspoložene za overkloking;
      GeForce 7600GS smo ubrzali na 490 MHz za jezgro i 860 MHz za memoriju, čak
      i uz malu pomoć dodatnog ventilatora, dok je model 7300GT DDR2 bio malo uspešniji
      – postigli smo 550 MHz za G73, dok su “Hynixi” išli do 880 MHz, efektivno.

      Test Setup

      PCI Express kartice smo testirali na test sistemu prikazanom
      u tabeli:

      Procesor
      Intel
      Core 2 Duo E6700 @ 3600 MHz (400 MHz x 9), 1600 MHz QPB

      Matična
      ploča
      ASUS
      Striker Extreme
      NVIDIA nForce 680i (SLI) Chipset

      Memorija
      2
      x 1024 MB Kingmax Hardcore PC800 (4-4-4-12, as DDR888)

      Hard
      Disk
      Maxtor
      Diamond Max 11 SATA II, 250 GB, 16MB
      Western Digital Caviar 2500JS SATA II 250 GB, 16MB

      Video
      Karte
      Foxconn
      GeForce 7600GS 256MB
      DDR2 – ForceWare 93.71
      Foxconn GeForce 7300GT 256MB
      DDR2 – ForceWare 93.71

      Monitor
      Benq
      241WZ TFT-LCD (ustupio Kimtec)

      Cooling,
      Case, PSU
      ASUS
      Silent Knight CPU Cooler
      CoolerMaster WaveMaster
      CoolerMaster Real Power 850W SLI Certified

      DVD
      uređaj
      Pioneer
      DVR-108D

      CDRW
      uređaj
      Pioneer
      DVR-111D

      Operativni
      sistem
      Windows
      XP Service Pack 2 (optimized for performance)
      Direct X 9.0c

      Igre/Bench
      programi
      FutureMark
      – 3D Mark 05 Pro 1.2.0
      FutureMark – 3D Mark 06

      iD Software – Doom 3
      iD Software / Raven – Quake 4
      3DRealms – Prey
      Company of Heroes
      EA’s Battlefield 2142
      SPECORG SpecVIEW Perf 8.1
      Activision Call of Duty 2
      Valve’s Half Life 2 Episode One
      Valve’s Half Life 2: Lost Coast
      Splinter Cell 3: Chaos Theory
      Crytek FarCry v1.4
      The Elder Scrolls IV: Oblivion
      Trackmania Nations
      Need For Speed: Most Wanted
      Need For Speed: Carbon
      X3 Reunion Demo Benchmark
      The Chronicles
      of Riddick: Escape from Butcher’s Bay

      F.E.A.R 1.08

      * – only bolded benchmarks used for this occasion

      ATI kartice smo testirali sa Catalyst A.I podešenim na Standard. Ako je AF bio
      uključen, to je podrazumevalo Quality setting, dok su Adaptive i Temporal anisotropic
      filtering bili isključeni. Wait for vertical refresh odnosno Vertical Sync smo
      isključili. Kod nVidia kartica, podrazumevani mip-map setting je Quality, trilinearne
      optimizacije su uključene, anisotropic mip filter i sample optimizacije
      isključene, a gamma correction pri antialiasingu uključen.
      Kartice smo propustili kroz nešto uži krug testova nego što su naši čitaoci
      navikli pre svega zbog toga što se radi o karticama čije su performanse već
      poznate, ali i zbog toga što ih kupci neće koristiti samo i isključivo za igranje
      igara. U svakom slučaju, lepo je znati da ove DirectX 9.0c kartice vrlo dobro
      rade sa Vista aero “prozorima” sve do rezolucije 1920 x 1200. Igrom slučaja,
      kada smo testirali Samsung SyncMaster 305T čija je rezolucija 2650 x 1600 piksela,
      Vistin Flip3D nije radio baš tako sjajno, jer je seckanje bilo vrlo neprijatno.
      Ovim smo bili iznenađeni, ali smatramo da je glavni krivac za tako nešto –
      memorija. Vista očigledno zahteva karticu sa 512MB VRAM-a kako bi Flip3D radio
      dovoljno brzo, jer, nelogično je da u 1920 x 1200 radi izuzetno glatko, a da
      u narednoj većoj rezoluciji baš toliko “koči”. Poređenja radi (ako smemo –
      pit. aut.), MacBook Pro notebook sa Radeon X1600 grafikom i MacOS X 10.4.9
      OS-om ovu rezoluciju prepoznaje i vozi bez većeg kočenja ( exposé, minimize
      genie effect, show desktop itd.) a lepo je o što je u pitanju notebook
      koji ima DualLink DVI konektor (drugi notebook sa takvim karakteristikama bi
      teško našli).


      3DMark 05 Pro

      Izdanje 3DMark benchmark programa iz 2005 godine, može da se izvršava samo
      sa Direct X 9 kompatibilnim akceleratorima. Sva tri testa koriste Shader Model
      verzije 2.0, 2.0a, 2.0b ili 3.0 – u zavisnosti od podrške koju GPU ima (Radeon
      9700 do X800 modela podržavaju SM 2.0 i 2.0b, dok nVidia FX akceleratori podržavaju
      verziju 2.0 i 2.0a, a GeForce 7800GTX, kao i GF serije 6, podržava SM 2.0, 2.0a
      i 3.0). Sva tri game demoa su izuzetno zahtevni, karakteriše ih jezivo visok
      broj poligona koji opterećuje VS jedinicu, kompleksni shader programi (mapiranje
      neravnina, osvetljenja, emulacija HDR, particle efekti, dinamične i meke senke,
      subface scattering, napredni fog efekti (emulacija volumetric efekta), ali i
      dosta postprocesing efekata. Najjače kartice danas isporučuju od 15 do 20 frejmova
      u većini scena, a na najzahtevnijim delovima i manje!

      3DMark 06 Pro

      Novo izdanje 3DMark benchmarka može da se izvršava samo sa Direct X 9 kompatibilnim
      akceleratorima. Tri prerađena testa iz prošlogodišnje verzije
      koriste Shader Model verzije 2.0, dok najnoviji zahteva SM3.0 i 256 MB video
      memorije Sva tri game demoa su izuzetno zahtevni, karakteriše ih solidno visok
      broj poligona koji opterećuje VS jedinicu, kompleksni shader programi (mapiranje
      neravnina, osvetljenja, emulacija pravog HDR osvetljenja, particle efekti, dinamične
      i meke senke, subface scattering, napredni fog efekti (emulacija volumetric efekta),
      ali i dosta postprocesing efekata. Novi test – Deep Freeze je grafički najimpresivniji,
      a novi 3DMark ima i napredni CPU test, koji simulira upotrebu A.I. rutina u igrama,
      kao i kalkulacije vezane za samu fiziku.

      Real Gaming testovi ~ Call of Duty 2

      Iako su prethodne Call of Duty igre koristile više klasičan Quake
      3 Team Arena engine, Call of Duty 2 koristi novi Direct3D engine. Prosto je neverovatno
      koliko su detaljne displacement (normal i bump), specular i color-map teksture
      u ovoj igri, dok su particle efekti i dim nešto najbolje što smo
      do sada videli. Nažalost, za uživanje u najvišim setovanjima,
      potrebno je imati najjaču karticu – GeForce 7800 GTX ili Radeon X1800 XT.
      Mi smo, kao i uvek, testirali sa svim podešavanjima na maksimumu. Opcija "optimize
      for SLI" ubrzava igru i u SingleGPU modu (na Radeon i GeForce karticama),
      pa smo i nju uključili prilikom testiranja. Nemojte da vas zavaraju niske
      cifre – ova prelepa igra jednostavno traži moćan hardver, a ako je
      budete igrali uz najviši nivo detalja, verujemo da ćete se složiti
      sa nama da je u pitanju možda i najlepša igra do sada.

      Quake 4

      Definitivno jedna od najboljih igara 2006. godine – "duhovni" naslednik
      fenomenalnog Quake-a 2. Iako ne može da "prikazuje" velike otvorene
      nivoe, Doom 3 engine itekako pokazuje koliko detalja sa lakoćom može
      da prikaže u jednoj sceni. Apsolutno je neverovatno sa kolikom je pažnjom
      tim dizajnera i programera u "Raven"-u pristupio pri izradi ove igre,
      koja je, moramo reći, uz Call of Duty 2, najatraktivnija do sada. Za ljubitelje
      pravog hardcore uzbuđenja – obavezno štivo je Quake 4 i to nekoliko
      puta! Kao i uvek, testirali smo sa najzahtevnijim "setup"-om, osim što
      smo "zadržali" kompresiju color i specular tekstura – što
      znači da nije "aktiviran" Ultra Quality, već High Quality
      mod (UQ je namenjen za kartice sa 512 MB memorije).



      The Chronicles of Riddick

      Ova odlična igra po istoimenom filmu, napisana je za OpenGL API, a mi smo
      testirali sa najvišim setovanjima (i u PS3.0 modu), dostupnim iz same igre.

      Splinter Cell Chaos Theory

      Ova igra koristi najnoviju dostupnu verziju Unreal engine-a (tzv. U2.5) i
      u mnogo većoj meri se oslanja na upotrebu shadera. Karakteriše je veliki broj
      poligona, ali i funkcije kao što su HDR, paralax mapping, klasican bump mapping
      i veliki broj normal tekstura (tu su i stancil efekti, dosta post processing
      filtera itd.). Testirali smo na najvišim mogućim setovanjima, kao i uvek. HDR
      je, za razliku od SM3.0 moda na GeForce karticama bio iskljucen. Uskoro ćemo
      ovu igru zameniti sa novim nastavkom ove sjajne igre – Double Agent, koja koristi
      noviji build Unreal Engine-a 2.5!

      Battlefield 2142

      Umesto igre Battlefield 2, koristili smo novi Battlefield 2142 sa 1.10 zakrpom.
      Ova igra je bazirana na istoj mašini kao i Battlefield 2, ali uz nekoliko dodataka
      u koje spadaju detaljnije teksture, povremeni normal mapping, parallax mapping,
      dinamičke senke, post processing efekti (blur, depth of field, bloom i sl.).
      Igru smo testirali na najvišim setovanjima na jednoj od zahtevnijih mapa. Pogledajmo
      rezultate:

      Far Cry v1.4

      Igra koja je po mnogima redefinisala žanr, odnosno pooštrila kriterijume
      kada su vizuelni aspekt, ali i gameplay u pitanju. CryTek-ov engine je demonstracija
      mogućnosti Direct X 9 API-ja u praksi – tu je ogroman broj poligona i efekata
      koji se izvršavaju u Shader jedinicama, celih 128 MB video memorije je po nivou
      rezervisano i zajedno sve izgleda jednostavno fenomenalno. Fotorealistična grafika
      i do sada najbolja fizika i dizajn nivoa su atributi ove fenomenalne igre. Tu
      su i shaderi za Normal mapping, napredne enviroinment fizike, promenljiva geometrija
      terena, dinamičke senke i osvetljenja, motion capture animacije… Testirali smo
      sa Very high i Ultra high podešavanjima (gde je moguće), uz pomoć već snimljenog
      i opšte prihvaćenog demoa. GeForce 6 i 7 serija kartica koristi Shader Model
      3.0, ali smo HDR, naravno, iskljucili kako bi poredjenje sa konkurentom bilo
      fer. Ovu igru ćemo "izbaciti" kada se na našem testu pojavi
      prva prava DirectX 10 igra – dugo očekivani Crysis.

      Half Life 2: Lost Coast

      Novo, dopunjeno izdanje igre Half Life 2 u showcase demo verziji koji
      donosi teksture više rezolucije, objekte sa više poligona i HDR "rendering". Engine
      nije toliko napredan kao onaj kod igre FarCry ili čak Doom 3, ali je moćan, fleksibilan
      (skalabilan) i odlično optimizovan, te svakako pokazuje kakve će performanse
      kartice dati u igrama koje očekujemo. Testirali smo sa najvišim kvalitetom (highest),
      samo su Anisotropic i Antialiasing bili isključeni.

      F.E.A.R 1.08

      Ova fantastična, grafički impresivna i veoma zahtevna
      horror igra je dobila zasluženo mesto u našem test batch-u. Testirali
      smo u "ugrađenom" walkpath demou, koji ispisuje prosečan
      broj frejmova. Naravno, sve moguće opcije vezane za grafiku, fiziku i zvuk
      smo stavili na maksimum – sve osim mekih senki, koje ne rade sa antialiasingom.

      Zaključak

      Dve Foxconn kartice koje smo testirali su namenjene skromnijim igračima i
      korisnicima kojima će multimedijalni i video kvaliteti GeForce 7 serije biti
      sasvim dovoljni. GeForce 7600GS je naslednik modela GeForce 6600, dok je 7300GT
      u DDR2 verziji „zamena“ za GeForce 6200 u 128-bitnoj verziji. Naravno, tu su
      i low-end solucije kakav je GeForce 7100GS, koji je zamenio GeForce 6200TC
      i FX5200 kartice koje su (pre)dugo na tržištu. Ako vam je cilj da izvučete
      što više frejmova po sekundi za uložen novac, nešto bolje rešenje je GeForce
      7300GT sa DDR3 memorijom, čije su radne učestanosti daleko više, a samim tim
      i performanse bliže modelu GeForce 7600GT, koji i dalje predstavlja neki minimum
      za pristojno igranje svih novijih igara. PureVideo HD, NVIDIA-in Video Engine
      sledeće generacije, čini da vaši filmovi izgledaju bolje nego ranije, što posebno
      važi za fajlove koji su snimljeni u visokoj rezoluciji. PureVideo u novoj „HD“
      verziji radi samo na GeForce karticama sedme generacije i predstavlja sistem
      za hardversko dekodiranje WMV9, H.264 i drugih kodeka za video visoke definicije,
      sve sa naprednim algoritmima za filtiranje i kompenzaciju pokreta. Već prilično
      rasprostranjeni X.264 je besplatni i polu-legalni kodek koji ne koristi napredne
      mogućnosti novih GPU-ova i za sve kalkulacije koristi sistemski procesor, ali,
      setimo se da je nekada i DivX imao sličan status, pa se može očekivati da X.264
      u bliskoj budućnosti bude ono što je danas XviD, a kako u NVIDIA-i na PureVideo
      HD projektu radi čitav tim programera, nije nerealno očekivati da i podrška
      za ove kodeke bude pridodata u novije vreme. Za sada, PureVideo HD “preuzima”
      kodiranje video fajlova kada se koristi Windows Media Player, PowerDVD i WinDVD,
      dok široko rasprostranjeni Media Player Classic i VLC i dalje forsiraju neke
      druge (odnosno sopstvene) softverske kodeke. Kada su MPEG i H.264 fajlovi u
      pitanju, algoritmi se izvršavaju u 3D pixel pipeline-u, a novina u novoj verziji
      PureVideo HD sistema je dinamička redukcija šuma i pametno izoštravanje slike
      koje daje slične rezultate kao Unsharp Mask filter u Photoshop-u. Obe kartice,
      a pogotovo pasivno hlađeni Foxconn GeForce 7600GS, odličan su izbor za living-room
      based SFF računare na koje bi bio instaliran Windows Media Center Edition
      OS (XP ili Vista Home Premium). Kako je na ovakvom računaru logično koristiti
      neki LCDTV ili plazmu, jasno je da će igre dobro izgledati čak i ako ih pokrenete
      u nižim wide rezolucijama, pa od vašeg računara možete lako napraviti
      solidnu igračku konzolu, odnosno vrlo svestran, a samim tim i isplativ kućni
      video centar. Kako Foxconn GeForce 7600 i 7300 kartice imaju atraktivnu cenu,
      jasno je da se uklapaju, cenom i onim što nude u ovako zamišljene računarske
      koncepte.

      Foxconn video kartice na test ustupila firma CT
      Computers
      .

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi
      X870E Aorus Pro i X870 Aorus Elite Wi-Fi7 test