U istrazi koju je pokrenulo Ministarstvo trgovine SAD glavna zabrinutost je da bi tehnologija vozila iz inostranstva mogla da se koristi za prikupljanje osetljivih podataka. Istraga će se fokusirati na „povezana” (umrežena) vozila, što je širok pojam koji se može primeniti na bilo koji automobil sa pristupom internetu. U stvari, američki zvaničnici smatraju da bi nacionalna bezbednost mogla da bude ugrožena tehnologijom kao što su kamere, senzori i kompjuteri u vozilu i da bi ona mogla da se zloupotrebi za prikupljanje osetljivih podataka o građanima SAD i njenoj državnoj infrastrukturi.
Sekretarka za trgovinu SAD Đina Rejmondo naglasila je važnost sprovođenja istrage pre nego što vozila kineske proizvodnje postanu široko dostupna na američkom tržištu. Rejmondo je izrazila zabrinutost da bi veliki broj kineskih vozila na SAD putevima mogao da predstavlja ozbiljan rizik za nacionalnu bezbednost i privatnost građana.
„Zamislite da je na američkim putevima na hiljade vozila, koja bi neko iz Pekinga, mogao jednim klikom odmah da onesposobi i da nije potrebno mnogo mašte da se ustanovi na koji način strani protivnik, poput Kine, ima pristup ovoj stvari“, dodala je ona u nastavku, prenosi TheVerge.
Američki predsednik Džozef Bajden dodatno je naglasio „nepravednu praksu“ koju sprovodi Kina, a odnosi se na subvencije za električna vozila koja istražuje i Evropska unija, optužujući ovu azijsku zemlju da preko njih uvodi ograničenja za američke i druge strane automobile na kineskom tržištu.
Iako trenutno nema postavljenih ograničenja na kineska pametna vozila, zvaničnici administracije SAD naznačili su da bi rezultati istrage mogli da dovedu do novih regulativa koje ograničavaju ili čak zabranjuju uvoz određenih delova vozila proizvedenih u inostranstvu. Ovakav korak prate slična ograničenja koja su već postavljena za kompanije kao što su Huawei i ByteDance, koja je vlasnik zabranjene aplikacije TikTok u pojedinim američkim saveznim državama, upravo zbog navodne brige za nacionalnu bezbednost.
Kina je ranije optužila SAD da više puta zloupotrebljavaju „koncept nacionalne bezbednosti” i da pogrešno ciljaju kineske kompanije i ometaju konkurenciju sa globalnih tržišta. U međuvremenu, i kompanija Tesla se suočava sa sličnim ispitivanjem u Kini zbog zabrinutosti da bi SAD mogle da iskoriste kompaniju za špijuniranje zemlje.
Pre nekoliko godina, Kina je pretekla SAD kao najveće tržište automobila na svetu. Međutim, zahvaljujući visokim carinama, u Sjedinjenim Američkim Državama nema automobila kineske proizvodnje. Neki kineski proizvođači automobila, međutim, razmatraju otvaranja fabrika u Meksiku i tako izazivaju strah američke administracija da će jeftini kineski automobili preplaviti tržište SAD.
Prepucavanja u ekonomsko-tehnološkom smislu na relaciji Kina – SAD nastavljaju se u smislu izreke – igranka bez prestanka.
Bolesnici…
Ukratko... nastavlja se američki trgovinski i tehnološki Fašizam i odbijanje da se prihvati realnost. To ih ne vodi ničem dobrom, a nažalost ni ostale.
Национална безбедност САД је само опрезна, јер су методе које она одавно користи (а не контролише) ушле у њено двориште.
Јадна САД... толико су угрожени са свих страна...
koje metode?
View image at the forums
Realno sve sa mikrofonom, kamerom ili gps-om je problem.
koje metode? napisi kada vec znas
View image at the forums
pa sta onda radis na internetu i koristis smartphone?
nego hoces li napisati koje metode NSA koristi?
само проверене и легалне методе!
фул ГДПР комплајант!
то је то, разиђите се кућама.