Proizvodnja pametnih telefona oporavila se u drugoj polovini 2023. godine, sa rastom proizvodnje od 13% u trećem kvartalu

Proizvodnja pametnih telefona snažno se oporavila u drugoj polovini 2023. godine, podstaknuta manjim zalihama u prodajnim kanalima te većom sezonskom potražnjom

Proizvodnja pametnih telefona oporavila se u drugoj polovini 2023. godine, sa rastom proizvodnje od 13% u trećem kvartalu

Proizvodnja pametnih telefona snažno se oporavila u drugoj polovini 2023. godine, podstaknuta manjim zalihama u prodajnim kanalima i većom sezonskom potražnjom.

Globalna proizvodnja pametnih telefona u trećem kvartalu dostigla je oko 308 miliona jedinica, što je povećanje od 13% u odnosu na prethodni kvartal. To je takođe povećanje od 6,4% u odnosu na isti period prethodne godine, prekinuvši osmogodišnji trend godišnjih padova.

Očekuje se da će četvrti kvartal 2023. godine doneti dalji rast proizvodnje pametnih telefona, jer promocije onlajn prodavnica i šoping groznica krajem godine stimulišu povećanu potražnju. Osim toga, brendovi pametnih telefona obično povećavaju proizvodnju krajem godine.

TrendForce procenjuje da će proizvodnja pametnih telefona porasti za 5–10% u odnosu na prethodni kvartal u četvrtom kvartalu. Očekuje se da će globalna proizvodnja pametnih telefona u 2023. godini opasti za manje od 3%, sa ukupnim izlazom od oko 1,16 milijardi jedinica.

Povratak Huaweija na tržište predstavlja izazov za tržišni udeo Apple-a u Kini za narednu godinu

Samsung je zadržao vodeću poziciju na tržištu sa svojim flagship pametnim telefonima, povećavajući proizvodnju u trećem kvartalu za 11,5% na 60,1 milion jedinica. Međutim, oprezno planiranje Samsunga usled globalnih ekonomskih neizvesnosti smanjilo je njegovu godišnju proizvodnju u odnosu na Apple na samo 5 miliona jedinica.

Apple je imao koristi od lansiranja svojih novih flagship modela, povećavajući proizvodnju u trećem kvartalu za 17,9% na oko 49,5 miliona jedinica.

Međutim, Apple-ova performansa u trećem kvartalu bila je pogođena niskim početnim stopama prinosa CIS u iPhone 15/15 Plus seriji, što je rezultiralo padom tržišnog udela od 1,5% u odnosu na prethodnu godinu. Očekuje se da će godišnja proizvodnja Apple-a biti slična onoj iz 2022. godine.

Ponovni ulazak Huaweija sa svojim flagship telefonima imao je značajan uticaj na high-end tržište pametnih telefona u Kini, pri čemu je Apple bio glavna meta. S obzirom na to da Huawei planira da proširi svoju high-end flagship seriju u 2024. godini sa fokusom na kineskom domaćem tržištu, očekuje se da će kompanija direktno konkurisati Apple-u.

Ova strategija, zajedno sa aktuelnim geopolitičkim faktorima, pozicionira Huawei kao ozbiljnog konkurenta i očekuje se da će značajno uticati na proizvodne performanse Apple-a u narednoj godini.

Transsion je nadmašio Vivo u trećem kvartalu i osvojio peto mesto globalno

Nakon završetka prilagođavanja zaliha kanala, Xiaomi (uključujući Xiaomi, Redmi i POCO) je prešao na odlučniji stav u proizvodnji uređaja i gomilanju komponenti kako se godina približava kraju. Proizvodnja Xiaomija u trećem kvartalu skočila je za 22,3% na oko 42,8 miliona jedinica, podstaknuta oživljavanjem indijskog tržišta, čime se potvrdio kao treći najveći proizvođač na svetu.

Oppo (Oppo, Realme i OnePlus) je doživeo porast proizvodnje od 15,2% u trećem kvartalu na 38,7 miliona jedinica. Očekuje se da će ovakav rast, podstaknut povećanjem prodaje na tržištima poput Indije i Južne Amerike, zadržati svoj zamah i tokom četvrtog kvartala.

Kompanija Transsion (TECNO, Infinix i itel) nastavila je snažni prelaz iz drugog u treći kvartal, postižući proizvodni rezultat od 26,5 miliona jedinica, što je povećanje od 5,6% u odnosu na prethodni kvartal.

Ovaj skok omogućio je da Transsion ponovo prestigne Vivo i osigura peto mesto na globalnom nivou. Brend se dobro kotira na tržištima u razvoju i postepeno povećava svoj tržišni udeo od drugog kvartala. Sa potencijalom za godišnju stopu rasta od preko 40%, Transsion ostaje u tesnoj konkurenciji sa Vivom za globalni rang.

Vivo (Vivo i iQoo) je zabeležio rast proizvodnje u trećem kvartalu na 24,5 miliona jedinica, što predstavlja povećanje od 6,5% i stavlja ga na šesto mesto. U prvom polugodištu 2023. godine, Vivo je prilagodio svoj plan proizvodnje, prvenstveno zbog globalnog usporavanja ekonomije.

Kompanija je zadržala ovu strategiju tokom cele godine, čak i kada je kinesko tržište, jedno od njenih glavnih regiona, pokazivalo znakove oporavka u drugoj polovini. Cilj kompanije Vivo bio je da se osiguraju stabilni profiti u izazovnom okruženju.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.