Asus Reco Classic Dashcam

Asus Reco Classic Dashcam

Asus se nedavno uključio među proizvođače koji u svojoj ponudi imaju kameru za snimanje saobraćaja iz vozila, pa smo u prilici da isprobamo kako sve to izgleda u praksi. Neke od bitnijih odlika ove kamere su 1080p HDR video snimanje, GPS lociranje i ultraširoki objektiv sa F2 otvorom blende, što je posebno bitno za noćne uslove. Poseduje ekran, G senzor, detekciju pokreta i još par korisnih opcija vezanih za bezbednost u vožnji na koje ćemo se osvrnuti u nastavku...

    Sadržaj

      Dragoljub Radovanović
      Ne možemo reći da se često srećemo sa ovakvim tipom uređaja, pa smo u proteklih par godina svega nekoliko puta bili u prilici da testiramo spravice ovog tipa. Iako možda nisu direktno povezane sa onim čime se bavimo na Benchmarku, ipak jednim delom spadaju u kategoriju multimedije i verujemo da su interesantne svim ljubiteljima tehnologije, ali takođe i svakoj prosečnoj osobi koja želi da poseduje video zapis u toku vožnje. Obično se kamere za snimanje iz vozila koriste kao uređaji koji će svojim video snimkom pojasniti šta se tačno desilo prilikom saobraćajne nezgode ili prekršaja, pa su u pojedinim državama prilično popularne.
      asus_reco_classic_dashcam_s.jpg
      Ideju o upotrebljivosti saobraćajnih kamerica stekli smo korišćenjem rešenja kompanija Prestigio, Mio i TrueCam, a sada je na red došla i vrlo dobro poznata firma Asus, koja po svemu sudeći nudi ozbiljan model sa dobrim karakteristikama. Da bi kamera iz vozila mogla da zabeleži što više detalja u vožnji, ovde se koristi širokougaoni objektiv koji hvata ugao od čak 140 stepeni.
      Obično se kamere za snimanje iz vozila koriste kao uređaji koji će svojim video snimkom pojasniti šta se tačno desilo prilikom saobraćajne nezgode ili prekršaja, pa su u pojedinim državama prilično popularne
       
      Dostupan je GPS modul koji prikazuje koordinate vozila u svakom trenutku, kao i brzinu kretanja. U softveru koji Asus donosi, od ovih informacija se iz snimka može izvući mapa kretanja sa detaljima o ubrzanju/usporavanju. Maksimalna rezolucija snimka je 1920×1080 tačaka, a uz to možete snimati i HDR video kako bi snimci imali veću dinamiku, a takođe je dostupno i 60FPS snimanje uz 720p rezoluciju, sve to uz veliki f2.0 otvor blende.
      Specifikacije:
      asus_reco_classic_dashcam_specifikacije_s.jpgIzgled uređaja za ovu namenu je donekle i sporedna stvar. Bitnije je kako snima i koje dodatne odlike poseduje, ali Asus je doneo solidan i funkcionalan dizajn na svoju kamericu za vetrobran. Crne je boje, donosi fine linije zaobljenja i zakrivljena je pri vrhu.
      Pakovanje sadrži dodatnu opremu kao što je punjač za auto, nosač za vetrobran sa ugrađenim GPS elementom, alternativni samolepljivi nosač, korisne lepljive elemente za pričvršćivanje…
      Crno pakovanje sadrži dodatnu opremu kao što je punjač za auto, nosač za vetrobran sa ugrađenim GPS elementom, alternativni samolepljivi nosač, korisne lepljive elemente za pričvršćivanje i skrivanje kabla od punjača i knjižicu sa uputstvom na više jezika. Kamerica se pričvršćuje na nosač klizanjem izbačene plastike nosača u predviđeni deo na vrhu kamere, i tako pruža čvrst spoj.
      asus_reco_classic_dashcam_1_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_20_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_3_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_2_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_4_s.jpg
      Na nosaču za vetrobran se može videti i pravougani deo na kojem piše GPS, i ovde je zapravo smešten modul koji se uz pomoć kratkog kablića povezuje u predviđeni GPS port na kameri. Ovaj deo je istovremeno i šarka kojom pravite vakuum na staklu ili otpuštate kameru kada želite da je uklonite sa vetrobrana.
      Sa donje strane je smešten prorez za ventilaciju, sa desne strane miniUSB, miniHDMI izlaz i pomenuti GPS port. Na vrhu je prorez sa kojim se kamera spaja sa nosačem, a ne levom boku tu slot za microSD karticu. Napred imamo ispupčeni objektiv sa f2.0 otvorom blende, a nazad je ekran, ispod njega tasteri, a iznad je zvučnik, rupica mikrofona i statusna lampica.
      asus_reco_classic_dashcam_5_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_6_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_7_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_8_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_9_s.jpgNosač za šoferku je izrađen kvalitetno, vrlo lako se postavlja i lepo pravi vakum, pa je kamera u vožnji dosta stabilna, tačnije poskakivanje je smanjeno na minimum. Kuglična glava nosača dozvolja fino štelovanje horizontalnog i vertikalnog ugla, pa se vrlo lako namešta pravilan položaj, a dozvoljeno je i rotiranje kamere oko svoje ose, tako da se može lepo namestiti željeni ugao snimanja puta ispred.
      Kamera ne poseduje ugrađenu bateriju, pa je potreban izvor struje u svakom trenutku kako bi mogla da funkcioniše
      Kamera se može rotirati i ka vozaču da snima unutrašnjost vozila, ali to nije poenta ovakvog uređaja koji treba da beleži saobraćaj kroz vetrobran vašeg vozila. Želimo da napomenemo da kamera ne poseduje ugrađenu bateriju, pa je potreban izvor struje u svakom trenutku kako bi mogla da funkcioniše. Drugi modeli koje smo imali na testu posedovali su svoju bateriju koja omogućava da kamera kraći period bude samostalna, tačnije da ne zahteva spoljašanje napajanje. Baterija ume da bude korisna u određenim slučajevima, tako da je šteta što je Asus nije uključio u svoju kameru.
      asus_reco_classic_dashcam_10_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_19_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_18_s.jpg
      Asus Reco Classic Dashcam pri stavljanju vozila na kontakt automatski se uključuje i počinje da snima. Potrebno je naravno imati ubačenu microSD karticu, a savetuje se kapacitet od minimum 8GB. Ekran može biti uključen ili isključen tokom snimanja, taj izbor ostaje na korisniku. U vrhu ekrana nalazi se statusna traka sa Rec ikonicom i vremenom snimanja, odabranom opcijom rezolucije i frejmrejta, status satelita, tačnije da li je kamerica uhvatila položaj ili ne.
      Snimanje se vrši u klipovima od po pet minuta, a pri popunjavanju kartice presnimava se najstariji snimak. Sa 8GB karticom možete snimati od 105-158 minuta u 1080p@30fps, 94-142 za 1080p@30fps HDR opciju, 126-189 minuta za 720p@60fps ili 189-284 za najmanju 720p@30fps rezoluciju.
      asus_reco_classic_dashcam_11_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_13_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_14_s.jpg
      Postoje dva načina ručnog pokretanja snimanja – normalno ili snimanje u hitnim slučejevima, gde snimci idu u odvojene foldere u zavisnosti od toga pomoću kog tastera je započeto snimanje. Treći taster služi za pregled video snimaka, gde se oni prikazuju u vidu sličica za lakše nalaženje željenog fajla, a u ugrađenom plejeru snimak se može ubrzati i na taj način premotati na željeni deo. Četvrti taster služi za ulazak u meni, gde se može pronaći pregršt podešavanja i opcija, a peti taster služi za isključivanje kamere. U meniju se bira rezolucija, da li želite da automatsko snimanje pri pokretanju vozila, uključivanje/isključivanje mikrofona, osetljivost G senzora koji pokreće hitno snimanje koje ne može biti presnimljeno običnim snimanjem.
      asus_reco_classic_dashcam_15_s.jpg
      asus_reco_classic_dashcam_16_s.jpg
      LDWS (Lane Depature Warning System) opcija prati traku na putu kojim se krećete i uključuje alarm ukoliko pri brzini većoj od 60km/h iznenada prelazite u susednu traku, što služi kao prevencija čeonog sudara ukoliko je recimo vozač zadremao, što je odlična opcija za bezbednost. Tu je takođe i FCWS (Forward Collision Warning System) koja prati rastojanje vozila ispred i kada je rastojanje manje od 5-7 metara pri brzini većoj od 60km/h, takođe se uključuje alarm i prikazuje obaveštenje na ekranu. Naravno, obe opcije se mogu isključiti u meniju. U podešavanjima se može odabrati i prikaz datuma i GPS koordinati, zatim monitor režim koji štedi energiju i počinje snimanje u 1fps ukoliko proceni da se scena ne menja duže od 60 sekundi.
      asus_reco_classic_dashcam_17_s.jpg
       
      Detekcija kretanja opcija podrazumeva automatsko uključivanje snimanja pri detekciji kretanja vozila, ultraširoki režim koji dodatno proširuje ugao snimanja, zatim imamo podešavanje ekspozicije, jezika, formatiranje kartice, vreme isključivanja ekrana, frekvenciju snimka (50hz, 60hz), itd. Kvalitetom snimka smo izuzetno zadovoljni, 1080p rezolucija donosi dosta oštar snimak, sa preciznim bojama i vrlo dobrom dinamikom, pogotovo u HDR režimu.
      Ugao snimanja je fenomenalan, 140 stepeni znači da se bez problema beleže i dešavanja prilično levo i desno od vozila. Noćni snimak je vrlo svetao zahvaljujući f2 otvoru blende, čak i u većem mraku kamera beleži itekako upotrebljiv video, a sa uličnim osvetljenjem to izgleda još daleko lepše i čistije. Bitrate snimka se kreće oko 10Mbps i s vremena na vreme se mogu primetiti znakovi kompresije, ali snimanje je za ovu namenu i više nego dobro, čak možemo reći i veoma dobro. Pripremili smo za vas YouTube snimak sa video primerima u dnevnim i noćnim uslovima, ali uzmite u obzir da YouTube dodatno kompresuje video, tako da je u originalu još detaljniji i oštriji.
      Asus je ozbiljno pristupio uvođenjem ovakve kamere u svoju ponudu, i smatramo da je učinjen veoma dobar posao. Kvalitetno izrađen nosač i sama kamera osiguravaju stabilnost što nam se dopada jer u snimku nema previše poskakivanja. Opcije koje donosi su brojne, posebno su nam se dopale LDWS i FCWS koji su odlične za bezbednost vozača, a uz GPS modul koji nudi koordinate i brzinu kretanja dobijate infomacije koje se mogu ispostaviti dosta bitnim pri razrešavanju slučaja saobraćajne nezgode.
      asus_reco_classic_dashcam_nagrada.jpg
      Kvalitet snimka je vrlo dobar za ovakav tip uređaja, pa se može koristiti i za lično beleženje interesantnih predela iz vozila. Jedina mana koju smo sreli prilikom testiranja je nedostatak baterije – nedovoljno da pokvari ukupan utisak, jer Asus Reco Classic nudi brojne pogodnosti, veoma je lepo rešena i zbog toga zaslužuje naše visoke preporuke.
      Prednosti
      – Veoma kvalitetan 1080p HDR video – Dobar kvalitet izrade nosača garantuje stabilnost – Brojne korisne opcije – Hvata dosta svetla noću zahvaljujući f2.0 otvoru blende
      Mane
      – Izostavljanje ugrađene baterije
      Cena: očekivana cena od 100 do 120 evra
      Kameru na test ustupio Asus.

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi