Branko Maksimović
I pored brojnih najava za Matrox Parhelia grafički procesor, kao i ATI-jev novi DX9 kompatibilni GPU, nVidia ne izgleda toliko uplašeno. Njihov nV30 grafički procesor, za koji su vezane priče i o novom programskom jeziku, namenjenom upravo za pisanje novih grafičkih ekstenzija, engine-a i razvoj postojećih API-ja. Priča o CG (C for Graphics) jeziku tek treba da se razradi i nesumnjivo će doneti velike promene u ovom segmentu IT tržišta. O svemu možete više saznati na zvaničnom sajtu, koji je prepun članaka o CG-u). Pošto smo od samih najava za GeForce 4 Ti serije, prema specifikacijama i cenama koje su tada date, predvideli lepu budućnost za GeForce 4 Ti4200 kartice, došlo je vreme da neku od njih i predstavimo. NVidia je serijama GeForce 4 Ti4400 i Ti4600 uzvratila udarac ATI-ju i njegovom odličnom Radeon 8500 modelu. Na najbržim karticama predstavljena je i TwinView solucija, praćena odličnim kvalitetom slike. Naravno, i pored svih kvaliteta, samo najveći zaljubljenici priuštili su sebi Ti4600 modele, prvenstveno zbog visoke cene. Kako je ATI ponudio Radeon 8500 LE kartice, u varijanti sa 128MB memorije, koji je počeo da “kosi” i najbolje GeForce 3 i GF3Ti200 modele, nVidia je morala da ubrza promociju GeForce 4 Ti4200 kartica. Zna se da klasa kartica u rangu od 150 do 200 dolara, donosi najviše novca matičnim kompanijama. Najprodavanije serije nVidia kartica i dalje nose GeForce 3 Ti200 i GeForce 4 Ti imena. Svakako, skuplji modeli se, osim u igrama, mogu primeniti i u ozbiljnim OpenGL i CAD aplikacijama, zahvaljujući odličnoj implementaciji ovog API-ja u Detonator drajverima.
GeForce 4 Ti4200
Da li vam je potreban GeForce 4 Ti4200? Ako ste veliki zaljubljenik u 3D igre, trenutno najverovatnije imate neki GeForce 3 (Ti200) i svakako razmišljate o novijem modelu. 325MHz za jezgro i 650MHz na koliko radi memorija, zvuči zaista lepo, ali nikako nećete dati skoro 500 evra za tako nešto. Opravdanje za takvu investiciju bi bilo isuviše labavo. Ako pored igranja radite intenzivno i u nekom programu za modeling i animaciju, svakako vam je potrebno još procesorske snage, koja će brže izneti objekte sa velikim brojem poligona u preview i editing prozoru. Tokom i posle leta, stižu i igre na grafičkim mašinama sledeće generacije. Isto tako, najavljen je i veliki broj igara-portova sa modernih konzola, koje sasvim lako izlaze na kraj sa njima u VGA rezoluciji. Da li ćete isto to moći da pokrenete na svojoj mašini u modu sa 1024*768 tačaka ili čak višem. Jedno je sigurno, za to će biti potrebno mnogo više grafičke moći.
Gainward Ultra/650
Više puta u proteklih godinu i po dana, imali ste priliku da čitate o Gainward grafičkim karticama. Često su one dobijale priznanja, nagrade i zaključke u kojima smo o njihovim proizvodima govorili samo uz superlative. Ovoga puta, grafička kartica koju opisujemo, osnovni je model u njihovoj ponudi. U pitanju je GeForce 4 Ti4200 sa 64MB memorije. Pakovanje je krajnje minimalističko. Kutija je veoma mala, a u njoj se nalazi samo adapter S-Video u kompozitni, kao i CD sa drajverima. Sama kartica je po veličini i rasporedu komponenti slična GeForce 2 Ti modelima iste kompanije.
Na testu smo imali karticu koja je drugačija od modela prikazanog na pratećim slikama, od koga se razlikuje po količini i proizvođaču memorije, kao i verziji Philips čipa. Sve ostalo, pa i sam fizički izgled, kod obe kartice je identičan. Verzija sa slike je Gainward-ov Golden Sample sa 128MB memorije, koji ćemo najverovatnije dobiti na testiranje.
Kvalitet komponenti je na visokom nivou, mada referentna shema podrazumeva nešto ekonomičnija rešenja. Gainward je i na svoj najosnovniji model ugradio kvalitetne elektrolite, koristio standardnu šestoslojnu PCB štampu i poznati Philips 7102, zadužen za video izlaz na kartici. Ugrađen kuler je kružnog oblika, a integrisana memorija je EtronTech od čak 3.5ns. Dodatni hladnjaci za memoriju su, kao i u slučaju Microstarovog modela, izostali.
Microstar G4Ti4200
Pakovanje u kome stiže Microstarova kartica, slična je onima uz već opisane GeForce 4 MX modele. Upadljivi logo kompanije i naziv modela su tu da ostave utisak i prepoznatljivost. Korisnik će odmah znati da se radi o celih 128MB memorije na kartici.
U pakovanju ćete naći zaista sve što je potrebno. Preko video konvertora, DVI-I adaptera, S-Video kabla i šest kompakt diskova u slim kutijama, do zaista lepo napisanog uputstva za instalaciju i softverski vodič.
Video kartica je takođe crvene boje, veoma česte za MSI u poslednje vreme. Prvo što pada u oči je default nVidia kuler za jače Titanium modele, što može da znači da će jezgro izdržati više frekvencije. Istovremeno, njegov dizajn čini da se topao vazduh iznad memorije ne zadržava u blizini.
Ako pogledamo layout, primetićemo veliki broj elektrolita i regulatora napona, koji su tu da obezbede maksimalnu stabilnost u radu. Microstar je obezbedio i odličnu Samsung memoriju od 4ns i to možda njenu najbolju seriju – 211. Još jedna dobra serija, ima oznaku 205, barem po brojnim tekstovima koje smo našli na stranim forumima koji za temu imaju moderne grafičke kartice.
Pošto su u pitanju moduli od 16MB, i na drugoj strani štampe su integrisana četiri komada. Kartica ima i novi Philips-ov čip sa oznakom SAA7104E, koji je zadužen za Video Out i predstavlja poboljšanu verziju poznatog 7102 enkodera. Od njega se razlikuje po podržanoj rezoluciji 1024*768.
Kvalitet slike i multimedije
Instalacija obe kartice je protekla bez ikakvih problema, a ovo napominjemo svaki put baš zbog toga što instalacija powered by ATI kao i Kyro modela, često može biti problematična ili barem nekonvencionalna. Drajveri koje smo koristili su Detonator 28.32b (drugo izdanje, sa poboljšanim performansama), koji su, do sada najbrži od svih testiranih verzija. Posle startovanja radne rezolucije od 1280*960 pri osvežavanju od 100Hz, zaključili smo da Gainward ima perfektnu sliku, dok fokus jedva primetno opada u 1600*1200. Microstar je imao isto tako dobru sliku u 1280*960, dok je u 1600*1200 oštrina i kvalitet slike bio najbolji koji smo videli u poslednje vreme. Gotovo neverovatno zvuči činjenica da nam se prikaz koji daje ova kartica sviđa više od Ti4600 modela iste kompanije. Verovatno je u pitanju odličan primerak, jer je kolorit bio gotovo nestvaran za jednu nVidia karticu. Ovo nam je dobro postrožilo kriterijume i svakako bi voleli ponovo da vidimo ATI-jev Radeon 8500 na delu, jer smo gotovo ubeđeni da vidljive razlike u oštrini, kontrastu i generalno u fokusu – nema. ATI i dalje ima nešto živahnije boje. Ne samo jače izražene, nego ipak malo bolje balansirane. Korisnicima preporučujemo i kalibraciju monitora kroz novi Adobe Gamma Wizard, koji dolazi uz Photoshop 7.0.
Obe testirane kartice su radile stabilno na sobnim temperaturama koje su se kretale od 26 do čak 38 zabeleženih stepeni Celzijusa. Kada smo ih overklokovali, zbog visoke temperature, kućni ventilator je rashlađivao celo kućište. Poređenja radi, sistemski procesor, Athlon XP 2100+ (10,5 * 166 MHz) se, pri normalnih dvadesetak stepeni ambijentalne temperature, zagrevao od 44 do 49 stepeni Celzijusa, dok je u uslovima testiranja, pri mnogo višoj temperaturi, radio od 58,5 do 67 stepeni Celzijusa, svom srećom, apsolutno stabilno.
Video izlaz na Gainward modelu, daje maksimalnu TV rezoluciju od 800*600, koja je korektnog kvaliteta i solidno pozicionirana. Mnogi čitaoci već znaju šta može da ponudi 7102/7108E video enkoder. Microstar je, kao što smo pomenuli, ugradio 7104E verziju ovog čipa, koja je dala nešto kvalitetniji prikaz u 800*600, dok je u 1024*768 slika bila veoma dobra, ali sa velikim okvirom. S obzirom na to da ovu verziju Philips procesora, nije podržao programer TVTool-a, najviši mod nije bio preterano upotrebljiv. Naravno, sve zavisi i od TV aparata. Sony TV prijemnici generalno najbolje podnose video out grafičkih kartica, jer je slika razvučena perfektno i nema potrebe za dodatnim korekcijama.
Test Konfiguracija Kartice smo testirali na test sistemu prikazanom u tabeli:
Procesor
AMD Athlon XP 2100+ MHz (166*10.5)
Matična ploča
Abit KX7-333 (CPU CD: Ultra, AGP 4x, Fastwrites, Ultra
performance setting) VIA 4in1 Pack v4.38 – powered by Chieftec Dragon 300W
Memorija
512MB PC2700 Samsung @ 200 MHz (CAS 2, 2-5-2, 1T,
4 Way, Turbo…)
Hard Disk
Quantum Fireball AS, 7200rpm, 2MB cache, ATA100
Video Karte
Gainward Ultra/650 – GeForce 4 Ti 4200 – 64MB DDR Detonatori
28.32b Microstar G4Ti4200 – GeForce 4Ti 4200 – 128MB DDR Detonatori 28.32b
Monitor
Samsung SyncMaster 900NF
Cooling
Titan TTC-D5TB(3)
DVD uređaj
Pioneer 116 DVD-ROM
CDRW uređaj
Teac CD-W540E
Operativni sistem
Windows Millenium Edition build 4.90.3000
Igre/Bench programi
Quake 3 Arena v1.17; Demo 001 i q3crush Lucas Arts Star Wars Jedi Knight Episode II Codecreatures Benchmark MadOnion.com 3DMark 2001 Second Edition NovaLogic Comanche 4 Benchmark Demo NVidia Chameleon Mark PowerVR’s VillageMark
Novi testovi
Kao što vidite, naš test sistem je promenjen, a potrudili smo se da osvežimo i programe kroz koje testiramo. Svakako, oni će se još promeniti jer se očekuje izlazak Unreal Tournament 2003 igre ili bar demoa, a ni Doom III nije daleko. Za svaki novi test, opisaćemo način testiranja, pa pažljivo i detaljno pročitajte sve, ako želite i sami da proverite i uporedite performanse vašeg sistema.
Quake III Arena
Quake III će tek za nekoliko meseci biti zamenjen Doom III igrom koja će doneti revoluciju. Prosto je neverovatno koliko se dugo drži jedan Quake III, kako u našem test setup-u, tako i u programu testova drugih poznatih internet sajtova. Verzija engine-a je i dalje 1.17, najpopularnija među testerima, a podešavanja su ispod:
Max Quality Setting: Teksture na najvišem nivou Geometrija na najvišem nivou Primenjeni: r_subdivisions 1 i r_lodError 0 High Quality Sky Ejecting Bras uključen
Sync Every frame isključen Lightmap lights Force Player Models isključen Dynamic Lights uključen Marks On Walls uključen Sound Quality low
Quake zna da ceni svaki dodatni megahertz, ali slabo dodatnu količinu memorije. To nije toliko čudno ako znamo da je napravljen između ’97. i ’98. godine kada su standardne bile kartice sa šesnaest megabajta video memorije.
Naravno, brža frekvencija memorije čini svoje. Gainward je šampion u Quake III Demo 001 testu.
Star Wars Jedi Knight II
LucasArts je napravio odličan nastavak na veoma dobru igru iz 1998. godine – Jedi Knight. Radnja je smeštena posle uništenja druge Zvezde Smrti, nakon što je Luk formirao Jedi Academy. Da ne bismo preterano pričali o igri, napomenućemo da koristi modifikovanu verziju Quake III engine-a, odlične svetlosne efekte, senke, velike teksture i veliki broj poligona. Uz Soldier of Fortune 2, svakako predstavlja vrhunac Quake III tehnologije. Naša podešavanja su standardna: apsolutni maksimum zahtevnosti. Teksture i geometrija su na maksimumu, kao i prikazivanje svetlosnih efekata i senki. Minimum za realtime OpenGL osvetljenja jeste 64MB memorije i kartica sa podržanim Shader efektima. Od svega što je bilo moguće uključiti, kartice smo jedino poštedeli Anisotropic opcije. Ako i sami želite da testirate kroz ovu igru, potrebno je da u konzolu ukucate sledeće:
Devmap ffa_bespin (enter) timedemo 1 (enter) demo jk2ffa (enter)
Rezultati su prikazani u tabelama.
Kao što znamo, model GeForce 4 Ti4200 sa 64MB memorije, u našem slučaju Gainward, po defaultu, na kome smo i merili, radi na 250/500MHz (core/memorija), što mu je i dalo prednost koja se vidi u tabeli. Microstar, kao i svaka Ti4200 kartica sa 128MB memorije, radi na 250/444MHz.
Tačna vrednost frekvencije jezgra Gainwardovog modela je zapravo 510MHz, dok je kod Microstara 446MHz, ako koristimo specijalan program za prepoznavanje stvarnih vrednosti, posebno dorađenu verziju PowerStrip-a. Ipak, tih 66MHz prednosti nije dovelo do toliko velike razlike u performansama.
Comanche 4 Benchmark
Comanche je NovaLogic-ova arkadna simulacija helikoptera koja koristi Direct3D biblioteke iz DirectX-a verzije 8.1. Kao što smo ranije pisali, postoje dve programske verzije u okviru engine-a, za vizuelizovanje grafičkih funkcija koje direktno pristupaju hardveru. Jedna je namenjena starijim, Direct X 6 i 7 kompatibilnim video karticama, dok je druga za novije kartice koje prepoznaju Pixel i Vertex Shader instrukcije. Kartice koje podržavaju bilo kakvu vrstu hardverske akceleracije T&L-a, biće pozdravljene, a treba znati da se procesor rasterećuje i kada su prisutni Shaderi, jer se fluidi, eksplozije i partikli odrađuju u funkcijama ovih programskih celina unutar grafičkog procesora.
Comanche 4 je vizuelno veoma privlačan, ali grafički slabije optimizovan engine, po našoj proceni. Poligona na terenu je moglo biti manje, čime bi se dobila značajna ušteda u procesorskom vremenu. Pored brojnih Shader efekta, čak ni naša test mašina nije postigla visoke rezultate. To je zbog toga što koristimo apsolutni maksimum za geometriju, teksture, količinu efekata i granicu vidljivosti. Samo je zvuk isključen. Mišljenja smo da će sa narednom generacijom kartica, svaki igrač i hteti da proba maksimum detalja. Ako ne, čemu onda brze video karte? Rezultati su zaokruživani na dva decimalna broja.
Slična situacija kao kod Jedi Knight igre. Razlika u performansama nije visoka sve do najvišeg moda, što je i logično jer tada performanse više zavise od grafičke kartice nego od brzine ostatka sistema.
Vidimo da je razlika gotovo zanemarljiva, sve do rezolucije 1600*1200. Svakako, moramo priznati da je Gainward brži, ali i Microstar radi na 510MHz za memoriju, kada je, prema nezvaničnim testovima koje smo obavili, čak i brži od konkurenta.
Codecreatures Benchmark
CodeCreatures Benchmark je prelep i zahtevan test, koji smo ranije opisali. U pitanju je jedan od najzahtevnijih game testova trenutno. Programeri su hteli da sve bude kompleksno, zahtevno i vizuelno atraktivno. Engine koristi Shadere verzije 1.3, a isto tako je dobar pokazatelj kako se kartica snalazi sa teksturama jako visoke rezolucije i zaista ogromnom količinom poligona. Ovaj test je, ponovićemo, nešto najlepše što smo ikada videli na našim monitorima. Sličan je Nature testu iz popularnog 3DMark-a 2001 I prikazuje poljanu, potok i malo jezero. Trava se njiše na vetru i svaki maslačak na poljani jeste jedan kompleksan 3D objekat. Tu je i sva fauna koja ide uz takav ambijent, leptiri, gmizavci, ribe pod vodom… Broj poligona na drveću i životinjama je impresivan. Vizuelna atraktivnost i fotorealističnost, nadmašuje pomenuti demo iz 3Dmark-a 2001. Ovaj program je svakako namenjen za poslednju generaciju video kartica. Default test se izvršava u tri osnovne rezolucije: 1024*768, 1280*1024 i 1600*1200. Postoji i poseban deo u kome je moguće editovati ove modove i meriti performanse od rezolucija 640*480 do najvišeg grafičkog moda koji kartica podržava.
I dalje se nastavlja Gainwardova prednost. Verujemo da bi ona bila izraženija da je na njoj bilo prisutno još 64MB, s obzirom na to da je Codecreatures napravio veoma zahtevan i moderan engine.
U prvi mah, pomislili smo da dodatnih 64MB na Microstar kartici ništa ne znači. Ipak, nije baš tako.
3D Mark 2001 Second Edition
Poznati 3D Mark 2001 test takođe nije potrebno predstavljati. U pitanju je najrasprostranjeniji benchmark za detaljno testiranje Direct3D performansi.
Razlika u 3D Mark testu, srazmerno tj. procentualno je manja od razlike u nekim manje kompleksnim i manje modernim engine-ima. Razmislite još jednom da li bi ona trebala da bude veća i da li se konačno “oseti” da Microstar ima dvostruko više video memorije.
Ova pojava je još izraženija u tabeli koja prikazuje rezultate testiranja u 32-bitnoj paleti.
nVidia Chameleon Mark Ovaj program je dorađena verzija showcase demoa istog naziva, koji je pratio promociju GeForce 3 kartica. Ukratko, on prikazuje kameleona koji menja boje, postaje refraktivan i refleksivan, dok virtuelna kamera rotira oko njega. Kao i svi testovi u poslednje vreme, karakterističan je po velikom broju poligona i koristi stariju Pixel i Vertex Shadere v1.1. Prisutne su kombinacije sa morfingom tekstura, blendingom, efektima koji simuliraju refrakciju i refleksiju, a tu je i enviroinment bump mapping. Grafički engine koristi i kompresiju tekstura, koja smanjuje ukupnu veličinu ovih fajlova sa 112MB na neku prihvatljiviju količinu.
Test se izvršava u tri različita moda, preko batch fajlova: shiny, real i glass. Prvi pokazuje enviroinment i cube mapping, “real” dodaje i klasične bump mape uz texture blending i procedural adaptive morphing, dok “glass” aktivira efekte refrakcije dok je objekat prisutan, a alpha tekstura i druga bump tekstura i dalje na njemu. Izvršava se u rezolucijama 1024*768, 1280*1024 i 1600*1200, a zvučne efekte nije moguće isključiti.
ChameleonMark pokazuje da je Gainward brži, što je i realno za test koji je napravljen u vreme GeForce 3 kartica, koje su imale maksimalno 64MB memorije.
Village Mark
Verujemo da već svi znaju kako funkcioniše i izgleda VillageMark test, odnosno da su upoznati sa našim načinom testiranja.
VillageMark je takođe vremešan test koji nema veliku količinu tekstura u sceni. Upravo zato i sami možete da donesete zaključak.
Overclocking
Gainward je integrisao, na prvi pogled bolju, EtronTech memoriju od 3.5ns. Po specifikaciji njena radna frekvencija na bi trebalo da bude iznad 571 MHz, što je u redu jer na kartici sa testa radi na 510 MHz. EtronTech je veoma cenjena firma, čiji su moduli na test modelima radili zaista perfektno u overklokovanim režimima. Pa ipak, primerak sa našeg testa nije bio dobre volje. Memorija je radila nestabilno čak i na 525MHz, što je samo 15 efektivnih megahertza više od fabričke vrednosti. Core je radio stabilno do 265MHz, što je takođe 15MHz više od default-a. Naravno, ne možemo reći da nam se to preterano svidelo, jer smo od Gainwarda, pa čak i od verzije koja nije Golden Sample, očekivali više.
Totalna suprotnost, bio je Microstarov model. Od modela sa 128MB se generalno očekuje manje jer je i nVidia predložila niže startne frekvencije i moguću upotrebu sporijih modula. Počeli smo da ubrzavamo jezgro u koracima od po 5MHz. Posle jedanaest ovakvih koraka, stigli smo do limita od 305MHz, što je preko 20% iznad početnih 250MHz. Naravno, sve to zahvaljujući odličnom kuleru koji je namenjen bržim Titanium modelima. Memorija je priča za sebe. Samsung moduli, predviđeni za maksimalnih 500MHz, radili su verovali ili ne, na 550MHz. To je odlično. Šta onda reći za činjenicu da je memorija radila i na višim frekvencijama, ali ne smemo da vam kažemo kolikim, da ne biste probali ovako nešto kod kuće. Šalu na stranu, u uslovima velike vrućine, memorija na modelu sa testa radila je na fantastičnih 640MHz, uz jako dodatno hlađenje. Kartica je radila i u režimu 300/650MHz (kao GF4 TI4600!!!), ali nažalost, samo u 2D režimu. Bez hlađenja, i u punom 3D režimu, odnosno zahtevnim testovima, memorija je podnela frekvenciju od 630MHz i što je još zanimljivije, bez prikazanih anomalija u sceni, što je još jedan dokaz da su ugrađeni moduli visokog kvaliteta. Samsung pravi veoma dobru memoriju u poslednje vreme. PC2700 moduli u našoj test mašini, koji su predviđeni za rad na 166MHz (6ns), bez problema podnose i 217MHz na najstrožijim memorijskim setovanjima.
Složićete se, rezultate nije potrebno komentarisati. Gotovo 11000 poena na default testu i gotovo 14000 poena u modu 640*480, 16-bit. Sve to sa karticom koja košta manje od 200 američkih dolara.
Završni komentar
Od ovog trenutka, GeForce 4 Ti4200 je odlična kupovina. Potrebno je sačekati još modela tj. veći izbor, dalji pad cena i konkretnu pojavu Shader enabled naslova. Unreal Tournament 2003 će se svakako jako puno igrati, te će Ti4200 kartice biti na meti mnogobrojnih igračnica. Ono što je nekada bila Vanta, pa MX, GF2 Ti i GF3 Ti200, uskoro će biti Ti4200. Da li ići na 128MB modele? U ovom trenutku, razlika nije velika, ali moramo reći da smo primetili prednost 128-megabajtnog Microstara u odnosu na Gainward, kada smo, nezvanično odradili nekoliko 3D Mark i Codecreatures testova na istim radnim frekvencijama. U svetlu novog saznanja, moramo preporučiti model sa 128MB, pogotovo ako znamo da će novi talas igara znati da ih ceni. Microstar je, znajući da Ti4200 modeli sa 128MB memorije imaju blagi zaostatak u odnosu na verzije sa 64MB, obezbedio poboljšanu i pojednostavljenu verziju MSI Turbo softvera, kojim se veoma lako mogu ubrzati radni taktovi. Mišljenja smo da je prava šteta što Microstar, kao i Gainward na svojim Golden Sample modelima, nije obezbedio neku vrstu legalnog overkloka (Enchanced mod).
Kada je šampion ovog testa u pitanju, zaključak vam je verovatno jasan, ali ćemo ga detaljno ovde predstaviti. Gainward Ultra/650 je osnovni GF4Ti4200 ove kompanije, takoreći, startni model. Istovremeno, ovo je najjevtinija kartica ovog tipa na zapadu. Kod nas je situacija nešto drugačija, pa je Microstar, sa cenom od 200 evra, čak za pet jedinica jevtiniji od Gainwarda (naravno, na ovu sumu treba dodati porez na promet). Ne bismo želeli da budemo strogi prema Gainwardu, zbog situacije sa cenom u našim uslovima, a i zbog toga što je ovaj renomirani proizvođač pripremio i daleko bolje Ti4200 modele. Ipak, u ovom slučaju, kartica koja se, za manju količinu novca, daleko bolje overklokuje, daje za nijansu bolji prikaz (ponovićemo, najbolji koji smo videli kada su nVidia kartice u pitanju), veoma bogat paket i dvostruko više memorije, mora da dobije našu bezrezervnu i toplu preporuku.
Gainward karticu smo dobili na test ljubaznošću firme PCCentar,
Beograd Microstar karticu smo dobili na test ljubaznošću firme MyStar
Computer B.V., Netherlands