Gigabyte GeForce 8600GTS Silent Pipe III

Gigabyte GeForce 8600GTS Silent Pipe III

Gigabyte nas je obradovao pasivno hlađenom GeForce 8600 GTS video karticom, koja dolazi sa trećom generacijom Silent Pipe rashladnog sistema. Ovo je jedna od prvih tihih G84 kartica koje smo testirali. Ima li nekih mana?

    Sadržaj

      Branko Maksimović Gigabyte GeForce 8600GTS Silent Pipe III UvodNVIDIA je nedavno kompletirala svoju GeForce 8 liniju akceleratora, pa sada
      posle GeForce 8800 GTX i popularnijih GeForce 8800 GTS i GTS 320MB modela,
      imamo i daleko pristupačnije DirectX 10 akceleratore – GeForce 8600, 8500 i
      8400 u više različitih verzija. Već odavno predstavljeni GeForce 8800 GTX se
      pokazao kao brži od tek predstavljenog Radeon HD2900 XT akceleratora, pa GeForce
      8800 Ultra nije ni morao da predstavlja nekakvo čudo, a navodno se odustalo
      i od modela 8850 GX2, o kome se dosta spekulisalo. NVIDIA je pre dva meseca
      najavila i predstavila još dva grafička čipa sa oznakom G84 i G86. Ovi akceleratori,
      sada sa oznakama GeForce 8600, 8500, 8400 i 8300, od kojih će svaki imati bar
      po nekoliko sufiksa i različitih memorijskih konfiguracija, popunjavaju cenovni
      segment od 70 do 220 evra, uz zadržanu DirectX 10, odnosno Shader Model 4.0
      funkcionalnost. “Prostora” između GeForce 8800 GTS i 8600 GTS akceleratora
      još uvek ima – kako cenovno, tako i kada su performanse u pitanju, jer NVIDIA
      i dalje nema DX10 akcelerator sa 256-bitnom memorijskom magistralom i 64 SP
      jedinice, koji bi sigurno bio popularan. Čipovi koje smo predstavili pre nekoliko
      nedelja, G84 i G86 nastali su redukcijom shader, TMU, ROP i memorijskih
      jedinica kod G80 GPU-a, ali su TMU jedinice, kao i logički deo koji se brine
      za reprodukciju videa visoke definicije, značajno unapređeni. Svaka jedinica
      za teksturni menadžment (TMU), je u G80 čipu je sposoban da po kloku radi sa
      maksimalno četiri teksturne adrese i simultano izvrši osam filtering operacija,
      dok je G84 TMU poboljšani može da adresira osam različitih teksturnih adresa
      na kojima će primeniti do osam filtering operacija. G84 procesor ima, osim
      32 SP procesora i 16 TMU i 8 ROP jedinica, ali je zadržana memorijska magistrala
      od standardnih 128 bita. Kao što znamo, G84 se izrađuje u 80-nm procesu, a čini ga 289 miliona tranzistora,
      sadrži 32 unificirana stream procesora (rade sa sa pixel i vertex shaderima),
      a uz malo programiranja, spreman je i za kalkulacije vezane za fiziku i geometriju.
      Osim 32 SP procesora, G84 poseduje čak 16 teksturnih (TMU), kao i 8 ROP (render
      back-end) jedinica, ali memorijska magistrala ima ukupnu širinu od svega 128
      bita. Tu je i još jedan, manji GPU – G86, koji ima 208 miliona tranzistora,
      16 Shader procesora, uz zadržanu 128-bitnu memorijsku magistralu i
      kompletan next-gen video engine, koji omogućava hardversku akceleraciju H.264
      i VC-1 video materijala (Blu-Ray i HD-DVD) bez opterećenja centralnog procesora.
      Tu je i akceleracija Vista Aero interfejsa u XHD modovima, za šta su GeForce
      7300 kartice preslabe, pa smatramo da će GeForce 8400 i 8300 biti popularne
      u svojim cenovnim segmentima. Za više informacija o arhitekturi G8x grafičkih
      akceleratora, pogledajte neki od naših prethodnih
      testova
      GeForce 8800 i 8600 kartica. Na našem testu se nedavno našla i
      jedna od najboljih GeForce 8600 GTS kartica koje smo imali prilike da testiramo…
      Šta nam se kod nje toliko dopalo?

      Kartica na testu – Gigabyte GV-NX86S256H

      Gigabyte nam je među prvima poslao svoju GeForce 8600 GTS karticu, koja, osim
      što je stigla u vreme kada se digla prašina oko jeftinih DirectX 10 akceleratora,
      ima i onu dodatnu vrednost koja u poslednjih nekoliko kvartala krasi sve Gigabyte
      proizvode. Tu ne mislimo na inače odličan bundle koji osim korisnih aplikacija
      čini i nova “AAA” igra Supreme Commander, već na samu karticu, koja ima pasivni
      rashladni sistem “Silent Cool” treće generacije! Gigabyte u ponudi ima i regularno,
      aktivno hlađeno izdanje G84 kartice sa oznakom GV-NX86S256H-B , koja ima radne
      “klokove” od 675 / 2000 MHz.

      Sama štampana ploča i dizajn GeForce 8600 GTS kartice podseća na akcelerator
      prethodne sezone -GeForce 7900 GS, jer koriste vrlo sličan PCB kome je zamenjen
      I/O pad, tj. izvodi od GPU-a ka memorijskim čipovima (7900 GS koristi 256-bitnu
      magistralu). Dužina kartice je između velikih primeraka kakvi su GeForce 7900
      GTX i X1950XTX i malih, kakve su GeForce 7600GT. Na kartici uočavamo dva DL-DVI
      konektora, kao i veliki, pasivni (bez ventilatora) rashladni sistem koji je
      izrađen od aluminijuma, bakra, špialtera i sastoji se iz više delova.

      Kada je PCB u pitanju, osim što je prelakiran plavom nijansom, Gigabyte-ov
      GeForce 8600GTS se ne razlikuje od već predstavljenih G84 GTS kartica. SLI
      konektor je na već poznatom mestu, a na naponskoj jedinica preovladavaju klasični
      elektrolitski kondenzatori, kako neoklopljeni (Sanyo), tako i oklopljeni (Nichicon),
      što se može videti i na mestu gde je kuler “isečen” kako bi uopšte mogao biti
      instaliran na samu karticu. GeForce 8600GTS raspolaže sa
      256MB GDDR3 memorije, a upotrebljeni čipovi su isti kakve viđamo na GeForce 8800GTX
      karticama.

      Četiri Samsung sBGA čipa latencije od 1.0ns je smešteno sa osnovne strane
      štampe. Iako je NVIDIA preporučila da se kartice podese na 675 MHz,
      pa je tako i sa Gigabyte-ovim Silent Pipe III modelom. Memorija je podešena
      na preporučenih 1000 MHz (efektivno 2 GHz). GeForce 8600GTS je prva NVIDIA
      kartica koja u startu podržava HDCP kroz DVI-I konektore, a za partnere je
      kreirano i gotovo rešenje sa HDMI 1.3 izlazom (ili čak dva), tako da nije potrebno
      da kreiraju sopstvena.

      Rashladni sistem se sastoji od heat-sink-a od bakra, koji putem dva heat-pipe-a
      prenosi toplotnu energiju u bakarne listiće smeštene iznad DVI konektora, iznad
      samog PCB-a. Drugi deo rashladnog sistema čini masivni aluminijum-špialter
      radijator, koji je postavljen iznad centralnog dela kartice. Iako nema ventilatora
      i kartica (logično) radi bešumno, ovaj rashladni sistem će zauzeti i susedni
      slot na matičnoj ploči kao i modeli iz više klase. Rashladni sistem Silent
      Cool III prevazilazi do sada viđena rešenja iz kompanije Gigabyte, u najpozitivnijem
      smislu.

      Na defaultu kartica se ne zagreva više nego što smo očekivali (svakako da
      je toplija od aktivno hlađenih modela, ali ne mnogo), a u dobro provetrenim
      kućištima se može overklokovati i više nego što smo to mi bili u situaciji
      da isprobamo (Wave Master kućište bez ijednog dodatnog ventilatora, sa pasivno
      hlađenom ASUS Striker Extreme pločom i overklokovanim Core 2 Duo procesorom
      nije baš idealno mesto za overklokovanje pasivno hlađenih G84 GTS akceleratora.
      Pa ipak, Gigabyte GV-NX86S256H je i u ovako toplom okruženju radio stabilno,
      satima opterećen intenzivnim testiranjem u našim 3D aplikacijama…

      Test Setup PCI Express kartice smo testirali na test sistemu prikazanom
      u tabeli:

      Procesor

      Intel
      Core 2 Duo E6700 @ 3600 MHz (400 MHz x 9), 1600 MHz QPB

      Matična
      ploča

      ASUS
      Striker Extreme NVIDIA nForce 680i (SLI) Chipset

      Memorija

      2
      x 1024 MB Kingmax Hardcore PC800 (4-4-4-12, as DDR888)

      Hard
      Disk

      Maxtor
      Diamond Max 11 SATA II, 250 GB, 16MB Western Digital Caviar 2500JS SATA II 250 GB, 16MB

      Video
      Karte

      Zotac
      GeForce 7900GS DDR3 – 256 MB GDDR3 – ForceWare 93.71 WHQL ATI Radeon X1950 Pro – 256 MB GDDR3 – Catalyst 7.3 Gigabyte GeForce 8600GTS – 256MB GDDR3 – ForceWare 158.22 MSI NX8600 GTS OC – 256MB GDDR3 – ForceWare 158.19 WHQL

      Monitor

      Benq
      241WZ TFT-LCD (ustupio KimTec)

      Cooling,
      Case, PSU

      ASUS
      Silent Knight CPU Cooler CoolerMaster WaveMaster CoolerMaster Real Power 850W SLI Certified

      DVD
      uređaj

      Pioneer
      DVR-108D

      CDRW
      uređaj

      Pioneer
      DVR-111D

      Operativni
      sistem

      Windows
      XP Service Pack 2 (optimized for performance) Direct X 9.0c

      Igre/Bench
      programi

      FutureMark
      – 3D Mark 05 Pro 1.2.0 FutureMark – 3D Mark 06 iD Software – Doom 3 iD Software / Raven – Quake 4 3DRealms – Prey Company of Heroes 1.3 EA’s Battlefield 2142 SPECORG SpecVIEW Perf 8.1 Activision Call of Duty 2 Valve’s Half Life 2 Episode One Valve’s Half Life 2: Lost Coast Splinter Cell 3: Chaos Theory Crytek FarCry v1.4 The Elder Scrolls IV: Oblivion Trackmania Nations Need For Speed: Most Wanted Need For Speed: Carbon X3 Reunion Demo Benchmark The Chronicles
      of Riddick: Escape from Butcher’s Bay F.E.A.R 1.08

      ATI kartice smo testirali sa Catalyst A.I podešenim na Standard. Ako je AF bio
      uključen, to je podrazumevalo Quality setting, dok su Adaptive i Temporal anisotropic
      filtering bili isključeni. Wait for vertical refresh odnosno Vertical Sync smo
      isključili. Kod nVidia kartica, podrazumevani mip-map setting je Quality, trilinearne
      optimizacije su uključene, anisotropic mip filter i sample optimizacije
      isključene, a gamma correction pri antialiasingu uključen.

      3DMark 05 Pro Izdanje 3DMark benchmark programa iz 2005 godine, može da se izvršava samo
      sa Direct X 9 kompatibilnim akceleratorima. Sva tri testa koriste Shader Model
      verzije 2.0, 2.0a, 2.0b ili 3.0 – u zavisnosti od podrške koju GPU ima (Radeon
      9700 do X800 modela podržavaju SM 2.0 i 2.0b, dok nVidia FX akceleratori podržavaju
      verziju 2.0 i 2.0a, a GeForce 7800GTX, kao i GF serije 6, podržava SM 2.0, 2.0a
      i 3.0). Sva tri game demoa su izuzetno zahtevni, karakteriše ih jezivo visok
      broj poligona koji opterećuje VS jedinicu, kompleksni shader programi (mapiranje
      neravnina, osvetljenja, emulacija HDR, particle efekti, dinamične i meke senke,
      subface scattering, napredni fog efekti (emulacija volumetric efekta), ali i
      dosta postprocesing efekata. Najjače kartice danas isporučuju od 15 do 20 frejmova
      u većini scena, a na najzahtevnijim delovima i manje!

      3DMark 06 Pro Novo izdanje 3DMark benchmarka može da se izvršava samo sa Direct X 9 kompatibilnim
      akceleratorima. Tri prerađena testa iz prošlogodišnje verzije
      koriste Shader Model verzije 2.0, dok najnoviji zahteva SM3.0 i 256 MB video
      memorije Sva tri game demoa su izuzetno zahtevni, karakteriše ih solidno visok
      broj poligona koji opterećuje VS jedinicu, kompleksni shader programi (mapiranje
      neravnina, osvetljenja, emulacija pravog HDR osvetljenja, particle efekti, dinamične
      i meke senke, subface scattering, napredni fog efekti (emulacija volumetric efekta),
      ali i dosta postprocesing efekata. Novi test – Deep Freeze je grafički najimpresivniji,
      a novi 3DMark ima i napredni CPU test, koji simulira upotrebu A.I. rutina u igrama,
      kao i kalkulacije vezane za samu fiziku.

      Real Gaming testovi ~ Call of Duty 2 Iako su prethodne Call of Duty igre koristile više klasičan Quake
      3 Team Arena engine, Call of Duty 2 koristi novi Direct3D engine. Prosto je neverovatno
      koliko su detaljne displacement (normal i bump), specular i color-map teksture
      u ovoj igri, dok su particle efekti i dim nešto najbolje što smo
      do sada videli. Nažalost, za uživanje u najvišim setovanjima,
      potrebno je imati najjaču karticu – GeForce 7800 GTX ili Radeon X1800 XT.
      Mi smo, kao i uvek, testirali sa svim podešavanjima na maksimumu. Opcija “optimize
      for SLI” ubrzava igru i u SingleGPU modu (na Radeon i GeForce karticama),
      pa smo i nju uključili prilikom testiranja. Nemojte da vas zavaraju niske
      cifre – ova prelepa igra jednostavno traži moćan hardver, a ako je
      budete igrali uz najviši nivo detalja, verujemo da ćete se složiti
      sa nama da je u pitanju možda i najlepša WWII igra do sada (čeka
      se Medal of Honor: Airborne).

      Doom 3 Doom 3 testiramo sa ugrađenim Demo1 demo-om, na high podešavanjima (highest
      je predviđen za kartice sa 512 MB memorije), što podrazumeva da je zvuk isključen,
      svi detalji na maksimumu (sve senke, poligoni i najveće teksture), ali i da je
      uključeno osmostruko anizotropno filtriranje. Dodat je i UltraHighQuality.pk4,
      koji omogućava da objekti bacaju senku sami na sebe (tzv. self-shadow). Zvuk,
      AI i fizika su isključeni automatski, samim pokretanjem timedemo komande.

      Quake 4 Definitivno jedna od najboljih igara 2006. godine – “duhovni” naslednik
      fenomenalnog Quake-a 2. Iako ne može da “prikazuje” velike otvorene
      nivoe, Doom 3 engine itekako pokazuje koliko detalja sa lakoćom može
      da prikaže u jednoj sceni. Apsolutno je neverovatno sa kolikom je pažnjom
      tim dizajnera i programera u “Raven”-u pristupio pri izradi ove igre,
      koja je, moramo reći, uz Call of Duty 2, najatraktivnija do sada. Za ljubitelje
      pravog hardcore uzbuđenja – obavezno štivo je Quake 4 i to nekoliko
      puta! Kao i uvek, testirali smo sa najzahtevnijim “setup”-om, osim što
      smo “zadržali” kompresiju color i specular tekstura – što
      znači da nije “aktiviran” Ultra Quality, već High Quality
      mod (UQ je namenjen za kartice sa 512 MB memorije).

      Dobre performanse, pogotovo ako gledamo modove sa AA i AF… Prey Jedna od najzanimljivijih i najinventivnijih “pucačina”, koja
      stiže od kreatora “čuvenog” Duke Nukema, igra Prey zadržava
      sve osobine klasičnog First Person Shootera, u koji uvodi elemente izmene
      gravitacije, letenja u Descent stilu, a tu su i delovi koji traže da uključite “vijuge” kako
      bi pronašli ostatak puta. Izrađena oko modifikovanog Doom III engine-a
      (kome je dodata “Portal” tehnologija), Prey je vizuelno izuzetno atraktivan,
      a igra je, iako dobro optmizovana, vrlo “stresna” za nove grafičke
      kartice. Kao i uvek, testirali smo sa najzahtevnijim “setup”-om, osim što
      smo “zadržali” kompresiju color i specular tekstura – što
      znači da nije “aktiviran” Ultra Quality (koji se uključuje
      iz konzole), već High Quality mod.

      The Chronicles of Riddick Ova odlična igra po istoimenom filmu, napisana je za OpenGL API, a mi smo
      testirali sa najvišim setovanjima (i u PS3.0 modu), dostupnim iz same igre.

      Splinter Cell Chaos Theory Ova igra koristi najnoviju dostupnu verziju Unreal engine-a (tzv. U2.5) i
      u mnogo većoj meri se oslanja na upotrebu shadera. Karakteriše je veliki broj
      poligona, ali i funkcije kao što su HDR, paralax mapping, klasican bump mapping
      i veliki broj normal tekstura (tu su i stancil efekti, dosta post processing
      filtera itd.). Testirali smo na najvišim mogućim setovanjima, kao i uvek. Iako
      smo ranije testirali sa isključenim HDR-om u SM3.0 modu, ovoga puta smo
      kartice “mučili” sa uključenim HDR-om, za šta su sposobne
      samo GeForce 8800 i 8600 kao i Radeon X1K i X2K kartice.

      Splinter Cell je jedna od igara u kojima je Radeon tradicionalno brži, baš kao što
      je to slučaj za “Riddick”-a i NVIDIA-u.

      X3: Reunion X3 Reunion je igra koja vam omogućava da iskusite život u svemiru,
      u dalekoj budućnosti. Možete graditi, trgovati, boriti se ili biti
      samo istraživač. Naravno, igra ne bi bila toliko zanimljiva da nije
      grafičkih dostignuća koji se mogu opisati samo superlativima. Iako
      nema nekih do sada neviđenih tehnologija, modelima brodova su bogato dizajnirani,
      raznovrsni i po tipu, i po veličini i po ulozi koju imaju, sa velikim brojem
      poligona (često preko pola miliona po sceni) , opskrbljeni fantastičnim
      color i displacement (bump) teksturama. Okolina (sam svemir, planete, asteroidi,
      magline…), kao da je još impresivniji, pa vas ova igra uvlači u
      priču i svet i samim gledanjem rolling demoa. Da bi imali predstavu koliko
      je ova igra zaista lepa, za vas smo “okačili” nekoliko hi-res
      (1920 x 1200, 4xAA, 4xAF) shot-ova na sledećem linku.

      Company of Heroes 1.3 Prva real-time strategija u našem test-suite-u, Company of
      Heroes, koristi next-gen engine kakav viđamo u modernim PC
      igrama i na konzolama poslednje generacije. Ovaj engine podr žava sve
      nove fancy efekte kao što su High Dynamic Range i dinamičko osvetljenje, per-pixel senke,
      a displacement (normal) mapping je vidljiv na mnogim objektima. Kao
      i obično, u igri smo uključili sve moguće efekte, što se po frame-rate-u
      i vidi:

      Battlefield 2142 Umesto igre Battlefield 2, koristili smo novi Battlefield 2142 sa 1.10 zakrpom.
      Ova igra je bazirana na istoj mašini kao i Battlefield 2, ali uz nekoliko dodataka
      u koje spadaju detaljnije teksture, povremeni normal mapping, parallax mapping,
      dinamičke senke, post processing efekti (blur, depth of field, bloom i sl.).
      Igru smo testirali na najvišim setovanjima na jednoj od zahtevnijih mapa. Pogledajmo
      rezultate:

      Far Cry v1.4 Igra koja je po mnogima redefinisala žanr, odnosno pooštrila kriterijume
      kada su vizuelni aspekt, ali i gameplay u pitanju. CryTek-ov engine je demonstracija
      mogućnosti Direct X 9 API-ja u praksi – tu je ogroman broj poligona i efekata
      koji se izvršavaju u Shader jedinicama, celih 128 MB video memorije je po nivou
      rezervisano i zajedno sve izgleda jednostavno fenomenalno. Fotorealistična grafika
      i do sada najbolja fizika i dizajn nivoa su atributi ove fenomenalne igre. Tu
      su i shaderi za Normal mapping, napredne enviroinment fizike, promenljiva geometrija
      terena, dinamičke senke i osvetljenja, motion capture animacije… Testirali smo
      sa Very high i Ultra high podešavanjima (gde je moguće), uz pomoć već snimljenog
      i opšte prihvaćenog demoa. GeForce 6 i 7 serija kartica koristi Shader Model
      3.0, ali smo, kao i kod Splinter Cell Chaos Theory, ovoga puta, aktivirali HDR.
      Ovu igru ćemo “izbaciti” kada se na našem testu pojavi
      prva prava DirectX 10 igra – dugo očekivani Crysis.

      Half Life 2: Original (retro benchmark) Engine možda nije toliko napredan kao onaj kod igre FarCry ili čak Doom
      3, ali je moćan, fleksibilan (skalabilan) i odlično optimizovan, te svakako pokazuje
      kakve će performanse kartice dati u igrama koje očekujemo. Testirali smo sa najvišim
      kvalitetom (highest), uz obavezan Anisotropic i Antialiasing.

      Half Life 2: Episode One Episode One je prva epizoda koja se nastavlja tamo gde se originalni HL2 završava.
      Baziran na istom build-u Source engine-a kao i Lost Coast, donosi pregršt
      akcije, pa je i naš demo značajno zahtevniji od originala… Podešavanja
      su ista kao i kod originalnog Half Life 2 – sve je na maksimumu.

      F.E.A.R 1.08 Ova fantastična, grafički impresivna i veoma zahtevna
      horror igra je dobila zasluženo mesto u našem test batch-u. Testirali
      smo u “ugrađenom” walkpath demou, koji ispisuje prosečan
      broj frejmova. Naravno, sve moguće opcije vezane za grafiku, fiziku i zvuk
      smo stavili na maksimum – sve osim mekih senki, koje ne rade sa antialiasingom.

      The Elder Scrolls IV: Oblivion O ovoj igri zaista ne treba mnogo pisati, jer je u pitanju ne samo najbolja RPG
      igra iz prvog lica i dostojni naslednik prethodnih igara TES serijala, već i
      grafički revolucionaran naslov. Oslonjen na poslednju verziju Gamebryo engine-a
      (koji koriste i mnoge druge igre – Sid Meier’s Pirates!, Civilization IV, Dark
      Age of Camelot itd.), Oblivion je sposoban da prikaže ogromna prostranstva prepunu
      bogatom florom i faunom uz nezapamćeno visok nivo detalja. Igra podržava i Havok engine za
      kalkulaciju fizike (nažalost, za sada samo od strane CPU-a). Zbog tehnike na
      koju su Bethesdi ponosni, SpeedTree, koja svaki put drugačije generiše raspored
      drveća i manjih stena, benchmark-ovanje u ovoj igri je pomalo nekonzistentno,
      te zahteva veći broj ponavljanja. Mi smo se odlučili za merenje performansi unutar
      veoma guste šume, u kojoj prolazimo između dva Eyelid-a (podzemne prostorije
      drevne civilizacije) na konju, sve posmatrajući iz prvog lica (postoji i mogućnost
      igranja iz trećeg lica). Svaka od tri vožnje je merena Fraps-om, zabeleženi su
      srednji rezultati, a onda je dat prosek. Naravno, koristili smo najviši nivo
      detalja koji je moguće postići iz same igre (bez self-shadows, koje
      nisu lepo rešeni), uključujući i HDR+AA, gde je to moguće (na Radeon-u uz Chuck
      patch, GeForce 8800 – legalno).

      TrackMania Nations Ova besplatna online-only igra je nastala na fleksibilnoj “mašini” komercijalne
      igre TrackMania Sunrise. Predstavlja takmičenje manjih automobila na stazama
      koje kreiraju sami igrači u jednostavnom editoru. Iako sve deluje pitko
      i jednostavno, igra je grafički vrlo kompleksna, animacije objekata kao što
      su zastave, trava i sl.su sjajne, a teksture detaljne, zajedno sa shader-ima
      za refleksiju okoline i sunca. Za pravilno benchmarkovanje potrebno je postaviti
      sve opcije na maksimum (forsirati Post Processing, Motion Blur i Dynamic Color,
      Shader Model 3.0, a kompleksne senke i geometriju postaviti na maksimum. Filtering
      tekstura se postavlja na trilinear, a antialiasing na “none”, te se
      oni “biraju” iz panela grafičkih drajvera. U suprotnom (ako ih
      izaberete u samoj igri), igra forsira najniži LOD tekstura, dok su teksture
      okoline (sve osim staze) prebačene na bilinear filtering, pa sve radi dosta
      brže, ali izgleda daleko lošije. Koristili smo standardni benchmark
      loop inkorporiran u samu igru.

      Need For Speed: Most Wanted Naša druga “bonus” igra. Performanse su merene
      FRAPS-om, standardna vožnja u kojoj se pomalo menjaju uslovi (atmosferski
      i saobraćajni), pa rezultati nisu u promil verodostojni, tj. sve ume malo
      da odskače. Ipak, ovo omogućava da vidimo performanse koje kartice
      postižu u igri. Sve in-game opcije su uključene na ON ili maksimum,
      uključujući i AA i AF!

      A za sve ljubitelje Need For Speed serijala, evo i rezultata
      iz novog nastavka ove popularne franšize – Carbon. Igra
      je znatno grafički poboljšana (mnogima se doduše ne sviđa
      motion blur), ali su teksture detaljnije, broj objekata koji su animirani znatno
      veći, AI NPC-ova je bolji, a broj poligona je tri puta viši uz bolje
      efekte. Tu su i neki lepi noviteti kao što je DOF, HDR i poneka paralax
      occlusion mapa… Pogledajmo rezultate iz verzije 1.2.

      Zaključak

      U dobrom broju scenarija, GeForce 8600
      GTS je, zahvaljujući modernijoj arhitekturi i visokim radnim učestanostima,
      brži od GeForce 7900GS akceleratora (i u rangu sa GeForce 7900GT-om).
      Međutim, 128-bitna magistrala i svega 8 ROP jedinica u jezgru, ovom čipu
      ipak predstavljaju usko grlo i onemogućavaju dobre performanse u rezolucijama
      preko 1600 x 1200 piksela. Ono što je jako dobro kod GeForce 8600 GTS
      i GT akceleratora je činjenica da njihova cena, po potrebi (čitaj: ako
      konkurencija bude smislila nešto što bi ugrozilo njihovu tržišnu poziciju)
      može biti znatno korigovana na dole. GeForce 8600 GTS je akcelerator
      koji je spustio DirectX 10 u mase, ali je uspeo da ponudi i visoke performanse
      po ceni od svega 170-180 evra. Iako je za neke korisnike razočaravajuće
      spor, treba istaći da se radi o kartici sa 128-bitnom magistralom i manjim
      brojem ROP jedinica u jezgru u odnosu na prethodnika koji pripada višoj
      klasi. Osim vrlo dobrih performansi, tu je novi, revolucionarni video
      engine (sada je za reprodukciju 1080p dovoljan i Sempron ili Celeron
      CPU), DirectX 10 / Shader Model 4.0 podršku i vrlo dobru overklokabilnost
      kada su u pitanju aktivno hlađeni modeli, odnosno tih rad kod primeraka
      sa heat-pipe rashladnim sistemima, kakav je upravo Gigabyte GV-NX86S256H
      Silent Pipe III. GeForce 8600GTS predstavlja dobar izbor u svojoj klasi,
      pod uslovom da ne očekujete čuda, tj. visoke performanse u zahtevnim
      igrama u visokoj rezoluciji, a pasivno hlađeni model iz kompanije Gigabyte
      je je, za sada, naš favorit.

      Kartice na test ustupila kancelarija kompanije Gigabyte.

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi
      X870E Aorus Pro i X870 Aorus Elite Wi-Fi7 test