Branko Maksimovic NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron
Uvod
Pošto je i sa najjačim CineFX 2.0 akceleratorom izgubljena bitka sa konkurencijom,
nVidia je morala da razmisli dobro o tome kako da preuzme što više u mainstream
segmentu, koji donosi mnogo veći profit. I pored svih optimizacija, koje predstavljaju
dug i mukotrpan proces, nVidia je svesna da je u zaostatku u odnosu na ATI karticu
iz ekvivalentnog cenovnog razreda i klase, barem kada je u pitanju većina realnih
Direct X 8, a pogotovo Direct X 9 aplikacija. Bilo je potrebno osmisliti dovoljno
brz grafički akcelerator, koji će moći da radi na visokim frekvencijama bez
disipiranja ogromne količine toplote, da zahteva što jednostavniji dizajn PCB-a
i da ima dovoljno brzu memoriju. Iako mnogi nisu očekivali da će u odnosu na
FX5600 Ultra, novi mainstream akcelerator doneti mnogo ekstra performansi, nVidia
je napravila odličan potez – postavlja se pitanje koliko će cena akceleratora
sa DDRII memorijom i relativno složenim PCB-om i hlađenjem, moći da se koriguje
“na dole”, u slučaju da se ATI i partneri odluče da spuste cene svojih RV360
baziranih modela. Dok smo ovo pisali, nVidia je predstavila novu verziju svojih prilagodljivih ForceWare drajvera. Nekoliko članaka koje smo pročitali, ukazuju na to da su
novi drajveri razvijeni sa mnogo kompleksnijim alatom, da imaju i do osam puta
više linija koda nego prethodni, dok je uz sve zadržan Unified Driver Architecture.
Verzija 53.03 je tek početak, saopštavaju iz nVidie, ovaj specifičan pristup
u pisanju drajvera će postati još značajniji sa pojavljivanjem novih high end
video akceleratora, biće možda i daleko bitnije koliko su ispeglani sami drajveri
i kako sarađuju sa API-jem i aplikacijom, nego što je to sada slučaj. Nakon
izvršavanja svih testova, downloadovali smo novi set drajvera i uspeli da “provrtimo”
(ne)popularni 3DMark03. Mnogi u šali kažu da će FutureMark izbaciti patch 350,
međutim, da li je to uopšte važno? Upravo zbog toga smo obogatili naš paket
testova sa realnim game aplikacijama kakve su popularni Microsoft Halo, X-2
The Threat i Tron 2.0 svi se slažu da je daleko bitnije ponašanje u pravim igrama.
Pored našeg redovnog test paketa, koji se takođe menja vremenom, pokušaćemo
da ispratimo i pojavljivanje neke popularne igre, ako je ista bazirana na nekom
relevantnom “engine-u”, ili integriše sveže ideje u programiranju.
Sledeća generacija akceleratora srednje klase će najverovatnije biti bazirana
na video procesorima sličnim sadašnjim nV35 odnosno nV38 GPU-ovima, sa zadržanih
osam pipeline-a. Oni će dobro poslužiti kao pogon za neke nove video kartice
čija cena ne prelazi 200 evra, sve dok nVidia ne prilagodi nV4x arhitekturu
mainstream segmentu. Imamo dobrih razloga da verujemo u projekat zvani nV4x,
a najmanji od njih je tišina sa nVidiine (ali i ATI-jeve) strane. Neće biti
prvi put da tišina najavljuje novu buru…
NV36 – novi nV25-1
Video procesor koji predstavlja “centar svega” u novom mainstream segmentu
nVidia CineFX familije kartica, ima oznaku nV36 i slican je nV38 grafickom akceleratoru
utoliko što je takode “evoluirao” iz nV35. Takode, njegova slicnost sa nV31 leži
u tome što se takode radi o jezgru sa 4 pipeline-a sa po jednom jedinicom za teksturni
menadžment. Ipak, Pixel i Vertex Shader jedinice su dosta izmenjene, a prema nekim
izvorima, integer koprocesor je potpuno eliminisan, dok su koprocesori zaduženi
za rad sa brojevima sa pokretnim zarezom dodatno usavršeni. Rezultat toga je daleko
veca efikasnost u radu sa kompleksnijim vertex i pixel shader programima, što
smo i mogli da primetimo u teorijskim testovima PS i VS 2.0 u okviru 3DMark03
benchmark programa. Brže izvršavanje pixel i vertex shader programa je i rezultat
usavršavanja pametnog kompajlera unutar ForceWare drajvera. Najzanimljivija informacija
govori o tome da je rad na 5x.xx (ForceWare) drajverima poceo paralelno sa najavama
za nV30, te da su stari Detonatori bili u mogucnosti da CineFX akceleratore tek
malo “navedu” na rad sa DX9 aplikacijama. Neverovatno dug proces pisanja i optimizovanja
internog nVidia kompajlera, poceo je davno, ali se tek sada pomalo i vide rezultati.
Verujemo da ce do revizije 60.xx oni vec biti mnogo uocljiviji. S obzirom na to da je nV36, najjednostavnije receno, pomalo doterana polovina
nV38 GPU-a, necemo ponovo ulaziti u opisivanje njene arhitekture. O ovoj temi
smo vec više puta pisali, dovoljno je da pogledate neki od testova CineFX akceleratora
i podsetite se sami.
Benchmark
NVIDIA
GeForce FX5600 Ultra
NVIDIA
GeForce FX 5700 Ultra
Radeon
9600 Pro
Radeon
9600 XT
Proces
Proizvodnje
NV31 0.13 Micron
NV36 0.13 Micron
RV350 0.13 Micron
RV350 0.13 Micron
Broj
tranzistora
~75 Miliona
~82 Miliona
~80 Miliona
~80 Miliona
Memorijska
Magistrala
128-bit DDR
128-bit DDRII
128-bit DDR
128-bit DDR
AGP
Standard
AGP 3.0 4x/8x
AGP 3.0 4x/8x
AGP 3.0 4x/8x
AGP 3.0 4x/8x
Podržane
memorijske konfiguracije
64MB / 128MB / 256MB
128MB / 256MB
128MB
128MB
Radni
takt jezgra
400 MHz
475 MHz
400 MHz
500 MHz
Fillrate
1.6 GPixels/s
1.9 GPixels/s
1.6 GPixels/s
2.0 GPixels/s
Vertex
processing
100 M Vertices/s
356 M Vertices/s
200 M Vertices/s
250 M Vertices/s
Radni
takt memorije
400 MHz (800 DDR)
450 MHz (900 DDR)
300 MHz (600 DDR)
300 MHz (600 DDR)
Tip
memorije
BGA 3.3 – 2.8 ns
DDRII BGA 2.2 ns
BGA 2.8 – 3.3 ns
BGA 2.8 – 3.3 ns
Broj
Pipeline-a
4*
4*
4
4
Broj
teksturnih jedinica po pipeline-u
1*
1*
1
1
Podržana
verzija Vertex Shader-a
2.0+
2.0+
2.0+
2.0+
Podržana
verzija Pixel Shader-a
2.0+
2.0+
2.0+
2.0+
Verzija
Direct X API-ja
9.0+
9.0+
9.0+
9.0+
Hardverski
tip FSAA
Ordered Grid MultiSampling / SuperSampling
Ordered Grid MultiSampling / SuperSampling
Rotated Grid MultiSampling / SuperSampling
Rotated Grid MultiSampling / SuperSampling
Tehnike
optimizacije
IntelliSample,
CineFX
IntelliSample,
CineFX 2.0
Hyper
Z III+, SmartShader 2.0, SmoothVision 2.1
Hyper
Z III+, SmartShader 2.0, SmoothVision 2.1
Integrisani
RAMDAC / DVD engine/ TV out encoder
Integrated 2 x 400 MHz / HW MPEG
IDCT, MC, DeInterlacing / nV31 internal (Third party encoder supported)
Integrated 2 x 400 MHz / HW MPEG
IDCT, MC, DeInterlacing / nV31 internal (Third party encoder supported)
2 x 400 MHz / HW MPEG (4) IDCT,
MC, DeInterlacing, FullStream supp. / RT integrated
2 x 400 MHz / HW MPEG (4) IDCT,
MC, DeInterlacing, FullStream supp. / RT integrated
Interna
RGBA paleta
40-bitna (10-bita po boji)
40-bitna (10-bita po boji)
40-bitna (10-bita po boji)
40-bitna (10-bita po boji)
Daleko viši radni takt memorije, zamena 12-bitnog integer koprocesora (fx12) sa
FP32 jedinicama, optimizacija upravljackih programa i integracija takozvanog real-time
kompajlera… sve to utice na porast performansi i veliku razliku koju cete primetiti
izmedu FX5600Ultra i FX5700Ultra kartica. 128-bitni DDRII memorijski kontroler,
slican onom kod FX5800 Ultra kartica, takode je zaslužan za više ukupne performanse
nove mainstream kartice.
Kartica sa testa Da FX5700 Ultra GPU nije jednostavna nadogradnja FX5600 Ultra procesora, govori
i referentan layout, koji najviše podseća na ono što smo videli kod prvog CineFX
akceleratora – nV30. Dugačak PCB ovoga puta ipak nema dvanaest nego samo osam
slojeva, što smanjuje troškove izrade za skoro 50%. NVidia se odlučila za malo
skromnije hlađenje, mada ćemo verovatno viđati različita rešenja kod third party
proizvođača.
Albatron nam je na test poslao karticu u lepo dizajniranoj kutiji sa reflektivnom
površinom i slikom iz Dusk demoa. U kutiji se našao D-Sub – DVI konvertor i S-Video
kabal, dok se softverski paket sastoji od WinDVD Creator, “Duke Nukem: Manhattan
Project” i jednog 5 in 1 game pack CD-a.
Plavi PCB je iskorišten za izradu FX5700Ultra kartice koja ne odstupa mnogo od
varijante koju je zamislila nVidia. Karakteristično za Albatron karticu, jeste
kvalitetna izrada, završna obrada i visok kvalitet komponenti. D-Sub, S-Video
i DVI konektori su raspoređeni drugačijim redosledom nego kod referentnog modela,
a Albatron ima čak dve revizije layout-a za nV36 Ultra kartice (koje se razlikuju
po boji MOLEX konektora i rasporedu video izlaza).
Najzanimljivija stvar na novoj Albatron kartici je WiseFan II kuler, koji se sastoji
od zanimljivo dizajniranog aluminijumskog profila sa plavim finišom i čak tri
aktivna ventilatora. Maksimalna količina buke koju oni proizvode ne prelazi 25dBA,
što već spada u zanemarljivo malo, odnosno u rang sa prosečnom Radeon 9500 Pro
ili Ti4200 karticom, na primer.
WiseFan II je takođe ime za sistem od tri kulera, od kojih po defaultu rade samo
dva, dokle god jedan slučajno ne otkaže poslušnost, zaprlja se ili prestane da
radi iz nekog drugog razloga. Tada kao, back up treći kuler počinje sa radom.
Pohvalno je i što je BIOS kartice automatski podešen tako da kada se dostigne
radna temperatura procesora od 56 stepeni Celzijusa (i više), treći kuler se automatski
aktivira. Međutim, čak i tokom našeg dela testiranja u kome se radne frekvencije
memorije i jezgra povećavaju do maksimuma (a da se zadrži stabilnost), temperatura
nije prešla preko 53 stepena, pa se treći kuler nije aktivirao.
Jezgro je podešeno na 475 MHz, dok DDRII memorija radi na fantastičnih 900 MHz,
što je najviše do sada viđeno u mainstream klasi. Memorijski moduli su pasivno
hlađeni sa druge strane štampe. U pitanju su veoma mali, micro BGA čipovi koje
je proizveo Samsung, a čije je vreme čekanja odličnih 2.2ns. Utisci
Utisci koje je kartica na nas ostavila se mogu najkraće opisati rečju – sjajno.
Midrange akcelerator čija cena ne prevazilazi 200evra, upravo i treba tako da
se ponaša. Stabilno, tiho, potrebno je da ne radi na granici svojih mogućnosti.
Kvalitet slike je bio na veoma visokom nivou, odavno u ovoj kategoriji nismo imali
zamerki. Već sledeću FX5700 Ultra karticu ćemo testirati sa novim, bržim ForceWare
53.03 upravljačkim programima, dok ćemo rezultate iz ovog testa zadržati da bi
ste videli napredak koji su ostvarili programeri iz nVidiinog tima za razvoj drajvera.
Test Setup Kartice smo testirali na test sistemu prikazanom u tabeli:
Procesor
AMD Athlon XP 2300 MHz (fsb. 200MHz)
Matična ploča
Abit NF7-S v2.0 – powered by Chieftec Dragon 400W
Memorija
2x 256MB PC3200 Corsair
XMS LowLatency @ 6-2-2-2.0
Hard Disk
IBM DeskStar DTLA 120GXP
“Death Star” 60 GB
Video Karte
Microstar GeForce FX5600
Ultra VTDR256 – 256 MB DDR – Detonator 52.16 Albatron GeForce FX5700 Ultra – 128 MB DDRII – Detonator 52.16 i 53.03 ASUS Radeon 9600XT – 128 MB DDR Catalyst 3.8 Sapphire ATi Radeon 9600Pro – 128 MB DDR- Catalyst 3.8
Monitor
Samsung SyncMaster
959NF
Cooling
Thermaltake TT7+
DVD uređaj
Pioneer 116 DVD-ROM
CDRW uređaj
Sony CDRW Drive CRX220E1
Operativni sistem
Windows XP Service Pack 1 with XPLite! (optimized for performance) Direct X 9 final
Igre/Bench programi
Quake 3 Arena v1.17 Unreal Tournament 2003 v2166 FutureMark 3DMark 03 Professional FutureMark 3DMark 2001 Second Edition (build 330) Nova Logic Comanche 4 Benchmark Demo CodeCreatures Benchmark Demo SpecORG ViewSPEC Perf 7.1 Monolith Tron 2.0 Retail X2 – The Threat Rolling Demo Benchmark Microsoft Halo for PC Retail
Quake III Arena Kao što znamo, Q3 Arena je stari dobri OpenGL benchmark kod koga važi pravilo
više megahertza – viši framerate. Verzija sa kojom testiramo je standardna 1.17
sa x86 optimizovanim dll-ovima.
Max Quality Setting: Teksture na najvišem nivou Geometrija na najvišem nivou Primenjeni: r_subdivisions 1 i r_lodError 0 High Quality Sky Ejecting Bras uključen
Sync Every frame isključen Lightmap lights Force Player Models isključen Dynamic Lights uključen Marks On Walls uključen Sound Quality low
FX5700 Ultra može da zahvali većem memorijskom bandwidth-u za prednost u odnosu
nad FX5600 Ultra i Radeon karticama. A Quake III se odavno ponaša kao jednačina… SpecViewPERF 7.1 SpecOPS-ov OpenGL test koji pred video kartu postavlja nešto drugačije zadatke
nego što to čine poznate igre. Ovaj skup OpenGL programa testira specijalne funkcije
neke 3D kartice, koje se koriste u profesionalnim i poluprofesionalnim 3D aplikacijama
tipa CAD i 3D Modeling. Mi smo koristili smo poslednju aktuelnu verziju koji se
sastoji od šest celina. Kao što već znate, u pitanju je karakterističan i relevantan
test. Nova verzija SpecPerf paketa – 7.1, donosi novi, složeniji 3dsmax test program,
koji simulira intenzivan rad u paketu 3D Studio Max. Takođe, design review test
je nešto složeniji (pa su rezultati nešto niži), mada se radi o istim OpenGL instrukcijama
kao i kod prethodne revizije SpecPerf paketa. DX test sada poziva neke osnovne
Shader instrukcije (ekvivalentne PS v1.1 i v1.2 koje odgovaraju DX verziji 8.0).
Lightscape test je takođe kompleksniji, a isto važi i za pro engineering i ugs03.
Shodno tome, dobijeni rezultati su drugaciji.
U 3DS MAX testu, novi nVidiin akcelerator pokazuje svu svoju moć, potrebno je
videti koliko ova kartica brzo izvršava ovaj test. Design Review, već dugo pokazuje
ozbiljnost optimizacije nVidia drajvera čak i kada su u pitanju kartice za kućnu
upotrebu. Data Explorer koristi Direct X 8, pa je jasno zbog čega ATI ovde ima
prednost…
Unreal Tournament 2003 Odlični Unreal Tournament 2003, patchovan na verziju 2166, ovoga puta u Direct3D
izdanju. Testirali smo, kao što znate, uz maksimalan nivo detalja sa zvukom podesenim
da zauzme sto manje procesorske snage. Kao i tokom testiranja kroz OpenGL, mape
koje smo koristili su flyby suntemple i botmatch suntemple, koja spada u jednu
od najzahtevnijih.
Unreal Tournament je realan gaming engine, a sličan poredak performansi možemo
da očekujemo i u igrama kakve su XIII, Deus Ex 2, Unreal 2 i UT2004… FX5700 Ultra
dostiže i u dosta situacija prestiže Radeon 9600 XT. Update: NVidiini programeri su dosta radili na ispravljanju bagova (teksture
na nekim objektima su nedostajale, neke senke nisu iscrtane kako treba, igra zna
da uspori posle nekog vremena), koji su bili prisutni u ovoj igri sa drajverima
52.16 i ranijim iz serije 50. Bilo nam je zadovoljstvo da vidimo da su oni rešeni
u reviziji 53.03, kao i da su se performanse povećale i do 15 procenata! Comanche 4 Nova Logic-ov Comanche 4, je još jedan u nizu D3D testova, ali dovoljno karakterističan
da zasluži mesto koje trenutno uživa na test sajtovima. Novi Comanche koristi
Direct3D 8.1. ali radi i sa starijim karticama. Pri testiranju, smo koristili
apsolutni maksimum za geometriju, teksture, količinu efekata i granicu vidljivosti.
Zvuk je bio isključen u samom programu, a rezultati zaokruživani na dva decimalna
broja.
FX5700 Ultra je pokazao mnogo više performanse u odnosu na prethodnika, što je
dosta pohvalno. Kažemo mnogo više, zbog toga što je poznato koliko je
teško izvući extra fps u ovoj igri. Direct X 8 – CodeCreatures Benchmark Verovatno jedan od najlepših i najzahtevnijih testova koje koristimo jeste CodeCreatures
Benchmark. Baziran je na jednom od verovatno najkompleksnijih engine-a na koji
smo videli. Program koristi Shadere verzije 1.3 (Direct X 8.1), i odlično ukazuje
na to kako se kartica snalazi sa teksturama veoma visoke rezolucije i velikom
količinom poligona. Vizuelna atraktivnost i fotorealisticnost su na visokom nivou,
ali pod uslovom da kartica izvuče potrebnih 24 fps. Default test se izvršava u
tri rezolucije: 1024×768, 1280×1024 i 1600×1200. Moguće je kreirati batch u kome
je ćete izabrati sopstvene modove od rezolucija 640*480 do najvišeg grafičkog
moda koji kartica podržava.
GeForce FX5600 Ultra je najsporija, a FX5700 Ultra najbrža kartica u ovoj tabeli.
Razlika je veoma očigledna, podsetićemo vas ponovo na priču o usavršavanju matematičkog
komprocesora u okviru Pixel Shader jedinice. Direct X 8 – FutureMark 3DMark 2001 SE Starija i po mnogima pouzdanija verzija 3DMark benchmark-a, i dalje nalazi mesto
na našem test poligonu.
Jednostavno – osetno brži. Napredak je evidentan. Direct X 9 – FutureMark 3D Mark 03 Kako je o 3Dmark 03 programu već dosta pisano i pričano, mi ćemo se uzdržati od
komentara i dodati da smo testirali po defaultu, koristeći sada dostupni build
340.
Prednost Radeon 9600 XT kartice je ocigledna, makar u dve niže rezolucije… Ali
ako pogledamo jednu, posebnu tabelu:
Šta možemo sada da zaključimo? Zakrpom #330, FutureMark je jednostavno isključio
mogućnost cheatovanja obaranjem kvaliteta prikaza ili delimičnim renderom (clip
plane removal, koji je ručno rađen za svaki frejm ovog benchmarka kada neka od
ranijih revizija drajvera prepozna raniju verziju 3DMark03 programa). Verujemo
da se upravo radi o pravoj optimizaciji – kvalitet prikaza je identičan verziji
44.03 i 52.16. Aquamark 3 Commercial Plus Novi benchmark program karakterističan po velikom broju mogućnosti za testiranje
mogućnosti Direct X 7, 8 i 9 kompatibilnih video kartica. Koristili smo maksimalan
nivo detalja, test se izvršava bez zvuka, a anisotropic i antialiasing filteri
su bili isključeni. Dat je prosečan broj frejmova u svih devet testova.
Halo PC Igra zbog koje su mnogi pre dve godine kupili X-Box konzolu, fenomenalni Halo,
izašao je pre nekoliko meseci i na tržište koje se na kutijama označava sa nemaštovitom,
crno belom, PC CD-ROM etiketom. Halo za PC je optimizovan za Direct X 9 kartice,
jer program koristi Pixel Shadere verzije 2.0. Ovi programi se mogu izvršavati
i preko starijih verzija Pixel Shadera, ali smo mi koristili DX9 mod, najveći
broj detalja (kao i uvek) i trilinearni mod filtriranja (antialiasing nije moguće
uključiti u ovoj igri).
U popularnoj igri Halo, ATI kartice zaista rade brže, tu nema nikakve sumnje.
Međutim, neki igrači se slažu da na nVidia karticama izgleda znatno bolje – pogotovo
bumpmap teksture, efekat transparentnosti i ingame gamma. Autor ovog testa misli
isto tako, pošto je igru dugo igrao i sa GeForce FX 5900 i sa Radeon 9800 Pro
karticama. Tron 2.0 Tron 2.0 je igra napravljena po čuvenom SF filmu sa početka osamdesetih. Teksture
u igri nisu previše detaljne, ali LithTech 2 engine (modifikovana verzija mašine
koja pokreće popularni No One Lives Forever 2), sada koristi Direct X 8.1 (Pixel
Shader 1.3 i 1.4) i srednje je zahtevnosti. Koristili smo standardnu City Hub
ingame animaciju, a igra je bila podešena na maksimum grafičkih detalja (zvuk
je sveden na minimum, EAX je isključen tokom testiranja). Pogledajmo rezultate.
Ponovo uočavamo veliku prednost novog FX akceleratora u odnosu na “stari”… X2 – The Threat Rolling Demo X2 – The Threat je igra koja je nedavno izašla i privukla pažnju raskošnom grafikom,
karakteristična po detaljnim teksturama, svetlosnim efektima i particle sistemom.
Koristi Direct X 8.1, iako inicijalno zahteva instaliranje verzije 9.0. Za testiranje
nismo koristili retail verziju već rolling benchmark demo, mada i prava verzija
ima benchmark mod. Grafika je bila podešena na maksimum, a zvuk isključen.
Antialiasing
Radeon kartice, kao što već znamo, snalaze se bolje sa Multisampling Antialiasing
algoritmom, koje ni najnovija nVidia kartica ni ne izvršava u najvećoj rezoluciji.
Bez obzira na nešto više performanse GeForce kartice, odnos kvaliteta i performansi
“umekšivaca ivica” ostaje na strani Radeona… Kombinovani mod
Overclocking Nismo bili ubeđeni da će nova CineFX kartica biti vrstan overkloker,
pre svega zbog toga što koristi DDRII memoriju koja se dosta zagreva. Međutim,
realnost nas je demantovala, pa se Albatron FX5700 Ultra pokazao kao odličan igrač
ove igre. Najviše nas je obradovala činjenica da se ni pri regularnih 475 / 900
MHz, ovo parče hardvera nije preterano zagrevalo. Laganim tempom, stigli smo do
sjajnih 540 MHz za jezgro i čak 990 MHz na koliko je radila memorija. Gotovo da
nismo mogli da poverujemo da su memorijski čipovi izdržali ovaj radni takt – predviđeni
su za 909 MHz (DDR)! Rezultati su bili, naravno, viši.
Zaključak GeForce FX 5700 Ultra je, bez sumnje, odlična kartica koju možemo preporučiti
i onima koji su mislili da je jedini pravi izbor za beskompromisno igranje neki
od novih Radeon video akceleratora. Ubrzanje u odnosu na FX5600 Ultra je ogromno,
a to će se primetiti sa pojavom igara koje još intenzivnije koriste pixel i
vertex shader instrukcije. Izvršavanje viših verzija Pixel i Vetex Shadera (DX9),
odvija se od 50 do 70% brže na FX5700 Ultra kartici u odnosu na prethodnika
FX5600 Ultra. Kao što ste mogli da vidite u ovom testu, generalne performanse
su primetno više i kreću se od 5 do čak 35%, što novi model svrstava u klasu
koja će vrlo brzo postati best buy, poput sada već legendarnog GeForce 4 Ti4200
modela (odnosno GeForce 3 Ti200 i GeForce 2 MX kartica pre njega). Ako se cena
ove kartice bude zadržala u cenovnom rangu Radeon 9600XT baziranih modela, onda
jedva čekamo trenutak kada će na tržištu biti prisutan veliki izbor FX5700 Ultra
baziranih modela. Pošto nVidia nije strogo definisala radne frekvencije za GeForce
FX 5700, smatramo da će ponovo Leadtek, Gainward, pa i Microstar i Albatron
ponuditi rešenja koja su blizu Ultra modela, ali po još povoljnijoj ceni. Mi
svakako nV36/Ultra čipu predviđamo svetlu tržišnu budućnost, možda ne toliko
sjajnu poput onoga što je imao nV25-1 (Ti4200), pre svega zbog poljuljanog poverenja
od strane korisnika, a i third party reseller-a. Još jednom pogledajte sve rezultate
i uzmite u obzir da će većina softverskih kompanija optimizovati svoje aplikacije
za Direct X 9, u vreme kada složeni kompajler-prevodilac optimizuje izvršne
kodove za dalje procesiranje unutar CineFX 2.0 video akceleratora. Neke od njenih mana se ogledaju u dužoj štampanoj ploči i malo bučnijem hlađenju
nego što smo to navikli od kartice iz ove klase.
Albatron i još neki proizvođači su najavili popularne cene kada su u pitanju
FX5700 Ultra kartice, što verovatno znači da će se one uskoro izjednačiti sa
cenom Radeon 9600XT modela. Pošto je u pitanju nešto brži i noviji model, tržištu
je potrebno najmanje dve nedelje dok se cene ne ustale na realan nivo. GeForce FX 5700 Ultra karticu smo dobili od kompanije
Albatron.