MSI GeForce RTX 5070 12G Gaming Trio - test

MSI GeForce RTX 5070 12G Gaming Trio - test

Neural Rendering i AI asistencija menjaju način na koji igre rade i razvijaju se, dok RTX 5070 donosi novu generaciju performansi uz efikasniji dizajn

    Sadržaj
      MSI GeForce RTX 5070 12G Gaming Trio – test

      Pozitivne ocene

      • Odličan Tri Frozr 4 rashladni sistem
      • Tiha u radu
      • Nije preterno glomazna
      • Dobre performanse
      • DLSS4 i MFG obezbeđuju igrivost u 4K
      • Lepo izgleda
      • Nije zahtevan potrošač

      Negativne ocene

      • Realna cena koja je drastično veća od preporučene
      • Ograničen broj igara sa DLSS4 i MFG podrškom

      MSI RTX 5070 Gaming Trio OC donosi poboljšane frekvencije i napredno hlađenje, uz visoku efikasnost u igrama. Novi AI algoritmi i Neural Shaders tehnologija omogućavaju bolji vizuelni kvalitet i stabilan frejmrejt u zahtevnim naslovima.

      Nvidia je 4. aprila zvanično predstavila GeForce RTX 5070, svoju treću grafičku karticu zasnovanu na Blackwell GPU arhitekturi, sa kodnom oznakom grafičkog procesora GB205. Ova kartica srednjeg ranga trebalo bi prema Nvidia, najavama da donese odlične performanse uz pristupačnu cenu, sa nekim zanimljivim tehničkim novitetima.

      Svima još u ušima odzvanja bombastična najava prvog čoveka kompanije Nvidia, koji je na ovogodišnjem CES 2025 sajmu, najavio da će RTX 5070 doneti performanse RTX 4090 flegšipa prethodne generacije po praktično ceni mejnstrima (549 USD) i završavajući rečenicu dodao, uz pomoć AI asistencije i DLSS4 tehnologije. Ispostavilo se da je umesto dobre najave, učinio medveđu uslugu GeForce RTX 5070 grafičkoj karti.

      Ovo je kasnije postalo predmet žustrih rasprave i osporavanja RTX 50 serije pri čemu je RTX 5070, ni kriv ni dužan postao centar tih napada, mahom zapadnih medija koji sada već imaju bogatu istoriju nesporazuma sa kompanijom Nvidia. To je pokrenulo diskusije o tome kako NVIDIA navodno koristi AI tehnologiju da nadoknadi ograničenja tradicionalnog GPU dizajna.

      Međutim ostavimo to po strani i zavirimo u srce RTX 5070 modela uz pomoć današnjeg MSI RTX 5070 12G Gaming Trio OC modela.  Čitava priča nije ni malo jednostavna i potrebno ju je sagledati iz šireg aspekta.

      Neural Rendering: budućnost igara?

      Naime, ma koliko to zvuči čudno sa druge strane je prilično logično ako malo bolje sagledavate suštinu stvari, tek Nvidia i AMD kao „factoryless“ kompanije koje se zapravo bave dizajnom procesora visokih performansi su u veoma sličnoj poziciji. Praktično zavise od silicijuma koji proizvede TSMC.

      Kako Murov zakon postaje sve manje relevantan sa tvrdnjom da se kod svake sledeće generacije procesora što je otprilike dve godine vremenskog perioda, broj tranzistora duplira, tradicionalni GPU dizajn više ne može da održi progresiju broja kadrova (FPS) u igrama putem klasičnog šejder renderovanja.

      TSMC je zastao na 4 nm silicijumu kao komercijalno isplativom rešenju za masovnu proizvodnju centralnih i grafičkih procesora. Proces proizvodnje 3 nm silicijuma je preskup i prinos nije toliko uhodan da bi bi bio komercijalno isplativ bez velikog povećanja cena. I ovako postoji problem ove prirode, a o 2 nm da i ne pričamo, taj tip unapređenja je na dugom štapu jer tek tada sa ozbiljnijim povećanjem broja fizičkih šejder jedinica tj gušćeg pakovanja tranzistora, može da dođe do ozbiljnijeg napretka frejmrejta tradicionalnom metodom renderinga.

      Dotle su AMD i Nvidia primorani da koriste ono što imaju i iz njega izvuku najbolje, kako bi održali ritam i ciklus izlaska novih modela grafičkih karti jer taj deo tržišta se mora održati živim.  Zbog toga se NVIDIA okreće Neural Rendering tehnologiji, zapravo onome što trenutno najbolje zna i polju na kome bez sumnje dominira u ovom trenutku, gde zapravo koristi AI za poboljšanje performansi.

      Nije samo Nvidia ta koja je sagledala problem na pravi način i AMD se svi više okreće asistenciji AI-a i to sve bolje čini. Takođe i Microsoft kao glavni gejming logističar sa Windows operativnim sistemom i DirectX API-jem je takođe najavio da će buduće verzije DirectX podržavati vektorske operacije i akceleraciju vektora pokreta, što će omogućiti potpuno korišćenje Tensor jezgara u igrama i Frame Generation tehnologije. To dođe isto ono što su Nvidia i AMD već uradili u vidu Frame Generation tehnologije. Dakle, samo što u ovom slučaju to ide sporije jer Microsoft mora da obezbedi najširu kompatibilnost. Za razliku od AMD i Nvidia tehnologija koje rade u zavisnosti od implementacije od igre do igre. U Microsoft slučaju to mora da radi na svim igrama bez izuzetka.

      Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Podsećam vam da su nešto slično već uradili… sećate se Mantle API koji je uticao na pojavu DirectX 12. U novije vreme uticali su na pokretanje procesa uvođenja Upscaling tehnologija: DLSS, FSR, XeSS tehnike. Sve njih je Microsoft objedinio sa uvođenjem DirectSR (Super Resolution framework-a), Sledeći korak je integracija i Frame Geration tehnologije. Dakle, poneta je da se industrija kreće u tom pravcu AI asistencije i hteli mi to ili ne da prihvatimo kroz argumentaciju da to nisu pravi frejmovi, lideri u industriji nam govore da će AI asistencija u pravcu renderovanja dodatnih kadrove i kombinovanju učinkom klasičnih šejdera, biti motor budućih performansi na koje ćemo morati da računamo.

      Zato je GeForce RTX 50 serija i naravno ovaj RTX 5070 sa Blackwell GPU arhitekturom toliko fokusiran na poboljšanje performansi Neural Rendering-a. Ova tehnologija omogućava generisanje velikog broja piksela uz mali deo troškova resursa potrebnih za tradicionalni način renderovanja. Zato kombinovani rad DLSS 4  i MFG (multi-frame generation) tehnologija na RTX 5070 može značajno povećati broj kadrova tj frejmrejt u igrama.

      Dodatno, DLSS Ray Reconstruction (RR) koristi napredne AI metode za smanjenje šuma i rekonstrukciju nedostajućih detalja, postižući kvalitet slike nalik originalnoj tehnici renderovanja uz značajno manje opterećenje resursa računara kao što su centralni procesor, sistemsko opterećenje magistrale, RAM i čitav taj proces slanja podataka na pomenutoj relaciji. Zato MFG i jeste toliko bolji od DLSS3 i FG jer čitav prethodno pomenuti proces se sada isključivo obavlja na samoj grafičkoj karti pod okriljem GPU resursa gde su dodatno angažovana Tensor jezgra. Otuda i ni efekat PC latencije i input laga nije veći, čak je u nekim slučajevima i osetno manji nego na prethodnoj DLSS generaciji.

      Neural Shaders: Obećava revoluciju u razvoju igara

      Nova Neural Rendering i Neural Shaders tehnologija pored ovoga što je sada učinjeno, obećava da će omogućiti razvojnim timovima da koriste AI za brzu generaciju terena, simulacije fizičkih modela, kompleksnije NPC (non-player character) ponašanje, čak i za generisanje pozadinskih priča u igri u realnom vremenu, tako da je igre moguće završiti na potpuno drugačiji način i različite ishode. Dakle, Blackwell GPU ne samo što menja način na koji se igre igraju, već i obećava da će promeniti način na koji se igre razvijaju i završavaju sa različitim ishodima.

      No vratimo se našem današnjem RTX 5070 modelu i GB205-300 grafičkom procesoru. To je potpuno drugačiji i značajno slabiji procesor od kartice sa sličnim RTX 5070 Ti oznakom. Pogledajte ovu uporednu tabelu tehničkih karakteristika:

      Tehničke specifikacije:

      Referentni Founders Edition RTX 5070 ima osnovni takt na 2.325 MHz i „boost“ do maksimalnih 2.512 MHz, sa potrošnjom od 250 W u scenariju gejming opterećenja. Kartica kao i jači RTX 50 primerci koristi brzu GDDR7 memoriju, ali u manjem kapacitetu od 12 GB na efektivnih 14 GHz koja je povezana sa grafičkim procesorom magistralom širine 192-bit-a. Dakle, same hardverske specifikacije su tek neznatno jače od modela koji direktno nasleđuje tj RTX 4070 grafičke karte, ali i slabiji u nekim specifikacijama od  RTX 4070 Super modela.

      Međutim budite oprezni jer napredak se ne može iskazati samo  u vidu brojki, obzirom da treba imati u vidu generacijski napredak arhitekture, zatim ugradnju brže GDDR 7 memorije i na kraju jedan vrlo bitan faktor, a to je da je ta razlika u specifikacijama toliko mala i relativna u slučaju realnih PC konfiguracija da je za tili čas može neutralisati ili povećati pomoću, dobro optimizovanog BIOS-a matične ploče, upotrebom brže memorije na većem taktu i manjim latencijama, te naravno korišćenje dobrog gejming procesora kakav je Ryzen 7 9800X3D.

      Na red stiže i kartica na testu, reč dve o ovoj lepotici u vidu MSI GeForce RTX 5070 12G Gaming Trio OC modelu.

      MSI GeForce RTX 5070 12G Gaming Trio OC

      MSI RTX5070 12 Gaming Trio OC je kartica koja izgleda lepo i obećava svojom sofisticiranom pojavom već na prvi pogled. Uostalom zato smo uvek voleli MSI Gaming seriju grafičkih karti koja se izdvajala nad prosekom ponude upravo tim specifično lepim gejmerskim detaljima. Od prvih MSI Gejming modela, izgled je vidno evoluirao u pravom smeru.

      Oklop hladnjaka je atraktivan gejmerski sa „AdidasLike“ LED RGB štraftama koje su u ovoj RTX 50 seriji dobili specijalni difuzor od blago zatamnjenog klirita, tri ventilatora, velikim hladnjakom. Na bočnoj strani se nalazi MSI gejming bedž koji takođe deluje šmekerski posebno kada je kartica postavljena u vodoravni položaj u kućištu, a to je i velika Dragon Gaming aplikacija u delu leđa hladnjaka koji se direktno provetrava od strane poslednjeg u nizu ventilatora. Izgled kartice je pun pogodak, dovoljno gejming uzbudljiv do mere da to nije preterano, već privlačno.

      Međutim, ono što je bitnije jeste činjenica da Blackwell GB205 procesor na ovoj kartici radi daleko brže od referentnog Nvidia FE modela. Razlika ide i do 340 MHz pod opterećenjem, a „boost“ korak i do 400 MHz. To je zaista puno za grafički procesor imajući u vidu neka prošla iskustva.

      Zato je na karticu ugrađen veliki Tri Frozr sistem hlađenja 4. generacije sa boljim hladnjakom, unapređenim provetravanjem i cirkulacijom vazduha između rashladnih rebara i nekim specijalnim detaljima koji ubrzavaju proces eliminacije toplote sa ključnih elektronskih komponenti kartice. Pri svemu tome je omogućeno da kartica radi tiho i ostane hladna što je na kraju i uticalo i na realno podizanje performansi u vidu neočekivano visokih radnih frekvencija.

      Srce Tri Frozr 4 sistema hlađenja čini veliki hladnjak pravilnog pravougaonog oblika koji daleko nadmašuje svojom površinom veličinu same štampane ploče. Površina bakarnog hladnjaka je radi boljeg kontakta i veće korisne površine primopredaje toplote niklovana, a što je posebno bitno u delu gde se dodiruje sa grafičkim procesorom, memorijskim čipovima i elementima VRM jedinice za napajanje. Mnogobrojna rebra imaju talasasto isprepleten oblik sa visokim i niskim rebrima, kako bi taj specifični reljef unapredio protok svežeg vazduha i smanjio turbulencije koje se stvaraju u međuprostoru samih rashladnih rebara. U stvari na taj način fizičke odlike i  oblik rebara hladnjaka, stvaraju specifične „V“ kanale duž tela hladnjaka, a koji obezbeđuju efikasnije strujanje vazduha i hlađenje.

      Rebra su prožeta sa „Core pipes“ toplotnim cevima koja ujednačeno prenose toplotu na veliku efektivnu površinu hladnjaka i dalje se sistemom tri prisutna „Stormforce“ ventilatora izbacuje u okruženje. Ventilatori imaju specijalnu površinu svakog od sedam prisutnih propelera. Oblik im je poput kandži sa velikom efektivnom površinom zahvatanja vazduha kojim stvaraju zonu povišenog pritiska u zoni toplih rebara čime se zapravo bolje hlade, a pri tome u radu ostaju nečujni čak i pri 2000 obrtaja u minutu.

      Kartica je dugačka skoro 34 centimetra, visoka 14 centimetra i ne naročito široka tj 5 centimetara. Taj podatak naizgled bezazlen, zapravo pokazuje koliko je Tri Frozr 4 dobro dizajniran i efikasan u radu. Masa joj je tik ispod kilogram i 200 grama. Zbog svoje velike površine deluje lakše nego što zaista jeste.

      Ima na raspolaganju tri DP 2.1b konektora i jedan HDMI sa 2.1b specifikacijama i više nego potrebno za karticu ove klase. Napaja se uz pomoć sada već standardnog 12VHPWR konektora sa preporukom da koristite kvalitetno napajanje izlazne snage od 650 W. Naravno i ona radi u PCIe x16 slotu 5. generacije specifikacija PCIe putanja.

      MSI GeForce RTX 5070 12G Gaming Trio OC – performanse

      MBASRock X670E Taichi
      CPUAMD Ryzen 7 9800 X3D
      CoolerCooler Master MasterLiquid 360 ION
      RAM32 GB (2x 16 GB) DDR5-6200 CL32 G.Skill Trident Z5 Neo
      GPUMSI GeForce RTX 5070 12G Gaming Trio OC
      SSD2 TB Lexar NM 790 PCIe X4 Gen 4
      PSUCooler Master V850i Gold 850 W
      OSWindows 11 24H2
      DriversAMD Chipset Driver: 6.10.17.152
      Nvidia GameReady:  572.60
      Test sistem:

      Raster rendering gejming performanse:

      Kao što možete videti u klasičnim igrama i „native“ renderingu čak i uz prvu generaciju skaliranja rezolucije, situacija je očekivana ukoliko imate u vidu samo sirovu snagu kartica i prisustva šejder jedinica. Bazni RTX 4070 model je u generacijskom zaostatku od 10-ak procenata, negde čak i izjednačen, dok su jači RTX 4070 derivati poput Super, Ti ili Ti Super modela u nekim situacijama čak i brži. Ponavljam to su toliko male razlike koje mogu neutralisati loše podešene BIOS opcije ili neka neodgovarajuće spora komponenta koja pravi usko grlo. Situacija koju sam nebrojeno puta video i iskusio u testovima. Osetniji zaostatak beleži u odnosu na jačeg RTX 5070 Ti.

      Gejming Raster / Ray Tracing performanse sa i bez DLSS 4 MFG asistencijom:

      1080p Cyberpunk 2077:

      1440p Cyberpunk 2077:

      4K Cyberpunk 2077:

      1080p – Immortals of Aveum:

      1440p – Immortals of Aveum:

      4K – Immortals of Aveum:

      1080p – Starfield:

      1440p – Starfield:

      4K – Starfield:

      1080p – Warhammer 40K Space Marines 2:

      1440p – Warhammer 40K Space Marines 2:

      4K – Warhammer 40K Space Marines 2:

      1080p – REMNANT II:

      1440p – REMNANT II:

      4K – REMNANT II:

      1080p – Call of Duty: Black Ops 6

      1440p – Call of Duty: Black Ops 6

      4K – Call of Duty: Black Ops 6

      Performanse u aplikacijama:

      Dolazimo do grupe modernijih 3A igara i svakako među njima najreprezentativnijeg Cyberpunk 2077 naslova koji je pravi Benchmark etalon za današnju generaciju hardvera. Razlika u odnosu na model koji direktno nasleđuje tj RTX 4070 se kreće 10-20%, u Ray Tracing režimu je situacija slična tačnije konstantnih 15%, dok je u trećem grafikonu uključen maksimum pomoćnih opcija za boost performansi u zavisnosti od specifičnih mogućnosti i tehnologija za svaku generaciju kartica i tada je RTX 5070 ubedljiv sa najmanje duplo boljim frejmrejtom od svog prethodnika. To mu pomaže čak i prilikom igranja na 4K rezoluciji da prebaci granicu od 100 FPS-a što je svakako impresivna brojka.

      I takav odnos snaga se manje više provlači kroz ostatak naslova u zavisnosti od njihove optimizacije negde je ta razlika koji procenat veća ili manja. RTX 5070 naravno negde bolje stoji, negde je lošiji od jačih RTX 4070 derivata, ali te razlike se kreću u tih 10-15-nekada 20%. Uglavnom, istina je da ukoliko imate GeForce RTX 4070 serije zaista nema nekog jakog argumenta zbog koga biste jurili za nabavkom osim ako napravite neku bezbolnu kombinatoriku obzirom na situaciju nestašice i visokih cena  u ovoj klasi grafičkih karti ili ukoliko sada kupujete novu grafičku kartu.

      NVIDIA GeForce RTX 5070 donosi inovacije u grafičke performanse uz Blackwell arhitekturu, DLSS 4 i MFG tehnologiju, čime omogućava značajno povećanje frejmrejta i optimizaciju resursa. AI renderovanje postaje ključ budućih performansi gejming industrije

      Uglavnom, GeForce RTX 5070 i dalje ostaje prevashodno gejming rešenje za Full HD i QHD monitore sa opcijom korišćenja monitora sa visokim vertikalnim osvežavanjem za bolji osećaj tečnije 3D animacije. To potvrđuje i konfiguracija 12 GB memorije  što je još uvek dovoljno za Full HD i QHD gejming, ali i oni manje iskusni će znati da je nedovoljno za kvalitetno igranje na 4K rezoluciji. Zahvaljujući naprednim tehnologijama skaliranja rezolucije, kompresije tekstura i umetanja dodatnih kadrova u vidu podrške za najnoviji DLSS 4 i MFG dozvoljen je izlet, ali samo izlet u 4K rezoluciju.

      Čak i tamo gde ove napredne tehnologije ne postoje, u nekim klasičnim naslovima koji ne drže korak sa najnovijim Nvidia tehnologijama tu je Fluid Motion tehnologija koja je realno na nivou klasične FG tehnologije tj umetanja jednog dodatnog frejma na svaki native renderovani frejm. Međutim i ovde jedna napomena Fluid Motion, radi samo na RTX 50 Blackwell generaciji kartica, ne i na starijim modelima.

      Uglavnom kod RTX 5070 serije imate mnogo više mogućnosti za podešavanje performansi u igrama i zajedno sa novim Nvidia App softverom koji uzgred iritira zahtevom za konstantom internet konekcijom i prijavom sa nalogom. Uz pomoć ove aplikacije stvarno možete detaljno podesiti i naštelovati karticu za gejming i dobiti neke impresivne rezultate, govorim u realnim situacijama igranja i imajući u vidu pripadnost klasi ove klasične mejnstrim gejming grafičke karte.

      Što se tiče ponašanja u radu konkretnog MSI Gaming Tri OC modela on je za svaku pohvalu. Kartica lepo izgleda, brza je u radu jer su radne frekvencije daleko, iznad referentnih vrednosti što svakako podiže marginu performansi konkretnog modela.

      Pri tome se ne greje previše zahvaljujući odličnom rashladnom sistemu koji uprkos visokim radnim vrednostima, karticu drži u zoni prilično kontrolisanih temperatura, a što sa druge strane utiče i na potrošnju. Sve to pokazuje majstorstvo i iskustvo MSI-a pretočenog u ovu Gaming Trio OC verziju RTX 5070 kartice koju je je uspela da je ubrza i do 400 MHz više, pri tome održi temperaturu i potrošnju na nivou sporije podešenog referentnog Nvidia Founders Edition modela i istovremeno karticu učini fizički tanjom zbog efikasnijeg hladnjaka. Ovaj svojevrsni podvig nikako nije za ignorisanje kada treba pronaći dovoljno prostora za normalan rad ovako bitne komponente za rad gejming računara.

      MSI GeForce RTX 5070 12G Gaming Trio OC – sumiranje utisaka i zaključak

      U kontekstu čitave prethodne priče i rezultata ne vidim da joj je konkurencija prethodna generacija sličnih GeForce RTX 40 modela jer noviji RTX 5070 jeste bolji, ne puno ali realno jeste. To naročito dolazi do izražaja sa sadašnjom situacijom na tržištu, nestašice i nerealno visokim cenama u prodaji jer kada jedan obični RTX 4070 košta 100.000 dinara, neće ni RTX 5070 biti ne znam koliko skuplji, a tu malu razliku svakako se isplati dati upravo zbog razlike koju donosi DLSS 4 i MFG tehnologija i u to nemam nikakve sumnje.

      Međutim, GeForce RTX 5070 treba da se boji druge strane i konkurencije koja mu stiže u vidu Radeon RX 9070 modela. To je realna opasnost koja ga može prizemljiti i realno ugroziti.

      Odlučujući  faktori biće dostupnost i cena koja proizilazi kao rezultat delovanja mehanizma ponude i tražnje. Neobjašnjivo je zaista i veoma iritirajuće da kao proizvođač izađete pred korisnike sa preporučenom cenom koja može odstupati u nekom prihvatljivom okviru, ali da bude skoro duplo veća, e pa to je već odgovornost proizvođača koji nestašicom i nedovoljnim količinama utiče na takvo stanje stvari na tržištu.

      Čak i nestašica čipova koji pristižu iz TSMC pogona nije opravdanje za takvu situaciju. I kada svemu tome dodate loš marketing u vidu euforičnih izjava u lošem kontekstu čitave situacije koja okružuje lansiranje GeForce RTX 50 serije, izgleda da je RTX 5070 ispao najveća kolateralna žrtva Blackwell serije i to sasvim nezasluženo.

      Nimalo bezazleno po Nvidiu jer ipak se radi o potencijalno segmentu kartica koje se najviše prodaju, što u neku ruku potvrđuje i Steam analitika po kojoj najviše korisnika njih preko 50% i dalje koristi primarni monitor sa 1080p rezolucijom. Manje njih 24% koristi model sa QHD 1440p rezolucijom, ali zajedno sa ovom prethodnom grupom čine većinu (3/4) ogromne armije gejmera, dok samo 3% korisnika ima primarni 4K monitor. Dakle, sa te tačke gledišta ciljna grafička karta za najveći deo aktivne gejming populacije je upravo model poput RTX 5070.

      Ukoliko nastavi sa ovakvom politikom cena i dostupnosti Nvidia neće dobro proći kod kupaca, pogotovo jer se nad RTX 5070 klasom kartica nadvija oblak oluje Radeon RX 9070 modela. Nemojte potceniti ni onaj X faktor jer su kupci već dobrano izmučeni krajnje nefer odnosom pa jedva čekaju trenutak koji će im omogućiti makar i delić slatke osvete koja se već nazire u ovom trenutku.

      MSI je sa svoje strane sa ovim konkretnim RTX 5070 u Gaming Tri OC verziji učinio da RTX 5070 zaista zasija u najboljem mogućem svetlu. Od sada pa nadalje sve je u rukama tržišta, koje je nemilosrdan faktor istine i koje će odrediti sudbinu ovih kartica u budućnosti. Prema prvim naznakama i onom što možemo videti u ovom trenutku, biće to zanimljiva situacija i trka. Naročito iz perspektiva da ni konkurencija ne poštuje previše kategoriju „preporučena cena“.

      Uglavnom svi su izgledi da ćemo grafičke karte ubuduće kupovati ređe, i brinuti o tome kako trošimo svaki dragoceni evro. Dvaput, triput, ma četiri puta meri jednom seci slično kako to Nvidia DLSS 4 radi.

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi