NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

Pošto je i sa najjačim CineFX 2.0 akceleratorom izgubljena bitka sa konkurencijom, nVidia je morala da razmisli dobro o narednom koraku i nastupu na mainstream delu tržišta. Rezultat se zove FX5700 Ultra i predstavlja pravo iznenađenje posle nekoliko mlakih utisaka i blagih razočarenja. Da li je u pitanju prava konkurencija za ATI-jev Radeon 9600 XT?

    Sadržaj

      Branko Maksimovic NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron
      Uvod
      Pošto je i sa najjačim CineFX 2.0 akceleratorom izgubljena bitka sa konkurencijom,
      nVidia je morala da razmisli dobro o tome kako da preuzme što više u mainstream
      segmentu, koji donosi mnogo veći profit. I pored svih optimizacija, koje predstavljaju
      dug i mukotrpan proces, nVidia je svesna da je u zaostatku u odnosu na ATI karticu
      iz ekvivalentnog cenovnog razreda i klase, barem kada je u pitanju većina realnih
      Direct X 8, a pogotovo Direct X 9 aplikacija. Bilo je potrebno osmisliti dovoljno
      brz grafički akcelerator, koji će moći da radi na visokim frekvencijama bez
      disipiranja ogromne količine toplote, da zahteva što jednostavniji dizajn PCB-a
      i da ima dovoljno brzu memoriju. Iako mnogi nisu očekivali da će u odnosu na
      FX5600 Ultra, novi mainstream akcelerator doneti mnogo ekstra performansi, nVidia
      je napravila odličan potez – postavlja se pitanje koliko će cena akceleratora
      sa DDRII memorijom i relativno složenim PCB-om i hlađenjem, moći da se koriguje
      “na dole”, u slučaju da se ATI i partneri odluče da spuste cene svojih RV360
      baziranih modela. Dok smo ovo pisali, nVidia je predstavila novu verziju svojih prilagodljivih ForceWare drajvera. Nekoliko članaka koje smo pročitali, ukazuju na to da su
      novi drajveri razvijeni sa mnogo kompleksnijim alatom, da imaju i do osam puta
      više linija koda nego prethodni, dok je uz sve zadržan Unified Driver Architecture.
      Verzija 53.03 je tek početak, saopštavaju iz nVidie, ovaj specifičan pristup
      u pisanju drajvera će postati još značajniji sa pojavljivanjem novih high end
      video akceleratora, biće možda i daleko bitnije koliko su ispeglani sami drajveri
      i kako sarađuju sa API-jem i aplikacijom, nego što je to sada slučaj. Nakon
      izvršavanja svih testova, downloadovali smo novi set drajvera i uspeli da “provrtimo”
      (ne)popularni 3DMark03. Mnogi u šali kažu da će FutureMark izbaciti patch 350,
      međutim, da li je to uopšte važno? Upravo zbog toga smo obogatili naš paket
      testova sa realnim game aplikacijama kakve su popularni Microsoft Halo, X-2
      The Threat i Tron 2.0 svi se slažu da je daleko bitnije ponašanje u pravim igrama.
      Pored našeg redovnog test paketa, koji se takođe menja vremenom, pokušaćemo
      da ispratimo i pojavljivanje neke popularne igre, ako je ista bazirana na nekom
      relevantnom “engine-u”, ili integriše sveže ideje u programiranju.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Sledeća generacija akceleratora srednje klase će najverovatnije biti bazirana
      na video procesorima sličnim sadašnjim nV35 odnosno nV38 GPU-ovima, sa zadržanih
      osam pipeline-a. Oni će dobro poslužiti kao pogon za neke nove video kartice
      čija cena ne prelazi 200 evra, sve dok nVidia ne prilagodi nV4x arhitekturu
      mainstream segmentu. Imamo dobrih razloga da verujemo u projekat zvani nV4x,
      a najmanji od njih je tišina sa nVidiine (ali i ATI-jeve) strane. Neće biti
      prvi put da tišina najavljuje novu buru…

      NV36 novi nV25-1

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Video procesor koji predstavlja “centar svega” u novom mainstream segmentu
      nVidia CineFX familije kartica, ima oznaku nV36 i slican je nV38 grafickom akceleratoru
      utoliko što je takode “evoluirao” iz nV35. Takode, njegova slicnost sa nV31 leži
      u tome što se takode radi o jezgru sa 4 pipeline-a sa po jednom jedinicom za teksturni
      menadžment. Ipak, Pixel i Vertex Shader jedinice su dosta izmenjene, a prema nekim
      izvorima, integer koprocesor je potpuno eliminisan, dok su koprocesori zaduženi
      za rad sa brojevima sa pokretnim zarezom dodatno usavršeni. Rezultat toga je daleko
      veca efikasnost u radu sa kompleksnijim vertex i pixel shader programima, što
      smo i mogli da primetimo u teorijskim testovima PS i VS 2.0 u okviru 3DMark03
      benchmark programa. Brže izvršavanje pixel i vertex shader programa je i rezultat
      usavršavanja pametnog kompajlera unutar ForceWare drajvera. Najzanimljivija informacija
      govori o tome da je rad na 5x.xx (ForceWare) drajverima poceo paralelno sa najavama
      za nV30, te da su stari Detonatori bili u mogucnosti da CineFX akceleratore tek
      malo “navedu” na rad sa DX9 aplikacijama. Neverovatno dug proces pisanja i optimizovanja
      internog nVidia kompajlera, poceo je davno, ali se tek sada pomalo i vide rezultati.
      Verujemo da ce do revizije 60.xx oni vec biti mnogo uocljiviji. S obzirom na to da je nV36, najjednostavnije receno, pomalo doterana polovina
      nV38 GPU-a, necemo ponovo ulaziti u opisivanje njene arhitekture. O ovoj temi
      smo vec više puta pisali, dovoljno je da pogledate neki od testova CineFX akceleratora
      i podsetite se sami.

      Benchmark

      NVIDIA
      GeForce FX5600 Ultra

      NVIDIA
      GeForce FX 5700 Ultra

      Radeon
      9600 Pro

      Radeon
      9600 XT

      Proces
      Proizvodnje

      NV31 0.13 Micron

      NV36 0.13 Micron

      RV350 0.13 Micron

      RV350 0.13 Micron

      Broj
      tranzistora

      ~75 Miliona

      ~82 Miliona

      ~80 Miliona

      ~80 Miliona

      Memorijska
      Magistrala

      128-bit DDR

      128-bit DDRII

      128-bit DDR

      128-bit DDR

      AGP
      Standard

      AGP 3.0 4x/8x

      AGP 3.0 4x/8x

      AGP 3.0 4x/8x

      AGP 3.0 4x/8x

      Podržane
      memorijske konfiguracije

      64MB / 128MB / 256MB

      128MB / 256MB

      128MB

      128MB

      Radni
      takt jezgra

      400 MHz

      475 MHz

      400 MHz

      500 MHz

      Fillrate

      1.6 GPixels/s

      1.9 GPixels/s

      1.6 GPixels/s

      2.0 GPixels/s

      Vertex
      processing

      100 M Vertices/s

      356 M Vertices/s

      200 M Vertices/s

      250 M Vertices/s

      Radni
      takt memorije

      400 MHz (800 DDR)

      450 MHz (900 DDR)

      300 MHz (600 DDR)

      300 MHz (600 DDR)

      Tip
      memorije

      BGA 3.3 – 2.8 ns

      DDRII BGA 2.2 ns

      BGA 2.8 – 3.3 ns

      BGA 2.8 – 3.3 ns

      Broj
      Pipeline-a

      4*

      4*

      4

      4

      Broj
      teksturnih jedinica po pipeline-u

      1*

      1*

      1

      1

      Podržana
      verzija Vertex Shader-a

      2.0+

      2.0+

      2.0+

      2.0+

      Podržana
      verzija Pixel Shader-a

      2.0+

      2.0+

      2.0+

      2.0+

      Verzija
      Direct X API-ja

      9.0+

      9.0+

      9.0+

      9.0+

      Hardverski
      tip FSAA

      Ordered Grid MultiSampling / SuperSampling

      Ordered Grid MultiSampling / SuperSampling

      Rotated Grid MultiSampling / SuperSampling

      Rotated Grid MultiSampling / SuperSampling

      Tehnike
      optimizacije

      IntelliSample,
      CineFX

      IntelliSample,
      CineFX 2.0

      Hyper
      Z III+, SmartShader 2.0, SmoothVision 2.1

      Hyper
      Z III+, SmartShader 2.0, SmoothVision 2.1

      Integrisani
      RAMDAC / DVD engine/ TV out encoder

      Integrated 2 x 400 MHz / HW MPEG
      IDCT, MC, DeInterlacing / nV31 internal (Third party encoder supported)

      Integrated 2 x 400 MHz / HW MPEG
      IDCT, MC, DeInterlacing / nV31 internal (Third party encoder supported)

      2 x 400 MHz / HW MPEG (4) IDCT,
      MC, DeInterlacing, FullStream supp. / RT integrated

      2 x 400 MHz / HW MPEG (4) IDCT,
      MC, DeInterlacing, FullStream supp. / RT integrated

      Interna
      RGBA paleta

      40-bitna (10-bita po boji)

      40-bitna (10-bita po boji)

      40-bitna (10-bita po boji)

      40-bitna (10-bita po boji)

      Daleko viši radni takt memorije, zamena 12-bitnog integer koprocesora (fx12) sa
      FP32 jedinicama, optimizacija upravljackih programa i integracija takozvanog real-time
      kompajlera… sve to utice na porast performansi i veliku razliku koju cete primetiti
      izmedu FX5600Ultra i FX5700Ultra kartica. 128-bitni DDRII memorijski kontroler,
      slican onom kod FX5800 Ultra kartica, takode je zaslužan za više ukupne performanse
      nove mainstream kartice.

      Kartica sa testa Da FX5700 Ultra GPU nije jednostavna nadogradnja FX5600 Ultra procesora, govori
      i referentan layout, koji najviše podseća na ono što smo videli kod prvog CineFX
      akceleratora – nV30. Dugačak PCB ovoga puta ipak nema dvanaest nego samo osam
      slojeva, što smanjuje troškove izrade za skoro 50%. NVidia se odlučila za malo
      skromnije hlađenje, mada ćemo verovatno viđati različita rešenja kod third party
      proizvođača.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Albatron nam je na test poslao karticu u lepo dizajniranoj kutiji sa reflektivnom
      površinom i slikom iz Dusk demoa. U kutiji se našao D-Sub – DVI konvertor i S-Video
      kabal, dok se softverski paket sastoji od WinDVD Creator, “Duke Nukem: Manhattan
      Project” i jednog 5 in 1 game pack CD-a.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Plavi PCB je iskorišten za izradu FX5700Ultra kartice koja ne odstupa mnogo od
      varijante koju je zamislila nVidia. Karakteristično za Albatron karticu, jeste
      kvalitetna izrada, završna obrada i visok kvalitet komponenti. D-Sub, S-Video
      i DVI konektori su raspoređeni drugačijim redosledom nego kod referentnog modela,
      a Albatron ima čak dve revizije layout-a za nV36 Ultra kartice (koje se razlikuju
      po boji MOLEX konektora i rasporedu video izlaza).

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Najzanimljivija stvar na novoj Albatron kartici je WiseFan II kuler, koji se sastoji
      od zanimljivo dizajniranog aluminijumskog profila sa plavim finišom i čak tri
      aktivna ventilatora. Maksimalna količina buke koju oni proizvode ne prelazi 25dBA,
      što već spada u zanemarljivo malo, odnosno u rang sa prosečnom Radeon 9500 Pro
      ili Ti4200 karticom, na primer.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      WiseFan II je takođe ime za sistem od tri kulera, od kojih po defaultu rade samo
      dva, dokle god jedan slučajno ne otkaže poslušnost, zaprlja se ili prestane da
      radi iz nekog drugog razloga. Tada kao, back up treći kuler počinje sa radom.
      Pohvalno je i što je BIOS kartice automatski podešen tako da kada se dostigne
      radna temperatura procesora od 56 stepeni Celzijusa (i više), treći kuler se automatski
      aktivira. Međutim, čak i tokom našeg dela testiranja u kome se radne frekvencije
      memorije i jezgra povećavaju do maksimuma (a da se zadrži stabilnost), temperatura
      nije prešla preko 53 stepena, pa se treći kuler nije aktivirao.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Jezgro je podešeno na 475 MHz, dok DDRII memorija radi na fantastičnih 900 MHz,
      što je najviše do sada viđeno u mainstream klasi. Memorijski moduli su pasivno
      hlađeni sa druge strane štampe. U pitanju su veoma mali, micro BGA čipovi koje
      je proizveo Samsung, a čije je vreme čekanja odličnih 2.2ns. Utisci

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Utisci koje je kartica na nas ostavila se mogu najkraće opisati rečju – sjajno.
      Midrange akcelerator čija cena ne prevazilazi 200evra, upravo i treba tako da
      se ponaša. Stabilno, tiho, potrebno je da ne radi na granici svojih mogućnosti.
      Kvalitet slike je bio na veoma visokom nivou, odavno u ovoj kategoriji nismo imali
      zamerki. Već sledeću FX5700 Ultra karticu ćemo testirati sa novim, bržim ForceWare
      53.03 upravljačkim programima, dok ćemo rezultate iz ovog testa zadržati da bi
      ste videli napredak koji su ostvarili programeri iz nVidiinog tima za razvoj drajvera.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Test Setup Kartice smo testirali na test sistemu prikazanom u tabeli:

      Procesor

      AMD Athlon XP 2300 MHz (fsb. 200MHz)

      Matična ploča

      Abit NF7-S v2.0 – powered by Chieftec Dragon 400W

      Memorija

      2x 256MB PC3200 Corsair
      XMS LowLatency @ 6-2-2-2.0

      Hard Disk

      IBM DeskStar DTLA 120GXP
      “Death Star” 60 GB

      Video Karte

      Microstar GeForce FX5600
      Ultra VTDR256 – 256 MB DDR – Detonator 52.16 Albatron GeForce FX5700 Ultra – 128 MB DDRII – Detonator 52.16 i 53.03 ASUS Radeon 9600XT – 128 MB DDR Catalyst 3.8 Sapphire ATi Radeon 9600Pro – 128 MB DDR- Catalyst 3.8

      Monitor

      Samsung SyncMaster
      959NF

      Cooling

      Thermaltake TT7+

      DVD uređaj

      Pioneer 116 DVD-ROM

      CDRW uređaj

      Sony CDRW Drive CRX220E1

      Operativni sistem

      Windows XP Service Pack 1 with XPLite! (optimized for performance) Direct X 9 final

      Igre/Bench programi

      Quake 3 Arena v1.17 Unreal Tournament 2003 v2166 FutureMark 3DMark 03 Professional FutureMark 3DMark 2001 Second Edition (build 330) Nova Logic Comanche 4 Benchmark Demo CodeCreatures Benchmark Demo SpecORG ViewSPEC Perf 7.1 Monolith Tron 2.0 Retail X2 – The Threat Rolling Demo Benchmark Microsoft Halo for PC Retail

      Quake III Arena Kao što znamo, Q3 Arena je stari dobri OpenGL benchmark kod koga važi pravilo
      više megahertza – viši framerate. Verzija sa kojom testiramo je standardna 1.17
      sa x86 optimizovanim dll-ovima.

      Max Quality Setting: Teksture na najvišem nivou Geometrija na najvišem nivou Primenjeni: r_subdivisions 1 i r_lodError 0 High Quality Sky Ejecting Bras uključen
      Sync Every frame isključen Lightmap lights Force Player Models isključen Dynamic Lights uključen Marks On Walls uključen Sound Quality low

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      FX5700 Ultra može da zahvali većem memorijskom bandwidth-u za prednost u odnosu
      nad FX5600 Ultra i Radeon karticama. A Quake III se odavno ponaša kao jednačina… SpecViewPERF 7.1 SpecOPS-ov OpenGL test koji pred video kartu postavlja nešto drugačije zadatke
      nego što to čine poznate igre. Ovaj skup OpenGL programa testira specijalne funkcije
      neke 3D kartice, koje se koriste u profesionalnim i poluprofesionalnim 3D aplikacijama
      tipa CAD i 3D Modeling. Mi smo koristili smo poslednju aktuelnu verziju koji se
      sastoji od šest celina. Kao što već znate, u pitanju je karakterističan i relevantan
      test. Nova verzija SpecPerf paketa – 7.1, donosi novi, složeniji 3dsmax test program,
      koji simulira intenzivan rad u paketu 3D Studio Max. Takođe, design review test
      je nešto složeniji (pa su rezultati nešto niži), mada se radi o istim OpenGL instrukcijama
      kao i kod prethodne revizije SpecPerf paketa. DX test sada poziva neke osnovne
      Shader instrukcije (ekvivalentne PS v1.1 i v1.2 koje odgovaraju DX verziji 8.0).
      Lightscape test je takođe kompleksniji, a isto važi i za pro engineering i ugs03.
      Shodno tome, dobijeni rezultati su drugaciji.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      U 3DS MAX testu, novi nVidiin akcelerator pokazuje svu svoju moć, potrebno je
      videti koliko ova kartica brzo izvršava ovaj test. Design Review, već dugo pokazuje
      ozbiljnost optimizacije nVidia drajvera čak i kada su u pitanju kartice za kućnu
      upotrebu. Data Explorer koristi Direct X 8, pa je jasno zbog čega ATI ovde ima
      prednost…

      Unreal Tournament 2003 Odlični Unreal Tournament 2003, patchovan na verziju 2166, ovoga puta u Direct3D
      izdanju. Testirali smo, kao što znate, uz maksimalan nivo detalja sa zvukom podesenim
      da zauzme sto manje procesorske snage. Kao i tokom testiranja kroz OpenGL, mape
      koje smo koristili su flyby suntemple i botmatch suntemple, koja spada u jednu
      od najzahtevnijih.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Unreal Tournament je realan gaming engine, a sličan poredak performansi možemo
      da očekujemo i u igrama kakve su XIII, Deus Ex 2, Unreal 2 i UT2004… FX5700 Ultra
      dostiže i u dosta situacija prestiže Radeon 9600 XT. Update: NVidiini programeri su dosta radili na ispravljanju bagova (teksture
      na nekim objektima su nedostajale, neke senke nisu iscrtane kako treba, igra zna
      da uspori posle nekog vremena), koji su bili prisutni u ovoj igri sa drajverima
      52.16 i ranijim iz serije 50. Bilo nam je zadovoljstvo da vidimo da su oni rešeni
      u reviziji 53.03, kao i da su se performanse povećale i do 15 procenata! Comanche 4 Nova Logic-ov Comanche 4, je još jedan u nizu D3D testova, ali dovoljno karakterističan
      da zasluži mesto koje trenutno uživa na test sajtovima. Novi Comanche koristi
      Direct3D 8.1. ali radi i sa starijim karticama. Pri testiranju, smo koristili
      apsolutni maksimum za geometriju, teksture, količinu efekata i granicu vidljivosti.
      Zvuk je bio isključen u samom programu, a rezultati zaokruživani na dva decimalna
      broja.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      FX5700 Ultra je pokazao mnogo više performanse u odnosu na prethodnika, što je
      dosta pohvalno. Kažemo mnogo više, zbog toga što je poznato koliko je
      teško izvući extra fps u ovoj igri. Direct X 8 – CodeCreatures Benchmark Verovatno jedan od najlepših i najzahtevnijih testova koje koristimo jeste CodeCreatures
      Benchmark. Baziran je na jednom od verovatno najkompleksnijih engine-a na koji
      smo videli. Program koristi Shadere verzije 1.3 (Direct X 8.1), i odlično ukazuje
      na to kako se kartica snalazi sa teksturama veoma visoke rezolucije i velikom
      količinom poligona. Vizuelna atraktivnost i fotorealisticnost su na visokom nivou,
      ali pod uslovom da kartica izvuče potrebnih 24 fps. Default test se izvršava u
      tri rezolucije: 1024×768, 1280×1024 i 1600×1200. Moguće je kreirati batch u kome
      je ćete izabrati sopstvene modove od rezolucija 640*480 do najvišeg grafičkog
      moda koji kartica podržava.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      GeForce FX5600 Ultra je najsporija, a FX5700 Ultra najbrža kartica u ovoj tabeli.
      Razlika je veoma očigledna, podsetićemo vas ponovo na priču o usavršavanju matematičkog
      komprocesora u okviru Pixel Shader jedinice. Direct X 8 – FutureMark 3DMark 2001 SE Starija i po mnogima pouzdanija verzija 3DMark benchmark-a, i dalje nalazi mesto
      na našem test poligonu.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Jednostavno – osetno brži. Napredak je evidentan. Direct X 9 – FutureMark 3D Mark 03 Kako je o 3Dmark 03 programu već dosta pisano i pričano, mi ćemo se uzdržati od
      komentara i dodati da smo testirali po defaultu, koristeći sada dostupni build
      340.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Prednost Radeon 9600 XT kartice je ocigledna, makar u dve niže rezolucije… Ali
      ako pogledamo jednu, posebnu tabelu:

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Šta možemo sada da zaključimo? Zakrpom #330, FutureMark je jednostavno isključio
      mogućnost cheatovanja obaranjem kvaliteta prikaza ili delimičnim renderom (clip
      plane removal, koji je ručno rađen za svaki frejm ovog benchmarka kada neka od
      ranijih revizija drajvera prepozna raniju verziju 3DMark03 programa). Verujemo
      da se upravo radi o pravoj optimizaciji – kvalitet prikaza je identičan verziji
      44.03 i 52.16. Aquamark 3 Commercial Plus Novi benchmark program karakterističan po velikom broju mogućnosti za testiranje
      mogućnosti Direct X 7, 8 i 9 kompatibilnih video kartica. Koristili smo maksimalan
      nivo detalja, test se izvršava bez zvuka, a anisotropic i antialiasing filteri
      su bili isključeni. Dat je prosečan broj frejmova u svih devet testova.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Halo PC Igra zbog koje su mnogi pre dve godine kupili X-Box konzolu, fenomenalni Halo,
      izašao je pre nekoliko meseci i na tržište koje se na kutijama označava sa nemaštovitom,
      crno belom, PC CD-ROM etiketom. Halo za PC je optimizovan za Direct X 9 kartice,
      jer program koristi Pixel Shadere verzije 2.0. Ovi programi se mogu izvršavati
      i preko starijih verzija Pixel Shadera, ali smo mi koristili DX9 mod, najveći
      broj detalja (kao i uvek) i trilinearni mod filtriranja (antialiasing nije moguće
      uključiti u ovoj igri).

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      U popularnoj igri Halo, ATI kartice zaista rade brže, tu nema nikakve sumnje.
      Međutim, neki igrači se slažu da na nVidia karticama izgleda znatno bolje – pogotovo
      bumpmap teksture, efekat transparentnosti i ingame gamma. Autor ovog testa misli
      isto tako, pošto je igru dugo igrao i sa GeForce FX 5900 i sa Radeon 9800 Pro
      karticama. Tron 2.0 Tron 2.0 je igra napravljena po čuvenom SF filmu sa početka osamdesetih. Teksture
      u igri nisu previše detaljne, ali LithTech 2 engine (modifikovana verzija mašine
      koja pokreće popularni No One Lives Forever 2), sada koristi Direct X 8.1 (Pixel
      Shader 1.3 i 1.4) i srednje je zahtevnosti. Koristili smo standardnu City Hub
      ingame animaciju, a igra je bila podešena na maksimum grafičkih detalja (zvuk
      je sveden na minimum, EAX je isključen tokom testiranja). Pogledajmo rezultate.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Ponovo uočavamo veliku prednost novog FX akceleratora u odnosu na “stari”… X2 – The Threat Rolling Demo X2 – The Threat je igra koja je nedavno izašla i privukla pažnju raskošnom grafikom,
      karakteristična po detaljnim teksturama, svetlosnim efektima i particle sistemom.
      Koristi Direct X 8.1, iako inicijalno zahteva instaliranje verzije 9.0. Za testiranje
      nismo koristili retail verziju već rolling benchmark demo, mada i prava verzija
      ima benchmark mod. Grafika je bila podešena na maksimum, a zvuk isključen.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Antialiasing

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Radeon kartice, kao što već znamo, snalaze se bolje sa Multisampling Antialiasing
      algoritmom, koje ni najnovija nVidia kartica ni ne izvršava u najvećoj rezoluciji.
      Bez obzira na nešto više performanse GeForce kartice, odnos kvaliteta i performansi
      “umekšivaca ivica” ostaje na strani Radeona… Kombinovani mod

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Overclocking Nismo bili ubeđeni da će nova CineFX kartica biti vrstan overkloker,
      pre svega zbog toga što koristi DDRII memoriju koja se dosta zagreva. Međutim,
      realnost nas je demantovala, pa se Albatron FX5700 Ultra pokazao kao odličan igrač
      ove igre. Najviše nas je obradovala činjenica da se ni pri regularnih 475 / 900
      MHz, ovo parče hardvera nije preterano zagrevalo. Laganim tempom, stigli smo do
      sjajnih 540 MHz za jezgro i čak 990 MHz na koliko je radila memorija. Gotovo da
      nismo mogli da poverujemo da su memorijski čipovi izdržali ovaj radni takt – predviđeni
      su za 909 MHz (DDR)! Rezultati su bili, naravno, viši.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Zaključak GeForce FX 5700 Ultra je, bez sumnje, odlična kartica koju možemo preporučiti
      i onima koji su mislili da je jedini pravi izbor za beskompromisno igranje neki
      od novih Radeon video akceleratora. Ubrzanje u odnosu na FX5600 Ultra je ogromno,
      a to će se primetiti sa pojavom igara koje još intenzivnije koriste pixel i
      vertex shader instrukcije. Izvršavanje viših verzija Pixel i Vetex Shadera (DX9),
      odvija se od 50 do 70% brže na FX5700 Ultra kartici u odnosu na prethodnika
      FX5600 Ultra. Kao što ste mogli da vidite u ovom testu, generalne performanse
      su primetno više i kreću se od 5 do čak 35%, što novi model svrstava u klasu
      koja će vrlo brzo postati best buy, poput sada već legendarnog GeForce 4 Ti4200
      modela (odnosno GeForce 3 Ti200 i GeForce 2 MX kartica pre njega). Ako se cena
      ove kartice bude zadržala u cenovnom rangu Radeon 9600XT baziranih modela, onda
      jedva čekamo trenutak kada će na tržištu biti prisutan veliki izbor FX5700 Ultra
      baziranih modela. Pošto nVidia nije strogo definisala radne frekvencije za GeForce
      FX 5700, smatramo da će ponovo Leadtek, Gainward, pa i Microstar i Albatron
      ponuditi rešenja koja su blizu Ultra modela, ali po još povoljnijoj ceni. Mi
      svakako nV36/Ultra čipu predviđamo svetlu tržišnu budućnost, možda ne toliko
      sjajnu poput onoga što je imao nV25-1 (Ti4200), pre svega zbog poljuljanog poverenja
      od strane korisnika, a i third party reseller-a. Još jednom pogledajte sve rezultate
      i uzmite u obzir da će većina softverskih kompanija optimizovati svoje aplikacije
      za Direct X 9, u vreme kada složeni kompajler-prevodilac optimizuje izvršne
      kodove za dalje procesiranje unutar CineFX 2.0 video akceleratora. Neke od njenih mana se ogledaju u dužoj štampanoj ploči i malo bučnijem hlađenju
      nego što smo to navikli od kartice iz ove klase.

      Testovi graficke kartice NVidia GeForce FX5700 Ultra – Albatron

      Albatron i još neki proizvođači su najavili popularne cene kada su u pitanju
      FX5700 Ultra kartice, što verovatno znači da će se one uskoro izjednačiti sa
      cenom Radeon 9600XT modela. Pošto je u pitanju nešto brži i noviji model, tržištu
      je potrebno najmanje dve nedelje dok se cene ne ustale na realan nivo. GeForce FX 5700 Ultra karticu smo dobili od kompanije
      Albatron.

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi
      X870E Aorus Pro i X870 Aorus Elite Wi-Fi7 test