Proizvodnja pametnih telefona oporavila se u drugoj polovini 2023. godine, sa rastom proizvodnje od 13% u trećem kvartalu

Proizvodnja pametnih telefona snažno se oporavila u drugoj polovini 2023. godine, podstaknuta manjim zalihama u prodajnim kanalima te većom sezonskom potražnjom

Proizvodnja pametnih telefona oporavila se u drugoj polovini 2023. godine, sa rastom proizvodnje od 13% u trećem kvartalu

Proizvodnja pametnih telefona snažno se oporavila u drugoj polovini 2023. godine, podstaknuta manjim zalihama u prodajnim kanalima i većom sezonskom potražnjom.

Globalna proizvodnja pametnih telefona u trećem kvartalu dostigla je oko 308 miliona jedinica, što je povećanje od 13% u odnosu na prethodni kvartal. To je takođe povećanje od 6,4% u odnosu na isti period prethodne godine, prekinuvši osmogodišnji trend godišnjih padova.

Očekuje se da će četvrti kvartal 2023. godine doneti dalji rast proizvodnje pametnih telefona, jer promocije onlajn prodavnica i šoping groznica krajem godine stimulišu povećanu potražnju. Osim toga, brendovi pametnih telefona obično povećavaju proizvodnju krajem godine.

TrendForce procenjuje da će proizvodnja pametnih telefona porasti za 5–10% u odnosu na prethodni kvartal u četvrtom kvartalu. Očekuje se da će globalna proizvodnja pametnih telefona u 2023. godini opasti za manje od 3%, sa ukupnim izlazom od oko 1,16 milijardi jedinica.

Povratak Huaweija na tržište predstavlja izazov za tržišni udeo Apple-a u Kini za narednu godinu

Samsung je zadržao vodeću poziciju na tržištu sa svojim flagship pametnim telefonima, povećavajući proizvodnju u trećem kvartalu za 11,5% na 60,1 milion jedinica. Međutim, oprezno planiranje Samsunga usled globalnih ekonomskih neizvesnosti smanjilo je njegovu godišnju proizvodnju u odnosu na Apple na samo 5 miliona jedinica.

Apple je imao koristi od lansiranja svojih novih flagship modela, povećavajući proizvodnju u trećem kvartalu za 17,9% na oko 49,5 miliona jedinica.

Međutim, Apple-ova performansa u trećem kvartalu bila je pogođena niskim početnim stopama prinosa CIS u iPhone 15/15 Plus seriji, što je rezultiralo padom tržišnog udela od 1,5% u odnosu na prethodnu godinu. Očekuje se da će godišnja proizvodnja Apple-a biti slična onoj iz 2022. godine.

Ponovni ulazak Huaweija sa svojim flagship telefonima imao je značajan uticaj na high-end tržište pametnih telefona u Kini, pri čemu je Apple bio glavna meta. S obzirom na to da Huawei planira da proširi svoju high-end flagship seriju u 2024. godini sa fokusom na kineskom domaćem tržištu, očekuje se da će kompanija direktno konkurisati Apple-u.

Ova strategija, zajedno sa aktuelnim geopolitičkim faktorima, pozicionira Huawei kao ozbiljnog konkurenta i očekuje se da će značajno uticati na proizvodne performanse Apple-a u narednoj godini.

Transsion je nadmašio Vivo u trećem kvartalu i osvojio peto mesto globalno

Nakon završetka prilagođavanja zaliha kanala, Xiaomi (uključujući Xiaomi, Redmi i POCO) je prešao na odlučniji stav u proizvodnji uređaja i gomilanju komponenti kako se godina približava kraju. Proizvodnja Xiaomija u trećem kvartalu skočila je za 22,3% na oko 42,8 miliona jedinica, podstaknuta oživljavanjem indijskog tržišta, čime se potvrdio kao treći najveći proizvođač na svetu.

Oppo (Oppo, Realme i OnePlus) je doživeo porast proizvodnje od 15,2% u trećem kvartalu na 38,7 miliona jedinica. Očekuje se da će ovakav rast, podstaknut povećanjem prodaje na tržištima poput Indije i Južne Amerike, zadržati svoj zamah i tokom četvrtog kvartala.

Kompanija Transsion (TECNO, Infinix i itel) nastavila je snažni prelaz iz drugog u treći kvartal, postižući proizvodni rezultat od 26,5 miliona jedinica, što je povećanje od 5,6% u odnosu na prethodni kvartal.

Ovaj skok omogućio je da Transsion ponovo prestigne Vivo i osigura peto mesto na globalnom nivou. Brend se dobro kotira na tržištima u razvoju i postepeno povećava svoj tržišni udeo od drugog kvartala. Sa potencijalom za godišnju stopu rasta od preko 40%, Transsion ostaje u tesnoj konkurenciji sa Vivom za globalni rang.

Vivo (Vivo i iQoo) je zabeležio rast proizvodnje u trećem kvartalu na 24,5 miliona jedinica, što predstavlja povećanje od 6,5% i stavlja ga na šesto mesto. U prvom polugodištu 2023. godine, Vivo je prilagodio svoj plan proizvodnje, prvenstveno zbog globalnog usporavanja ekonomije.

Kompanija je zadržala ovu strategiju tokom cele godine, čak i kada je kinesko tržište, jedno od njenih glavnih regiona, pokazivalo znakove oporavka u drugoj polovini. Cilj kompanije Vivo bio je da se osiguraju stabilni profiti u izazovnom okruženju.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi