Uporedni test Radeon X1650 Pro i X1300 XT kartica

Uporedni test Radeon X1650 Pro i X1300 XT kartica

ATI je treći put ove godine osvežio ponudu Radeon X1K kartica. Ovoga puta, novi modeli su Radeon X1900 XT sa 256MB memorije, zatim Radeon X1650 Pro i X1300 XT za srednju i nižu klasu, koje su međusobno veoma slične - bar kad su u pitanju performanse koje nude. Na testu se našlo čak sedam RV535 baziranih modela. Koji od njih je najbolja kupovina?

    Sadržaj

      Branko Maksimović

      Uporedni test Radeon X1650 Pro i X1300 XT kartica
      Uvod

      Prvo predstavljanje novog proizvoda u IT industriji može biti pompezno, propraćeno
      preliminarnim nagađanjima, posebnim manifestacijama organizovanim za dilere
      ili novinare; isto tako, lansiranje proizvoda je nekad potpuno „tiho”. Noviteti
      kakvi su bili ATI Radeon X1800, X1600 i X1300 sami po sebi iziskuju veliki launch ,
      dok je R580 – Radeon X1900 XTX bio predstavljen takođe zvaničnim događajem,
      ali bez dizanja prašine, iako se radilo o impresivnom hardveru, o kome može
      dosta toga novog da se ispriča. Sa druge strane, predstavljanje Radeona X1300
      XT, X1650 Pro i X1900 XT sa 256MB memorije više za cilj ima bolje pozicioniranje
      proizvoda unutar familije, odnosno osveženje kompletne ponude. Kako tehnologija
      nije nova, već dobro poznata, ATI se odlučio za „tiho” predstavljanje novih
      kartica, ali to nikako ne znači da se od njih ne očekuje mnogo i da proizvođač
      ne želi da im se pokloni pažnja. Zapravo, Radeon X1300 XT i X1650 Pro su proizvodi
      iz najatraktivnijih entry-level i mainstream segmenta, koji su u ovom slučaju
      (za ATI) neobično bliski. Tema ovog teksta su kartice bazirane na novom grafičkom
      procesoru – RV535, koji se od poznatog RV530 GPU-a razlikuje po tome što se
      proizvodi u 80-nm procesu. Iako su TSMC i UMC usavršili i 65-nm litografiju,
      interna arhitektura GPU-a mora da bude prilagođena sitnijem procesu, što u
      praksi nije jednostavno postići, a ponekad je i rizično – nikada se ne zna
      kako će se GPU ponašati jednom kad se „prebaci” na silicijum. Nakon predstavljanja
      ATI Radeon X1900 XTX, prvog GPU-a sa 48 pixel shader jedinica, kao iAll-in-Wonder
      X1900 akceleratora, krajem leta smo imali prilike da se upoznamo i sa prvom
      grafičkom karticom koja koristi novu GDDR4 memoriju. Tako se trenutna, aktuelna
      ponuda ATI kartica svodi na Radeon X1950 CrossFire (CE + XTX verzija na CrossFire
      ploči), zatim Radeon X1950 XTX, koji je prijatno iznenadio sa krajnjom cenom
      od 399 evra (sa PDV-om), dok je nešto slabiji model, Radeon X1900 XT, sada
      sa 256MB GDDR3 memorije, dobio još atraktivniju cenu od 249 evra. Ovaj model
      će zameniti postojeći Radeon X1900 XT sa 512MB memorije, a u najprodavanijem,
      srednjem segmentu, Radeon X1650 Pro, sa preporučenom cenom od 99-109Є (u zavisnosti
      od vrste memorije), će zauzeti poziciju modela Radeon X1600 XT, dok je Radeon
      X1300 XT (89-99Є), sada sa znatno jačim grafičkim čipom, smešten u gornji deo entry – level ponude.
      Slabiji modeli, Radeon X1300 Pro, X1300 i X1300 Hyper Memory (većina sa 64-bitnom
      magistralom), trebalo bi da dobiju još niže maloprodajne preporučene cene od
      75, 55 i 45 evra, respektivno.

      U srednjoj klasi, u kojoj NVIDIA već tradicionalno ima najpovoljnija rešenja,
      ATI se već dugo trudi da izbaci dovoljno konkurentan proizvod. U vreme Radeona
      9700 Pro, kanadska kompanija je imala odličnu mainstream ponudu – Radeon 9500
      i 9500 Pro, a prvi „problemi” su krenuli prelaskom na PCI Express. Problem
      Radeon X700 i X700 Pro akceleratora je bio nedostatak AGP verzije, kao i velika
      popularnost i rasprostranjenost GeForce 6600 i 6600GT rešenja. Modeli X800GT
      i X800GTO su jedan kratak period bili hit zbog visoke isplativosti, koja je
      bazirana pre na jako povoljnoj ceni (tim pre što X800 nije podržavao Shader
      Model 3.0). Radeon X1600 Pro i XT kartice, iako full-featured, jednostavno
      su bile prespore za cenovni rang u koji su u startu postavljene. Rezultati
      su bili vrlo dobri ako posmatramo samo 3DMark, ali kada su u pitanju performanse
      u aktuelnim igrama, standardne igre su radile sporije čak i od starih GeForce
      6600GT i 6800GS solucija. Nešto konkretnije rezultate, već počinju da prave
      Radeon X1650 Pro i X1300 XT akceleratori, koje je ATI pozicionirao vrlo agresivno
      ka konkurentima oličenim u GeForce 7600GS i 7300GT karticama. Mi smo testirali
      čak sedam različitih modela, pa ćemo preneti naše utiske…

      ATI Radeon X1650 Pro

      ATI Radeon X1650 Pro zauzima donji deo srednjeg
      segmenta, ovoga puta, sa cenom koja se kreće oko cifre od 110 evra i predstavlja
      zamenu za “stari” Radeon X1600 Pro, jer zauzima njegov (nekadašnji) cenovni
      „prostor”. Ne radi se o prostom re-imenovanju proizvoda, jer Radeon X1650
      Pro stiže sa novim jezgrom, proizvedenim u 80-nm, koje ima preporučeni
      takt od 600 MHz i video RAM na efektivna 1.4 GHz. Tako je novi Radeon X1650
      Pro za nijansu i brže rešenje i od Radeona X1600 XT, čiji je takt originalno
      iznosio 590 MHz za GPU i 1380 MHz za GDDR. RV535 arhitektura je već podrobno
      opisana u našem prvom testu Radeon X1K familije kartica – i dalje je u
      pitanju za ATI standardna asimetrična arhitektura koja „na” 4 ROP i teksturne
      jedinice ima 12 pixel shader procesora, 5 vertex jedinica i poseduje RingBus
      memorijski kontroler. Put ka memoriji je za ovu klasu i dalje standardnih
      128 bita, a sam GPU je malo redizajniran i optimizovan za novi proizvodni
      proces, te sada ima 157 miliona tranzistora. Osim gotovo milion tranzistora
      manje (skoro 12% manju površinu die-a ), plus za novi RV535 čip
      je i nešto niža cena proizvodnje, kao i moguće više radne učestanosti.
      Radeon X1650 Pro u principu, preuzima performanse od modela X1600 XT (i
      za nijansu ih nadmašuje), ali po ceni koja je skoro dva puta niža od one
      koju je Radeon X1600 XT imao kada je pre godinu dana prvi put predstavljen.
      Ovim potezom, ATI je napravio mesta za nove modele, bazirane na RV560 i
      RV570 čipovima, ali ćemo o njima pisati kada dođu do nas. ATI Radeon X1650
      Pro bi trebalo da stiže u varijanti sa DDR3 memorijom i radnim učestanostima
      od 600 / 1400 MHz, mada je proizvođačima dozvoljeno da ponude i verziju
      sa DDR2 čipovima, koja je „klokovana” na 450 MHz (jezgro) i 1300 MHz (memorija)
      i to u kombinaciji sa 512 ili 256MB. Osim toga, neki partneri su ponudili
      i overklokovano izdanje GDDR3 verzije, pa se treba dobro informisati pre
      eventualne kupovine.
      i ATI Radeon X1300 XT

      ATI Radeon X1300 XT zapravo ima isto jezgro kao i Radeon X1650 Pro – RV535,
      iako po nomenklaturi spada u nižu klasu, što kupcima može da ukaže na niže
      performanse. Međutim, RV535 je dosta moćan GPU, posmatran u okvirima entry-level
      klase i njime se Radeon X1300 XT bitno distancira od ostatka jeftinije
      Radeon ponude (X1300 Pro, X1300, X1300 sa 64-bitnom magistralom i X1300
      HyperMemory). Ove kartice i dalje koji koriste inferiorniji RV515 čip koji,
      podsetićemo, ima jedan Quad Unit, odnosno 4 ROP, TMU i Pixel Shader jedinice,
      kao i „obični” Crossbar memorijski kontroler. Referentni Radeon X1300XT
      stiže radnim taktom jezgra na 500 MHz, dok bi memorija trebalo da bude
      podešena na efektivnih 800 MHz (već na ovim karticama vidimo popularne
      Infineon DDR2 čipove, kako u 512Mbit, tako i u 256Mbit „pakovanjima”).
      Baš ove radne učestanosti, čine Radeon X1300 XT jednakim „bivšem” modelu
      Radeon X1600 Pro, ali, za razliku od njega, a kao i jači Radeon X1650 Pro,
      postoji i u varijanti sa GDDR3 čipovima, koje su obično podešena na 1380
      MHz (kao kod Radeona X1600 XT). Jezgro je na ovoj ediciji kartica takođe
      ubrzano, te radi na 575 MHz, što znači da je Radeon X1300 XT u DDR3 verziji
      može biti tek marginalno sporiji od Radeona X1650 Pro. Zapravo, logično
      je i da je Radeon X1300 XT u DDR3 verziji brži od Radeona X1650 Pro sa
      DDR2 memorijom, ali isto tako i DDR3 verzija Radeona X1650 Pro se može
      daleko „udaljiti” od obične DDR2 verzije Radeona X1300 XT. Poprilična zbrka,
      zar ne? Sapphire Radeon X1300 XT DDR3 je klasičan primerak svog pod-izdanja
      i ima klokove od 575 / 1380 MHz, što je vrlo atraktivna kupovina – pogotovo
      ako znamo da je i dalje jeftiniji od Radeona X1650 Pro. Radeon X1300 XT
      je pozicioniran ka GeForce 7300GT akceleratoru, koji, slično svom konkurentu,
      pozajmljuje GPU iz više klase (od modela GeForce 7600) i koji takođe stiže
      u DDR2 i DDR3 varijantama, a Radeon X1650 Pro za „nemesis”-a ima GeForce
      7600GS (koji, opet, stiže u DDR2 i DDR3 izdanjima). Neke verzije Radeon
      X1650 Pro i X1300 XT kartica i dalje stižu sa RV530 čipom, ali su takva
      izdanja retka. Ovo ne bi trebalo da brine potencijalne kupce, jer se čak
      i overkloking potencijali RV530 i RV535 čipa ne razlikuju previše. Zvanična
      specifikacija Radeon X1300 XT i X1650 Pro kartica glasi :

      Ultra Threaded Shader Engine

      Support of DirectX9 Programmable Vertex and Pixel Shaders
      VS3.0 Vertex Shader functionality

      1024 Instructions (Unlimited with flow control)
      Single Cycle Trigonometric Operations (SIN & COS)

      PS3.0 Pixel Shaders

      Ultra Thread Pixel Shader Engine
      Fast Dynamic Branching
      Single Precision 128-bit Floating Point (FP32) Processing
      16 textures per rendering pass
      32 temporary and constant registers per pixel
      Facing register for two-sided lighting
      Multiple render target support
      Shadow volume rendering acceleration
      128-bit, 64-bit & 32-bit per pixel floating point colour
      formats

      Advanced Image Quality Features

      HDR Blending on FP16, Int10 and Custom Formats

      All Blending modes work with all Anti-Aliasing Modes

      3Dc+ Normal Map Compression

      High quality 4:1 Normal Map Compression
      Two Channel & Single Channel format support

      2x/4x/6x Multi-Sampling full scene Anti-Aliasing modes, adaptive
      algorithm with programmable sample patterns and colour buffer compression
      Adaptive Anti-Aliasing for Transparent Surfaces
      Temporal Anti-Aliasing
      Lossless Color Compression (up to 6:1) at all resolutions, including
      widescreen HDTV resolutions
      High Quality, Angle Invariant, Anisotropic Filter Mode
      2x/4x/8x/16x Anisotropic Filtering modes
      4Kx4X texture Support

      Memory Controller

      Internal Ring Bus Architecture (RV530)
      Programmable Arbitration Logic
      Fully Associative Caches
      3-level, Floating Point, Hierarchical Z-Buffer with early Z test
      Lossless Z-Buffer compression (up to 48:1)
      Fast Z-Buffer Clear
      Z Cache Optimisations for shadow rendering
      Optimized for performance at high display resolutions, including
      widescreen HDTV resolutions

      AVIVO

      Dual 10-bit Display Pipelines
      Dual Integrated Dual Link TMDS Transmitters, Dual 400MHz RAMDACS,
      Xilleon Derived TV Output.
      Hardware Accelerated H.264 Decode

      Kartice na testu – GeCube Radeon X1300 XT GDDR3 (Platinum Edition)

      Kompanija GeCube nam je poznata isključivo po ATI Radeon baziranim karticama.
      Njihovi proizvodi su uvek jako brzo stizali na tržište, a čuveni su po korektnim
      cenama, koje su moguće zbog nešto siromašnije prateće opreme, ali i po kvalitetnim
      karticama, koje često ne prate u potpunosti originalno ATI rešenje. Ovoga
      puta, Radeon X1300 XT koji nam je stigao sa potpisom kompanije GeCube, spada
      u Platinum ediciju, a GDDR3 je istaknuto već na samoj ambalaži. Kutija sa
      ATI-jevom maskotom Ruby (ovoga puta nije u borbenoj poziciji :)) nije velika
      i u njoj se ne krije ništa osim najneophodnijih stvari – kabla sa S-Video
      i kompozitnim priključkom (nije adapter, već kompletan kabl), CD na kome
      su samo drajveri, DVI-to-D-Sub adapter i uputstvo. Zaista najneophodnije
      sitnice, kako bi cena bila što atraktivnija. No, GeCube na samoj kartici
      nije nimalo štedeo…


      RX13XTG3 je interna oznaka GeCube Radeon X1300XT Platinum Edition kartice,
      koja na test stiže sa posebno dizajniranim rashladnim sistemom. Ovaj kuler,
      kao što i vidite na slikama, podseća na prethodna rešenja iz klasa Radeon
      X800 XT, X800 Pro, X800 GT (GTO), ali se od njih ipak razlikuje. Sam ventilator
      je manjeg promera (nije 44, već 38 milimetara), a čini se da je i nešto bučniji
      od ventilatora na starim, pomenutim modelima, a ono što je čudno jeste da
      ne usporava u 2D modu, niti ubrzava po potrebi, što je prava šteta. Ipak,
      ovo je revizija 1.1B i moguće je da će naredna imati kontrolu obrtaja. RivaTuner,
      ATI Tray Tool ni ATI Tool nisu uspeli da prepoznaju čip, pa nismo mogli ni
      ručno da usporimo ventilator. Buka nije visoka, ali bi prijalo da je GeCube
      Radeon X1300 XT za nijansu tiša kartica…


      Bakarni hladnjak prekriva gotovo čitavu karticu, što znači da preuzima toplotnu
      energiju i sa memorijskih čipova. Sam profil je veoma kvalitetno obrađen,
      pa kartica izgledom podseća na one iz nešto više klase. Sa druge strane štampe
      smešten je osigurač – metalni profil koji čvrsto drži osnovni kuler pomoću
      četiri šrafa. Memorijski čipovi i GPU su prekriveni termalnim „žvakama”,
      što ima i prednosti i mana u odnosu na običnu pastu (mi smatramo da je za
      grafičke karte bolje rešenje „žvaka”, a za CPU – pasta). Jezgro je podešeno
      na 560 MHz, a memorija na gotovo 1.4 GHz, – tačnije: 1386 MHz, efektivno,
      što je već blizu radnih učestanosti za „stari” Radeon X1600 XT!


      PCB je crvene boje, prepoznatljivog dizajna naponske jedinice i ostatka
      komponenti, uz karakteristično raspoređene digitalne filtere i regulatore
      (pod uglom od 45 stepeni), sa druge strane štampe. Na GeCube Radeon X1300
      XT PE je ugrađeno 256MB GDDR3 memorije u vidu četiri 512-megabitna čipa,
      koje je proizveo Samsung (vreme pristupa 1.4 nanosekundi). Ova memorija je
      već dovoljno pristupačna i za instalaciju na kartice iz cenovnog ranga do
      100 evra, a do samo pre godinu i po dana, predstavljala je ekskluzivu rezervisanu
      samo za najbrže modele. Najlepša osobina ove kartice je prisustvo jednog
      dva Dual-Link DVI konektora (što vam omogućava vezivanje 30-inčnih LCD displeja
      i rezoluciju od 2560 x 1600 piksela), a tu je i standardni osmopinski video
      izlaz nalik na S-Video.

      Osim malo bučnijeg rada (u rangu sa Radeon X850 XT u „bržem” modu, ali ipak
      sporije od referentnog Radeona X700 Pro), možemo zameriti i nedostatak komponentnog
      kabla i drugog DVI-to-D-Sub adaptera. Ali, na kraju, koliko korisnika vezuje
      monitor putem kompozitnog kabla? Ako je vaš računar u dnevnoj sobi i na njemu
      instaliran Windows Media Center Edition, sve šanse su da je i LCDTV na koji
      je vezan, u svojoj šumi priključaka ima DVI ili bar D-Sub. I na kraju, treba
      pohvaliti GeCube što njihov Radeon X1300 XT ima dva DVI konektora (ostali
      proizvođači kod Radeon X1300 XT modela imaju DVI+D-Sub kombinaciju) i odličan
      bakarni profil rashladnog sistema.

      Kartice na testu – HIS Excalibur Radeon X1300 XT ICEQ Turbo


      HIS je jedna od cenjenijih kompanija koje prave isključivo kartice sa Radeon
      GPU-ovima. Ova kompanija spada u „prvi red” ATI partnera, što znači da je Certified
      i Launching partner, a najpoznatija je po svojoj ICEQ seriji kartica, koje
      su se prvi put pojavile pre okruglo tri godine, na modelu Excalibur 9800 Pro
      IceQ. HIS-ovo pakovanje je vrlo atraktivno, ali i informativno. Prozorčić koji
      je postao zaštitni znak njihovih pakovanja, omogućava da vidite proizvod bez
      „diranja” tj. dok je još na polici, a informativan je zbog velikog broja nalepnica,
      koji sugerišu da su pri izradi korištene bolje, brže i skuplje komponente nego
      kod sličnih kartica ostalih proizvođača.


      I propratna oprema ukazuje na to da se ne radi o običnom, prosečnom Radeonu
      koji možete potražiti kod većine drugih vendora. DVI-to-D-Sub adapteri su kompletni
      DVI-I (većina poklanja samo DVI-D adaptere), a tu su i komponentni, S-Video,
      kompozitni i kablovi adapteri. U pakovanju je Dual Layer DVD sa dve kompletne
      igre i dosta demoa poznatih igara, kao i Cyber Link Power Suite softverom.
      Nije izostao ni limčić koji se montira na kraj kućišta, pored PCI-Express slota,
      kod izduvnog tunela, kao ni detaljno uputstvo. I umalo da zaboravimo – rashladni
      sistem „radi” i izgleda kao da je „pozajmljen” sa neke high-end kartice. Ako
      očekujete da ovakav Radeon X1300 XT košta kao i svaki drugi, onda Excalibur
      ICEQ nije za vas.


      Osim impresivnog (a i vrlo tihog) kulera, HIS Excalibur X1300 XT ICEQ Turbo
      stiže i sa bržim memorijskim čipovima, višim radnim naponom i garantovano nižom
      operativnom temperaturom koja garantuje dugotrajniji rad – ali o tome nešto
      kasnije. PCB je sasvim standardan za ovu vrstu kartica, pa mislimo da na ovom
      polju nema izmena u odnosu na referentni model. Dodatno napajanje za ovakvu
      karticu nije neophodno, bez obzira na veći ventilator, koji nikad ne pravi
      buku veću od 19 decibela, što je praktično nečujno. Artic Cooling rashladni
      sistem za mainstream kartice je načinjen od aluminijuma, a dodiruje samo RV535
      GPU, od koga izuzetno efikasno odvodi toplotnu energiju. Memorijski čipovi
      koje HIS koristi za Radeon X1300 XT (ali i Radeon X1600 Pro i XT modele) je
      Samsung GDDR3 oznake K4J52324QC-BJ12, što ukazuje na 1.2 ns i automatski na
      mogućnost overklokovanja VRAM-a bar do 1667 MHz (a kako će se pokazati, i više),
      što je preko 16% ubrzanja, a da čipovi i dalje ne prelaze svoju specifikaciju.


      Sa druge strane štampe, očekivano, nema memorijskih modula – što je postala
      praksa od kako su 512Mbit čipovi postali široko dostupni. Prijatno iznenađuje
      i prisustvo dva Dual Link DVI-I konektora. Rashladni sistem zauzima susedni
      slot, ali je ipak moguće instalirati dve ovakve kartice u CrossFire setup (mi
      smo čak probali i da povežemo Radeon X1300 XT i X1650 Pro na MSI 975X Power
      Up Ed. matičnu ploču, što je funkcionisalo bez ikakvih problema. Ako sve i
      ne funkcioniše „iz prve”, lepo je znati da Radeon X1300 XT DDR3 prihvata bios
      Radeona X1650 Pro, pa eventualni problemi sigurno nestaju. Grafičko jezgro
      je podešeno na sjajnih 587 MHz, a video memorija na 1380 MHz, što je u startu
      na istom nivou sa Radeon X1600 XT-om.


      Kartice na testu – HIS Excalibur Radeon X1650 Pro ICEQ Turbo

      HIS Excalibur X1650 Pro ICEQ Turbo je hardverski identična prethodnom modelu,
      ali stiže sa drugačijim bios-om, koji GPU i memoriju podešava na još boljih
      625, odnosno 1398 MHz. Pošto je i sam Premium Paket isti (igra Dungeon Siege,
      demoi Half Life 2 itd.), ove dve kartice su praktično iste kada rade na istom
      taktu, pa veštiji korisnici lako mogu da X1300 XT opreme bios-om modela X1650
      Pro. U tom slučaju neće biti primorani da drže ATI Tool, Riva Tuner ili ATI
      Tray Tool u start-up-u, ako žele da im kartica radi brže, a i sam naziv kartice
      će biti drugačiji… Više o ove dve sjajne kartice, možete pročitati u Overclocking
      delu testa, a ispod možete videti slike kako bi se uverili da su kartice identične…





      Kartice na testu – MSI RX1300 XT GDDR3


      MSI RX1300 XT GDDR3 je još jedna kartica koja rashladnim sistemom ne prati
      nacrte referentnog rešenja. U pakovanju koje je već standardno „iscrtano” za
      MSI proizvode, spakovano je takođe samo ono osnovno: DVI-to-D-Sub adapter,
      kompozitni i S-Video kabl razdelnik, S-Video kabl i kompozitni kabl su prisutni,
      što znači da MSI nije štedeo baš koliko i GeCube, bar kad je oprema u pitanju.
      Međutim, ono što je karakteristično za MSI RX1300 XT u verziji sa DDR3 memorijom,
      jeste prisustvo DVI-I + D-Sub kombinacije priključaka; podsetićemo da je GeCube
      kartica imala Dual ~ Dual-Link DVI konektore.


      Kako MSI RX1300 XT ima drugačiji sistem hlađenja, jasno se vidi da je na PCB-u
      predviđeno mesto za RageTheater čip, koji nijedna kartica sa testa nije imala.
      MSI kod naponske jedinice ima i oklopljene kondenzatore dok ostali proizvođači
      imaju standardne, a vrlo je neobičan i izgled takt generatora (između čipa
      i PCI-E interfejs konektora). MSI na svojoj kartici ima i posebnu LE diodu
      koja svetli verovatno kada nešto nije u redu sa karticom (ova dioda nije dokumentovana,
      a pored nje na ploči samo piše – BADMARK).


      Za jednu MSI karticu, kuler je standardan i pokriva GPU i memorijske čipove
      (koje ne dodiruje). Sam metalni profil je napravljen od istog materijala (špialter)
      kao i Radeon 9600tx, koje je MSI proizvodio za nemački Medion i ofarban u nezgodnu
      nijansu žute boje, kao i deo D-Sub predkonektora (te bi se lepo uklopio na
      neke DFI LanParty matične ploče). Ventilator je neobično velikog promera i
      vrlo je tih, osim u situacijama kada je kartica opterećena i dodatno overklokovana,
      što znači da postoji regulacija broja obrtaja. Rashladni sistem je sa druge
      strane „osiguran” sa četiri šrafa, što je dovoljno s obzirom na to da je najmanje
      mase i gabarita od svih kartica na testu.


      Upotrebljena memorija je GDDR3 tipa, a MSI se odlučio da na karticu postavi
      Samsung čipove sa latencijom od 1.4 nanosekunde. 256MB memorije je podešeno
      na 1386 MHz, dok je jezgro presetovano na dobrih 560 MHz. Kartica je na našem
      testu radila savršeno stabilno, bez većeg pregrevanja, a slika je odlična čak
      i na analognom izlazu.

      Kartice na testu – MSI RX1650 Pro GDDR3


      Opisivanje MSI RX1650 Pro kartice bi takođe bilo ponavljanje iste priče, jer
      se hardverski, od prethodno opisanog modela razlikuje po prisustvu dva Dual
      Link DVI konektora, između kojih se, kao i kod RX1300 XT, nalazi video out
      priključak. Pakovanje je nešto drugačije i deluje skuplje kod modela RX1650
      Pro (unutrašnjost kutije, dva DVI-D adaptera, MSI Beyond Multimedia CD itd.)
      Sve ostale komponente koje čine RX1650 Pro, uključujući diodu, neobičan takt
      generator i oklopljene kondenzatore su iste kao kod RX1300 XT modela, a MSI
      je na kutiji istakao da RX1650 Pro podržava Hyper Memory? Naravno, upotrebljena
      je ista Samsung GDDR3 memorija (1.4 ns), kao i isti kuler. Određene serije
      MSI RX1650 Pro i X1300 XT kartica stižu i sa Infineon GDDR3 modulima sa propisanom
      latencijom od čak 1.3 nanosekunde.


      Radne frekvencije MSI RX1650 Pro akceleratora u DDR3 verziji su 594 MHz za
      jezgro i 1398 MHz za VRAM, što je u rangu sa preporučenim vrednostima. Ostaje
      da pogledamo i ostale slike „jačeg” modela :



      Kartice na testu – Sapphire Radeon X1300 XT Overclocked Edition


      Prva Radeon X1300 XT kartica koju smo testirali, bio je Sapphire Radeon
      X1300 XT Overclocked Edition, koji se od “standardnih” kartica razlikuje
      po prisustvu brže DDR3 memorije i viših radnih učestanosti. Jezgro je sa
      standardnih 500 MHz, koliko je ATI preporučio za Radeon X1300 XT (DDR2 varijante),
      ubrzano na 574,5 MHz, dok je umesto 400 MHz DDR2 memorije, postavljeno 256MB
      u vidu četiri čipa koji bez problema rade na 1386 MHz (695 MHz, realno).
      Pakovanje je atraktivno, ali se ni u njemu ne nalazi ništa posebno: komponentni
      spliter, S-Video u kompozitni mini konvertor, DVI adapter, CD sa drajverima
      i Power DVD 6.0…


      PCB je plave boje, ali je to otprilike jedina razlika u odnosu na referentni
      dizajn. Čak se i upotrebljeni kuler, na liniju poklapa sa nacrtom štampane
      ploče. Profil je u potpunosti izrađen od aluminijuma. Upotrebljena memorija
      je, na većini Radeon X1300 XT i X1650 Pro kartica korišteni Infineon sa oznakom
      koja ukazuje na latenciju od 1.3 (1.25) nanosekunde, što odgovara realnom
      taktu od 750 MHz (1500 DDR), ali sa nešto opuštenijim tajminzima od već pomenutih
      Samsung 1.4 ns čipova. Takođe, trebalo bi napomenuti da neke serije Sapphire
      Radeon X1300 XT Overclock Edition kartica koriste i Samsung čipove sa naznačenim
      „1.25ns” u oznaci.


      Jezgro je na ovoj ediciji kartica takođe ubrzano, te radi na 575 MHz, što
      znači da je Radeon X1300 XT, u našem konkretnom slučaju, tek za nijansu sporiji
      od Radeona X1650 Pro. Od njega se razlikuje po tome što kuler nije načinjen
      od bakra, već od legure aluminijuma (iako se radi o isto dizajniranom profilu),
      kao i po prisustvu Dual-Link DVI i D-Sub konektora (X1650 Pro ima dva DL-DVI
      konektora). U paketu Sapphire Radeona X1300 XT „overclock edition”, nedostaje
      i HDTV kompozitni spliter, što je učinjeno kako bi cena kartice bila još
      konkurentnija.


      Kartica koja bude u prodaji bi trebalo da ima nalepnicu, kao na slikama…


      Kartice na testu – Sapphire Radeon X1650 Pro GDDR3


      Na Sapphire Radeon X1650 Pro akceleratoru, koji je hronološki, bio i prvi
      Radeon X1650 Pro koji smo testirali, iznenadio nas je visok kvalitet izrade
      i završne obrade za proizvod ovog cenovnog razreda. Plavo-lakirani PCB je
      standardne površine, a oba video izlaza, ovoga puta su Dual Link DVI-I tipa.
      Grafički čip i memorija su pokriveni velikim, ali tankim bakarnim profilom,
      koji je po obliku identičan alu-profilu kod modela X1300 XT Overclocked Edition.


      Upotrebljena memorija je GDDR3 tipa, najverovatnije sa latencijom od 1.25
      ns (Infineon), što mi ne možemo sa sigurnošću da tvrdimo za naš konkretan
      primerak. Radne frekvencije Sapphire Radeon X1650 Pro GDDR3 kartice su 600
      MHz za GPU i 1398 MHz na koliko efektivno rade memorijski čipovi. U pakovanju
      uz karticu, Sapphire isporučuje i CD sa drajverima, HDTV komponentni spliter,
      kompozitni kabl, S-Video u kompozitni i DVI >D-Sub adapter. Obe Sapphire
      kartice, iako sample primerci, radili su savršeno stabilno tokom čitavog
      procesa testiranja. Pogledaćemo i ostatak fotografija :





      Test Setup

      PCI Express kartice smo testirali na test sistemu
      prikazanom u tabeli:

      Procesor

      Intel
      Core 2 Duo E6600 @ 3004 MHz (333 x 9)

      Matična ploča

      MSI
      975X Platinum Power Up Edition Rev. 2.1
      Intel i975X CrossFire Ready

      Memorija

      2
      x 1024 MB Kingmax Hardcore @ 800 MHz
      (4-4-4-12)

      Hard Disk

      Maxtor
      DiamondMax 12 – 250 GB, SATAII, 16MB
      Western Digital Caviar – 200 GB ATA133 (2000JB), 8MB

      Video Karte

      GeCube
      Radeon X1300XT Platinum Edition – 256 MB GDDR3 – Catalyst 6.8b
      HIS Excalibur X1300 XT ICEQ Turbo – 256 MB GDDR3 – Catalyst 6.8b
      HIS Excalibur X1650 ProICEQ Turbo – 256 MB GDDR3 – Catalyst 6.8b
      MSI RX1300 XT – 256 MB GDDR3 –
      Catalyst 6.8b
      MSI RX1650 Pro – 256 MB GDDR3 – Catalyst 6.8b
      Sapphire Radeon X1300 XT Overclocked Edition – 256 MB GDDR3 – Catalyst
      6.8b
      Sapphire Radeon X1650 Pro GDDR3 – 256 MB
      GDDR3 – Catalyst 6.8b
      Galaxy GeForce 7300GT Zalman Edition- 256 MB GDDR3 – ForceWare 91.37

      Monitor
      Benq FP93GX (ustupio
      Kimtec)

      Samsung SyncMaster
      244T – for widescreen HD
      tests

      Cooling

      CoolerMaster
      Hyper L3

      DVD uređaj

      Pioneer DVR-108D

      CDRW uređaj

      Pioneer
      DVR-111D

      Operativni sistem

      Windows
      XP Service Pack 2
      Direct X 9.0c

      Igre/Bench programi

      FutureMark – 3D Mark 05 Pro 1.2.0
      FutureMark – 3D Mark 06
      iD Software – Doom 3
      iD Software / Raven – Quake 4
      3DRealms – Prey
      Aquamark 3 Commercial Plus
      Activision Call of Duty 2
      Valve Half Life 2
      Valve Half Life 2 Episode One
      Valve’s Half Life 2: Lost Coast
      Splinter Cell 3: Chaos Theory
      Crytek FarCry v1.33
      ColinMcRae 4
      Trackmania Nations

      Need For Speed: Most Wanted

      X3 Reunion Demo Benchmark

      Prince of Persia: Warrior Within
      The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher’s Bay
      EA’s Battlefield 2
      F.E.A.R 1.07

      ATI kartice smo testirali sa Catalyst A.I podešenim na Standard. Ako je AF
      bio uključen, to je podrazumevalo Quality setting, dok su Adaptive i Temporal anisotropic
      filtering bili isključeni. Wait for vertical refresh odnosno Vertical Sync smo
      isključili. Kod nVidia kartica, podrazumevani mip-map setting je Quality, trilinearne
      optimizacije su uključene, anisotropic mip filter i sample optimizacije
      isključene, a gamma correction pri antialiasingu uključen.
      Test smo vršili sa Catalyst 6.8 beta drajverima, koji imaju isti build kao
      i nedavno postavljeni oficijelni Catalyst 6.8 drajveri (koji, opet, nemaju
      .ini podršku za Radeon X1300XT i X1650 Pro).


      3DMark 05 Pro

      Izdanje 3DMark benchmark programa iz 2005 godine, može da se izvršava samo
      sa Direct X 9 kompatibilnim akceleratorima. Sva tri testa koriste Shader Model
      verzije 2.0, 2.0a, 2.0b ili 3.0 – u zavisnosti od podrške koju GPU ima (Radeon
      9700 do X800 modela podržavaju SM 2.0 i 2.0b, dok nVidia FX akceleratori podržavaju
      verziju 2.0 i 2.0a, a GeForce 7800GTX, kao i GF serije 6, podržava SM 2.0, 2.0a
      i 3.0). Sva tri game demoa su izuzetno zahtevni, karakteriše ih jezivo visok
      broj poligona koji opterećuje VS jedinicu, kompleksni shader programi (mapiranje
      neravnina, osvetljenja, emulacija HDR, particle efekti, dinamične i meke senke,
      subface scattering, napredni fog efekti (emulacija volumetric efekta), ali i
      dosta postprocesing efekata. Najjače kartice danas isporučuju od 15 do 20 frejmova
      u većini scena, a na najzahtevnijim delovima i manje!

      3DMark 06 Pro

      Novo izdanje 3DMark benchmarka može da se izvršava samo sa Direct X 9 kompatibilnim
      akceleratorima. Tri prerađena testa iz prošlogodišnje verzije
      koriste Shader Model verzije 2.0, dok najnoviji zahteva SM3.0 i 256 MB video
      memorije Sva tri game demoa
      su izuzetno zahtevni, karakteriše ih solidno visok broj poligona koji opterećuje
      VS jedinicu, kompleksni shader programi (mapiranje neravnina, osvetljenja, emulacija
      pravog HDR osvetljenja, particle efekti, dinamične i meke senke, subface scattering,
      napredni fog efekti (emulacija volumetric efekta), ali i dosta postprocesing
      efekata. Novi test – Deep Freeze je grafički najimpresivniji, a novi 3DMark
      ima i napredni CPU test, koji simulira upotrebu A.I. rutina u igrama, kao i kalkulacije
      vezane za samu fiziku.

      AquaMark Commercial Plus

      Ovaj benchmark program karakterističan jepo velikom broju opcija za testiranje
      mogućnosti Direct X 7, 8 i 9 kompatibilnih video kartica. Koristili smo maksimalan
      nivo detalja, test se izvršava bez zvuka, a anisotropic i antialiasing filteri
      su bili isključeni. Ne prikazujemo ukupan rezultat već prosečan frame rate po
      rezoluciji.

      SpecORG SpecView Perf 8.1

      Koristili smo poslednju aktuelnu verziju koji se sastoji od čak osam celina.
      SpecviewPerf meri performanse sistema pod OpenGL API-jem tako što simulira osam
      standardnih industrijskih aplikacija. 3Dsmax-03 je bayiran na SPECapc za 3dS
      MAX u OpenGL okruženju. U sceni su tri modela sastavljena od po približno 1.5
      miliona vertices-a, a testiranje se vrši uz nekoliko tipičnih tipova osvetljenja.
      Catia-01 je bazirana na Dassault CATIA inžinjering aplikaciji u kojoj modeli
      imaju do dva miliona osnovnih linija. Ensight-01 je simulacija CEI EnSight inžinjering
      aplikacije koja se koristi za vizuelizaciju. U test su ubačeni displej-list i
      fast preview modovi rada. Light-07 je baziran na Discreet-ovoj Lightscape aplikaciji
      koja koristi realtime radiosity senčenje. Maya-01, kako joj i samo ime govori,
      simulira radno okruženje paketa kompanije Alias – Maya 5, nezamenljivi alat filmadžija
      u Holivudu. Proe-03 je baziran na SPECapc okruženju za Pro-Engineer 2001, koji
      u sceni primenjuje dva modela u tri shade moda (senčeni, wireframe i hidden-line
      removal). SW-01 simulira Solidworks 2004 aplikaciju, koju izdaje Dassault Systems
      i konačno, test Ugs-04, baziran na SPECapc Unigraphics V17 aplikaciji (odnosno
      simulaciji iste), u kojem je prikazan model motora sastavljen od preko četiri
      miliona osnovnih linija.

      ž

      Real Gaming testovi ~ Call of Duty 2

      Iako su prethodne Call of Duty igre koristile više klasičan
      Quake 3 Team Arena engine, Call of Duty 2 koristi novi Direct3D engine. Prosto je neverovatno koliko su detaljne displacement
      (normal i bump), specular i color-map teksture u ovoj igri, dok su particle
      efekti i dim nešto najbolje što smo do sada videli. Nažalost,
      za uživanje u najvišim setovanjima, potrebno je imati najjaču
      karticu – GeForce 7800 GTX ili Radeon X1800 XT. Mi smo, kao i uvek, testirali
      sa svim podešavanjima na maksimumu. Opcija "optimize for SLI" ubrzava
      igru i u SingleGPU modu (na Radeon i GeForce karticama), pa smo i nju uključili
      prilikom testiranja. Nemojte da vas zavaraju niske cifre – ova prelepa igra
      jednostavno traži moćan hardver, a ako je budete igrali uz najviši
      nivo detalja, verujemo da ćete se složiti sa nama da je u pitanju
      možda i najlepša igra do sada.

      Doom 3

      Doom 3 testiramo sa ugrađenim Demo1 demo-om, na high podešavanjima (highest
      je predviđen za kartice sa 512 MB memorije), što podrazumeva da je zvuk isključen,
      svi detalji na maksimumu (sve senke, poligoni i najveće teksture), ali i da je
      uključeno osmostruko anizotropno filtriranje. Dodat je i UltraHighQuality.pk4,
      koji omogućava da objekti bacaju senku sami na sebe (tzv. self-shadow). Zvuk,
      AI i fizika su isključeni automatski, samim pokretanjem timedemo komande.

      Quake 4

      Definitivno jedna od najboljih igara 2006. godine – "duhovni" naslednik
      fenomenalnog Quake-a 2. Iako ne može da "prikazuje" velike otvorene
      nivoe, Doom 3 engine itekako pokazuje koliko detalja sa lakoćom može
      da prikaže
      u jednoj sceni. Apsolutno je neverovatno sa kolikom je pažnjom tim dizajnera
      i programera u "Raven"-u pristupio pri izradi ove igre, koja je, moramo
      reći, uz Call of Duty 2, najatraktivnija do sada. Za ljubitelje pravog hardcore
      uzbuđenja – obavezno štivo je Quake 4 i to nekoliko puta! Kao i uvek,
      testirali smo sa najzahtevnijim "setup"-om, osim što smo "zadržali" kompresiju
      color i specular tekstura – što znači da nije "aktiviran" Ultra
      Quality, već High Quality mod (UQ je namenjen za kartice sa 512 MB memorije).

      Prey

      Jedna od najzanimljivijih i najinventivnijih "pucačina", koja stiže
      od kreatora "čuvenog" Duke Nukema, igra Prey zadržava sve
      osobine klasičnog First Person Shootera, u koji uvodi elemente izmene gravitacije,
      letenja u Descent stilu, a tu su i delovi koji traže da uključite "vijuge"
      kako bi pronašli ostatak puta. Izrađena oko modifikovanog Doom III
      engine-a (kome je dodata "Portal" tehnologija), Prey je vizuelno izuzetno atraktivan,
      a igra je, iako dobro optmizovana, vrlo "stresna" za nove grafičke
      kartice.
      Kao i uvek, testirali smo sa najzahtevnijim "setup"-om, osim što
      smo "zadržali" kompresiju color i specular tekstura – što
      znači da nije "aktiviran" Ultra Quality (koji se uključuje
      iz konzole),
      već High
      Quality mod.


      The Chronicles of Riddick

      Ova odlična igra je napisana za OpenGL API, a mi smo testirali sa najvišim
      setovanjima (PS3.0), dostupnim iz same igre.

      I ovoga puta, i dalje… GeForce kartice su značajno bolje u "Riddick"-u.
      Splinter Cell Chaos Theory

      Ova igra koristi najnoviju dostupnu verziju Unreal engine-a (tzv. U2.5)
      i u mnogo većoj meri se oslanja na upotrebu shadera. Karakteriše je veliki
      broj poligona, ali i funkcije kao što su HDR, paralax mapping, klasican bump
      mapping i veliki broj normal tekstura (tu su i stancil efekti, dosta post processing
      filtera itd.). Testirali smo na najvišim mogućim setovanjima, kao i uvek. HDR
      je, za razliku od SM3.0 moda na GeForce karticama bio iskljucen.

      Prince of Persia: Warrior Within

      Nastavak igre koja je pre skoro dve godine oduševila gaming community širom
      sveta: inventivan gameplay, potezi, jako simpatična Direct X 9 grafika sa skalabilnim
      engine-om, sposobnim da radi i u Direct X 8.1, 8.0 i 7.0 modu. Tokom testiranja
      smo se služili sa aplikacijom Fraps.

      Ovoga puta smo kao glavni bonus, dodali igru veliku multiplejer hit igru
      Battlefield 2. Standardno, kartice smo "mučili" na
      najvišim detaljima, uz AF+AA modove…

      Far Cry v1.33

      Igra koja je po mnogima redefinisala žanr, odnosno pooštrila kriterijume
      kada su vizuelni aspekt, ali i gameplay u pitanju. CryTek-ov engine je demonstracija
      mogućnosti Direct X 9 API-ja u praksi – tu je ogroman broj poligona i efekata
      koji se izvršavaju u Shader jedinicama, celih 128 MB video memorije je po nivou
      rezervisano i zajedno sve izgleda jednostavno fenomenalno. Fotorealistična grafika
      i do sada najbolja fizika i dizajn nivoa su atributi ove fenomenalne igre. Tu
      su i shaderi za Normal mapping, napredne enviroinment fizike, promenljiva geometrija
      terena, dinamičke senke i osvetljenja, motion capture animacije… Testirali smo
      sa Very high i Ultra high podešavanjima (gde je moguće), uz pomoć već snimljenog
      i opšte prihvaćenog demoa. GeForce 6 i 7 serija kartica koristi Shader Model
      3.0, ali smo HDR, naravno, iskljucili kako bi poredjenje sa konkurentom bilo
      fer.

      Half Life 2

      Sta reći o igri koja je čekana čitavih pet godina i prema mnogim mišljenjima
      i prevazišla najviša moguća očekivanja. Engine nije toliko napredan kao onaj
      kod igre FarCry ili čak Doom 3, ali je moćan, fleksibilan (skalabilan) i
      odlično optimizovan, te svakako pokazuje kakve će performanse kartice dati
      u igrama koje očekujemo. Testirali smo sa najvišim kvalitetom (highest),
      samo su Anisotropic i Antialiasing bili isključeni.


      Half Life 2 Episode One

      Half Life 2 Lost Coast

      F.E.A.R 1.07

      Ova fantastična, grafički impresivna i veoma
      zahtevna horror igra je dobila zasluženo mesto u našem test
      batch-u. Testirali smo u "ugrađenom" walkpath demou, koji
      ispisuje prosečan broj frejmova. Naravno, sve moguće opcije smo
      stavili na maksimum – sve osim mekih senki (+AF8x).

      Colin McRae Rally 05 – Intense Racing Demo

      Need For Speed: Most Wanted

      Naša druga "bonus" igra. Performanse su merene FRAPS-om,
      standardna DRAG vožnja u kojoj se pomalo menjaju uslovi, pa rezultati nisu
      u promil verodostojni. Naravno, sve opcije u igri, uključujući i AA
      i AF su uključene na maksimum!

      Overclocking

      GeCube Radeon X1300 XT, nije predviđena samo da radi na default učestanostima,
      jer bi broj obrtaja ventilatora “komotno” mogao da bude niži i za 20%, što
      bi bilo prijatnije za uši (u slučaju da imate jako tih sistem), ali bi verovatno
      narušilo overkloking potencijale ove kartice. Sa početnih 560 / 1386 MHz stigli
      smo do 630 / 1470 MHz, što nije zanemarljivo.

      HIS Excalibur kartice su napravljene za dodatno ubrzanje, bez obzira na to
      što su već po default-u nešto brže od ostalih. Excalibur X1300 XT smo ubrzali
      do sjajnih 650 MHz za jezgro i 1650 MHz za VRAM. Skuplji model je već „nasviran”
      na 625 MHz za jezgro, a uspeli smo da iscedimo dodatnih 25 MHz, što znači da
      je ova kartica već dosta blizu svom maksimumu. To se ne može reći za memoriju,
      jer je u pitanju Samsung 1.2ns, koji je podešen na 1400 MHz, a raspoložen je
      za mnogo više. Krajnji rezultat – 650 / 1660 MHz

      MSI RX1300 XT se pokazao kao solidan overkloker – GPU smo ubrzali do 620 MHz,
      a memoriju do 1490 MHz i u tom slučaju, ventilator na kuleru je pri intenzivnijem
      testiranju značajnije povećao broj obrtaja. Druga MSI kartica, RX1650 Pro je
      “išla” do sličnih 640 MHz (jezgro) i 1510 MHz (VRAM).

      Sapphire Radeon X1300 XT Overclocked Edition smo uspeli da ubrzamo do 630
      MHz za jezgro i 1485 MHz za memoriju, što nije impresivan rezultat, ali je
      vredan pažnje. Radeon X1650 Pro je imao nešto bolji primerak jezgra (moguće
      je da je i napon nešto viši, mada u to sumnjamo, a poznati uslužni programi
      još uvek ne podržavaju RV535), koje smo ubrzali do 655 MHz, dok smo i memoriju
      uspeli da „provozamo” na 1530 MHz. Pogledajmo i rezultate koje kartice daju
      kada su na svojim limitima:

      Zaključak

      ATI Radeon X1300 XT u DDR3 izdanju (na testu nije ni bilo DDR2 verzija) predstavlja
      povoljnije i brže rešenje od konkurentnog GeForce 7300GT DDR3 akceleratora
      (osim u nekoliko OpenGL igara, kakve su Chronnicles of Riddick i Doom 3, na primer..
      GeForce 7300GT DDR3 koji u verziji sa 256MB memorije u proseku košta od 15 do
      20 evra više, što u ovom cenovnom rangu nije zanemarljiva razlika. Radeon X1650
      Pro, iako nije mnogo brži, biće žestoka konkurencija GeForce 7600GS akceleratorima,
      koji takođe nisu „daleko” od najbržih 7300GT primeraka. Kako ovi akceleratori
      koštaju od 90 do 120 evra, impresivno zvuči činjenica da se sada u ovom segmentu
      mogu kupiti akceleratori sa GDDR3 memorijom koja radi na 1400 MHz, odnosno čak
      1600 MHz, kad se overklokuje. ATI je u nižoj klasi ponudio zaista konkurentne
      proizvode, pa i od konkurencije očekujemo adekvatne odgovore; najlepša stvar
      u celoj priči je što korisnici sa svakom novom generacijom ili osveženjem postojeće,
      dobijaju znatno bolje proizvode po istoj ili još nižoj ceni. GeCube Radeon X1300
      XT GDDR3 (Platinum Edition) je vrlo privlačan akcelerator, čija je jedina mana
      za nijansu bučniji kuler. Međutim, dva DVI-I konektora, dobre mogućnosti za dodatno
      ubrzanje i atraktivna cena ga čine primamljivom kupovinom. Sapphire Radeon X1300
      XT Overclocked Edition spada u istu klasu, ali bez mana koje bi mogli istaći.
      Radi se o standardnoj Radeon X1300 XT DDR3 kartici, sa svim prednostima koje
      RV535 čuva, u malom pakovanju i uz povoljnu cenu. Nešto skuplji Sapphire Radeon
      X1300 XT, kao i MSI RX1650 Pro, bile bi odlične ponude da nije DDR3 izdanja jeftinijih
      rođaka, koji su im za petama, a dovoljno su jeftiniji da razlika ne bude zanemarljiva.
      Na kraju ćemo istaći Radeon X1300 XT u izdanju kompanije MSI, koje odnosom cene
      i performansi predstavlja najatraktivniju kupovinu u klasi, kako u poređenju
      sa ostalim Radeon X1300 XT i X1650 Pro akceleratorima, tako i u poređenju sa
      aktuelnim GeForce 7300GT DDR3 i GeForce 7600GS DDR2 primercima. Pošto su najbrže
      Radeon X1300 XT DDR3 kartice vrlo bliske po performansama modelima X1650 Pro,
      jasno je da se radi o apsolutnoj preporuci za sve igrače koji ne žele da izdvoje
      više od 100 evra za grafički podsistem. Iskrenu preporuku
      upućujemo i HIS Excalibur X1300 XT ICEQ kartici, koja radi bešumno, nudi dosta
      prostora za dodatno ubrzanje, a čiji je jedini problem nešto viša cena. MSI RX1300
      XT (256MB DDR3) je za primer ostalim proizvođačima – ne samo po tome kakve bi
      performanse jedna grafička kartica ove klase trebalo da ima, već i u smislu kreiranja
      propratnog paketa i formiranja krajnje cene, zbog čega joj darujemo Benchmark
      Best Buy nagradu.



      MSI RX1300XT-TD256E – Benchmark Best Buy Award

      Kontakt : ATI
      GeCube: KimTec
      HIS: PiN Computers
      MSI: Pakom , MBSoft , PiN
      Computers
      Sapphire: CT Computers


      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi
      X870E Aorus Pro i X870 Aorus Elite Wi-Fi7 test